Reuters: Tesla Motors are un numar foarte mare de masini cu defecte, fiindca merge pe ideea: construieste repede si mai apoi repara
Tesla Motors are un numar extrem de mare de masini la care sunt descoperite diverse defecte la controlul final de calitate, fiind cazuri in care 90% dintre masini au probleme si sunt reparate dupa ce ies de pe liniile de asamblare, sustin actuali si fosti angajati ai companiei, citati de Reuters. Tesla neaga ca ar avea astfel de probleme si spune ca pune calitatea pe primul loc si ca are controale de calitate extrem de riguroase ce contin peste 500 de verificari.
Reuters a vorbit cu noua actuali si fosti angajati ai Tesla Motors care spun ca aproape toate masinile au nevoie de reparatii inainte de a iesi pe poarta fabricii din California, fiindca asamblarea este facuta in graba si angajatii sunt presati sa tina liniile de asamblare functionale chiar si cand lipsesc unele componente, pe ideea ca acestea vor fi adaugate mai tarziu.
Reuters scrie ca exista o zona de parcare speciala unde sunt puse masinile care mai au nevoie de reparatii si ca in unele momente in aceasta zona erau chiar si 2.000 de masini. Compania neaga insa ca ar exista o astfel de zona.
Sursele spun ca in unele cazuri chiar si 90% dintre masinii au probleme ce sunt descoperite la controlul final de calitate si, in consecinta, sunt apoi reparate. Ca exemple de defecte, poate fi vorba de usi care nu se inchid bine, de lipsa unor dotari, dar si de probleme cu izolatia, ceea ce face ca apa de ploaie sa patrunda in imasina. Un angajat spune ca astfel de defecte au fost gasite la Model S, masina pe care Tesla o fabrica de cinci ani.
La orice prodcator auto controlul final de calitate descopera probleme la masini, insa cei de la Reuters citeaza analisti care spun ca la Tesla ponderea masinilor care mai necesita reparatii este foarte mare, mai ales ca este vorba de o companie premium.
Reuters a vorbit cu noua oameni de la Tesla, patru dintre ei fiind concediati recent ca parte a unui „val” de cateva sute de persoane, despre care compania spunea ca au avut performante slabe. Cei patru angajati sustin ca nu se pune problema sa fi avut performante necorespunzatoare
Tesla a contrazis modul in care acesti angajati o descriu, spunand ca nici nu se pune problema sa fie adevarat ca i-ar fi aproape imposibil sa faca masini fara defecte. Compania spune ca are un proces de control de calitate extrem de riguros ce implica 500 de teste si inspectii si ca scopul este sa produca „masina perfecta pentru fiecare client in parte”.
„Evaluam fiecare vehicul pentru orice mic detaliu. Majoritatea clientilor nici nu ar observa munca facuta post-productie, dar ne pasa chiar si de o fractiune de milimetru diferenta in alinierea caroseriei sau de o mica dferenta in textura vopselei. Trimitem apoi tot acest feedback in productie, in cautarea perfectiunii”, precizeaza compania.
Compania mai spune ca sondajele arata ca 91% dintre cei care si-au cumparat o masina Model S sau Model X spun ca si urmatoarea masina va fi tot o Tesla, dovada ca oamenii sunt extrem de multumiti.
In ultimimii ani reviste americane pentru consumatori, dar si companii respectate care fac studii ample de calitate, cum ar fi JD Power, au spus ca Tesla Motors nu are inca experienta unui producator auto de traditie, urmaarea fiind ca masinile au probleme de calitate mult peste media companiilor auto premium.
.