Sari direct la conținut

Viorica Dăncilă anunță noi proiecte în parteneriat public-privat printre care aeroportul București Sud, fabrică de mașini electrice și canalul Siret-Bărăgan

HotNews.ro
Guvernul Dancila, Foto: Guvern
Guvernul Dancila, Foto: Guvern

Guvernul va aproba joi noi proiecte care ar urma să fie realizate în parteneriat public-privat, a anunțat premierul Viorica Dăncilă. Printre proiecte se află realizarea unor spitale regionale, a aeroportului București Sud, o fabrică de mașini electrice și canalul Siret-Bărăgan.

Proiectele enumerate de Dăncilă

  • Construirea și operarea în parteneriat public- privat a unei bănci naționale de sânge, plasmă umană și celule stem
  • Spitalul Regional Timisoara, care va deservi partea de vest a țării
  • Spitalul Regional Brăila-Galați, cu o capacitate de 800-1000 de paturi
  • Amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație
  • Construiea Aeroportului București Sud
  • Canalul Siret- Bărăgan
  • Construcția unei fabrici de mijloace de transport electrice
  • Complex de ski în Făgăraș

În urmă cu o lună, Guvernul a aprobat alte cinci proiecte care vor fi realizate în parteneriat public-privat:autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni, autostrada Ploiești – Râșnov, Autostrada Sudului, respectiv Alexandria – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj, operarea rețelei de spitale CFR în parteneriat public-privat și construcția Complexului medical Carol Davila.

  • Amenajarea râurilor Argeş şi Dâmboviţa pentru navigaţie

Principalul scop al obiectivului de investiții este amenajarea râurilor Argeş şi Dâmboviţa, în principal pentru transportul de mărfuri și pasageri, prin realizarea unei căi navigabile între Bucureşti şi Dunăre. Potrivit Guvernului, obiectivul face parte din reţeaua europeană de transport și va genera dezvoltarea economică pe termen lung a întregii regiuni de la sudul municipiului Bucureşti, inclusiv prin construirea unui port.

  • Construirea aeroportului Bucureşti Sud

Potrivit Guvernului, aeroportul din zona de sud a Bucureştiului va putea deveni un punct de tranzit în deplasările pasagerilor către regiunile Asia – Pacific, cât şi Europa – America.

Dimensiunea Aeroportului Bucureşti Sud va trebui proiectată pentru un trafic de aproximativ 30 de milioane de pasageri, pe o suprafaţă desfăşurată de maxim 600 ha și să fie dotat cu cel puțin două terminale. În măsura în care se vor identifica asemenea suprafeţe la autorităţile locale, acestea pot participa la constituirea societăţii de proiect.

Accesul la acest aeroport se va face și pe noua autostrada București-Alexandria-Craiova și pe centura Bucureștiului, care este prevăzută să treacă în apropiere, cât și pe noua magistrală de metrou Bragadiru-Piața Unirii.

  • Canalul magistral Siret – Bărăgan

Canalul va asigura sursele de apă pentru executarea unor sisteme de irigaţii ar crea posibilitatea irigării unor suprafeţe de 475.000 ha, din care cca. 80% fără sisteme de pompare.

Canalul ar trebui să aibă o lungime totală de 190 de kilometri, din care primul tronson amplasat pe teritoriul judeţului Vrancea, care are o lungime de 50 km şi din care s-au început lucrări pe 11 km din care 5,7 km sunt deja funcţionali. Al doilea tronson, cu o lungime de 140 km, traversează judeţele Buzău şi Ialomiţa, până la acumularea Dridu.

  • Construcţia în parteneriat public – privat a unei fabrici de mijloace de transport electrice

Potrivit Guvernului, construcţia unei fabrici de autovehicule şi autobuze electrice în parteneriat public privat în România ar face posibilă punerea în practică a acestor deziderate mult mai uşor şi cu costuri mult mai mici, prin dezvoltarea de noi metode de gândire, implicit de noi tehnologii pentru realizarea de vehicule cu propulsie alternativă, care în prezent încă se confruntă cu constrângeri tehnice (gamă limitată de autovehicule şi autobuze, costuri mari ale investiţiilor în construcţia acestora, ceea ce determină şi costul mare al acestora, lipsa infrastructurii publice de încărcare a acumulatorilor, performanţe uneori sub aşteptări ale mijloacelor de transport, etc.).

Suprafaţa necesară pentru acest obiectiv, respectiv pentru hale, depozite şi piste de încercare, este de minim 10 ha.

Se are în vedere localizarea acestui obiectiv într-o zonă mai puţin dezvoltată, dar în apropiere de Bucureşti, respectiv pe o rază de cel mult 100 km.

  • Construirea şi operarea în parteneriat public – privat a unei bănci naţionale de sânge, plasmă umană şi celule stem

Proiectul are în vedere realizarea unei bănci publice naţionale de sânge, plasmă umană şi celule stem şi dezvoltarea/construirea a minimum zece centre regionale pentru transfuzii sanguine

  • Spitalul regional Timișoara

Un alt spital regional se va construi în municipiul Timișoara și va deservi partea de vest a țării. Potrivit Guvernului, la fel ca celelalte spitale regionale care urmează să se construiască, acesta va fi un spital clinic organizat cu o structură de specialități, cu o platformă complexă de investigații și intervenții terapeutice clinice și paraclinice, care va asigura asistență medicală pentru cazurile medicale complexe.

Spitalul din Timișoara va fi dotat cu heliport și elicopter pentru urgențe, precum și cu clinici de specialitate și centre de cercetare dotate corespunzător.

  • Spitalul regional Brăila-Galați

În regiunea de est a țării, între orașele Galați și Brăila se va construi un alt spital regional, cu o capacitate de aproximativ 800-1000 de paturi.

Potrivit Guvernului, și acest spital va fi organizat clinic, cu o structură de specialități, având o platformă complexă de investigații și intervenții terapeutice clinice și paraclinice, care va asigura asistență medicală pentru cazurile medicale complexe,

Spitalul din zona Brăila-Galați va fi dotat cu heliport și elicopter pentru urgențe, precum și cu clinici de specialitate și centre de cercetare dotate corespunzător.

  • Un nou complex  turistic  pentru schi în masivul Făgăraş

Existenţa infrastructurii necesare pentru practicarea sporturilor de iarnă pe ambii versanţi ai masivului Făgăraş, amplasarea în mijlocul țării, cât şi apropierea de numeroase destinaţii turistice și culturale precum cele din Sibiu, Curtea de Argeş, Cetatea Poenari, Transfăgărăşan fac această zonă foarte atractivă.

Se are în vedere realizarea a 150 km pârtii de schi, cu instalaţiile aferente (telegondolă, telescaun, instalaţie cablu etc.) şi dezvoltarea unor staţiuni la cota 700 m, la baza pârtiilor de schi şi sanie, cu capacităţi de cazare de peste 50.000 de locuri, turiştii având posibilitatea să folosească mijloacele de transport personale în zona domeniului de schi.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro