Ingineria auto are potential mai mare decat productia de masini in Romania. Cele mai mari companii auto pun la cale o strategie comuna
Este deja de notorietate faptul ca Romania a ratat atragerea unor investitii majore din partea unor producatori auto consacrati, precum Daimler / Mercedes-Benz si Jaguar Land Rover, care au decis sa deschisa unitati de productie in tarile vecine. Dar “trenul” nu este pierdut pentru ca inca putem miza pe “cartea” din zona CDI (Cercetare, Dezvoltare, Inovare) in sectorul auto, care prezinta un potential urias de dezvoltare, poate chiar mai mare decat productia de masini in sine. Cele mai mari companii auto prezente in Romania – desi unele sunt rivale de-o viata – si-au dat mana si au stat la aceeasi masa pentru a pune bazele unei strategii pe termen mediu si lung prin care spera sa angreneze mai activ si Guvernul Romaniei.
Este pentru prima data cand atat de multe companii sunt implicate direct sau prin reprezentanti (asociatii) intr-o idee atat de mareata, bazata pe sustenabilitate si pe dezvoltare pentru toti.
Initiativa a venit, evident, din mediul privat, lupta a fost si este dusa cu precadere de mediul privat, iar reprezentantii statului sunt prea putini si uneori prezenti la nivel prea mic pentru a putea asculta si contribui cu adevarat la discutie si strategie. In definitiv este vorba despre solutii reale la problemele romanilor – contribuabili valorosi la bugetul de stat si angajati indispensabili ai companiilor.