Sari direct la conținut

CFR a primit șase oferte pentru reabilitarea a 28 de km de cale ferată dintre Brașov și Sighișoara. Contractul este de 616 milioane euro

HotNews.ro

CFR a anunțat că a primit șase oferte pentru modernizarea subsecțiunii Cața – Apața, aflată Între Brașov și Sighișoara. Valoarea totală estimată a contractului este de 2,86 miliarde lei, iar lucrarea este complicată și costisitoare, fiindcă sectorul vizat va presupune modificarea substanțială a traseului deja existent și construcția a două tuneluri care, însumat, au o lungime de 12 km. Între Brașov și Sighișoara sunt șase trenuri pe zi, iar cele mai rapide fac două ore și 35 de minute, iar cele mai lente, trei ore și 39 de minute. Între cele două orașe sunt 128 km.

CFR spune că la licitaţia deschisă au depus documentaţie următoarele 6 asocieri de firme:

– Asocierea Rail Works

– Asocierea Pizzarotti Spa, Pizzarotti SA, IC IÇTAȘ INȘAAT SANAYI VE TICARET A.Ș.

– Asocierea FCC Construcction S.A., Astaldi S.p.A., Activ Group Management SRL.

– Asocierea SAIPEM S.P.A. , Dogus Insaat ve Ticaret AS

– Asocierea STRABAG AG- STRABAG SRL

– Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș.

Valoarea totală estimată a contractului este de 2.867.944.000. RON fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanțarea în proporţie de 18,26% de la Bugetul de Stat.

În perioada următoare, comisia de evaluare va analiza documentele de calificare şi propunerile tehnice şi financiare, precizează CFR.

Despre traseu

Subsecțiunea 2. Apața Cap Y- Cap X Cața (km 208+088,954 – km 236+157,940), circa 28 km, va fi reabilitată prin intermediul unui contract de lucrări care va acoperi lucrările civile din stații, terasamente și consolidări, poduri, podețe, tuneluri, drumuri, energoalimentare și telecomunicatii feroviare, precum și lucrările ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), semnalizare și centralizare electronică.

Perioada de execuție a lucrărilor este de patru ani (48 luni) la care se adaugă 60 luni perioada de notificare a defecțiunilor.

Secțiunea presupune un traseu nou pentru linia de cale ferată din Ardeal, eliminând o buclă pe care vechea cale ferată o face în zona Apața-Ormeniș-Augustin-Racoș. Astfel, după stația Apața, traseul căii ferate „cotește” spre vest prin tunelul Ormeniș, evitând bucla care trecea pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după stația Racoș, nu va mai face un „ocol” pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod.

Proiectul prevede realizarea a trei tuneluri, două dintre ele având o lungime considerabilă:

– Tunel Homord – 5 km

– Tunel Mureni – 700 metri

– Tunel Ormenis – 6,9 km

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro