Sari direct la conținut

Lotul 3 al autostrazii A10 Sebes – Turda ar putea fi deschis circulatiei abia din luna martie, desi lucrarile sunt finalizate inca de la finalul anului trecut

HotNews.ro
Autostrada din Romania, Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Autostrada din Romania, Foto: Asociatia Pro Infrastructura

Pe lotul 3 al Autostrazii Sebes-Turda, intre Aiud si Decea, s-ar putea circula incepand cu luna martie, potrivit declaratiilor purtatorului de cuvant al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Serbanescu dupa o vizita de receptie a CNAIR pe santier. Decizia de a nu face inca receptia si de a deschide traficul, desi lucrarile sunt finalizate inca de la final de 2017, a fost luata pentru ca oficialii CNAIR sustin ca nu sunt intrunite elementele pentru siguranta rutiera – „exces de bitum” sau „elemente de planeitate executate neconform” sunt cateva dintre neconformitatile indicate.

„Eu zic ca pana in maxim luna martie, ca sa dau, asa, un termen realist, se va putea circula, dar in conditiile in care constructorul va intelege ca nu se mai face rabat de la calitate in Romania. Nu cerem alt tip de calitate decat cel care se practica in tarile europene”, a sustinut Alin Serbanescu, informeaza Agerpres.

O comisie a CNAIR s-a aflat in inspectie, marti, pe lotul 3, lot cu lucrari finalizate inca de la finele lui 2017, dar inca nereceptionat de catre CNAIR.

„Am constatat ca s-au mentinut anumite neconformitati descoperite si in luna noiembrie a anului trecut. Ca atare, vom vedea si ce spun si celelalte doua echipe, pentru ca au fost trei echipe, practic, astazi in inspectie, una care s-a ocupat de verificarea structurilor, una de siguranta rutiera si a treia echipa, noi, cea care s-a ocupat de partea de drumuri. Dupa cate ati vazut, exista aceste neconformitati. Se va intruni comisia in dupa-amiaza aceasta (marti-n.r.) va studia inclusiv documentele si, in functie de ce se va stabili, se va decide daca se acorda sau nu receptia”, a declarat purtatorul de cuvant al CNAIR.

Intrebat care ar fi neconformitatile, Alin Serbanescu a mentionat ca „este vorba de exces de bitum, probleme legate de rugozitate, adica de aderenta in sine a asfaltului, si de elemente de planeitate executate neconform, care, din perspectiva circulatiei, pot crea probleme”.

„Deocamdata sa spunem ca nu ne antepronuntam, dar elementele pentru siguranta rutiera consideram ca nu sunt intrunite in ceea ce priveste partea de drum”, a punctat Serbanescu, intrebat daca astfel exista riscul de a nu se putea putea circula in siguranta.

El a precizat ca aceste nereguli au fost constatate si la prereceptie, in noiembrie. „I s-a pus in vedere constructorului ca trebuie sa remedieze aceste deficiente. Ati vazut astazi care este situatia”, a adaugat Alin Serbanescu.

Serbanescu a precizat ca reprezentantii constructorului urmeaza sa dea explicatiile de rigoare in cadrul comisiei sau in cadrul analizarii situatiei descoperite si la fata locului, dar si in urma analizarii documentelor.

Potrivit lui Alin Serbanescu, in general, dupa ce se face receptia, in maximum trei zile se deschide circulatia. „Cand se va face receptia, nu pot sa va spun in momentul acesta. V-am zis, urmeaza ca aceasta comisie sa dea un verdict.Va pot asigura ca acest tronson, mai devreme sau mai tarziu, va fi receptionat”, a afirmat purtatorul de cuvant al CNAIR.

El a precizat ca, in cazul in care se va constata ca nu i se poate acorda receptia, i se va da un nou termen constructorului pentru a remedia neconformitatile.

Pe lotul 3 ar urma sa fie deschisi initial 8,5 kilometri, iar dupa ce va fi dat in folosinta si lotul 4, vor fi undeva la 27 de kilometri pe care se va putea circula continuu.

In ceea de priveste lotul 4, in lungime de 16,3 kilometri, acesta este programat pentru o inspectie in luna februarie in vederea demararii procedurilor de receptie, a mentionat Alin Serbanescu.

Lotul 3 – 12,45km – de la intrarea in Aiud pana la nodul de la Decea (km 41+250 ¬ km 53+700)

Valoare: 420.511.921 lei (circa 91 milioane de euro la cursul din 2017)

Constructor: Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A

Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014

Termen de finalizare (contractual): Martie 2016

Lucrarile finalizate: decembrie 2017

Lotul 3, pe harta – in visiniu:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro