Liniile Aeriene Române. Proiectul care vrea să lege aerian orașele României chiar dacă nu sunt pasageri
În cadrul unei întâlniri organizate de Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a fost propus termenul de 1 Decembrie 2023 pentru înființarea unei societăți pe acțiuni, cu participarea consiliilor județene care au în operare aeroporturi, numele rezervat pentru această nouă companie fiind: Liniile Aeriene Române (LAR).
Ideea a venit ca urmare a unui studiu care a avut ca temă lipsa de conectivitate între orașele României, cauzată de infrastructura terestră și feroviară precară, pe care România o are la ora actuală, se arată într-un comunicat al CCIR.
La reuniune au participat reprezentanții consiliilor județene din: Arad, Brașov, Bacău, Constanța, Maramureș și Sibiu. De asemenea, întâlnirea a beneficiat și de prezența reprezentanților mediului academic, care au întocmit studiul privind conectivitatea aeriană, și de cea a specialiștilor din domeniul aeronautic din cadrul Aeroportului Delta Dunării Tulcea, Aeroportului Internaţional Arad, Aeroportului Internaţional Maramureș, Aeroportului Ștefan cel Mare din Suceava, Aeroportului Internațional Craiova și Regional Air Services Tuzla.
Tabelul de mai jos se referă la transportul aerian intern (curse regulate și neregulate). Sursa datelor: INS
„În momentul de față, dacă cineva îşi dorește să ajungă pe calea aerului de la Constanța la Timișoara, va trebui să facă o escală la Roma sau Milano, deoarece nu există o cursa directă între cele două orașe ale României. Vorbim practic de o mare pierdere de timp și de bani. Noul operator aerian propus de CCIR, va opera cu un număr semnificativ de aeronave de mică capacitate între cele mai importante orașe ale țării”, a declarat președintele CCIR, dl. Mihai Daraban.
Prezent la întâlnire, președintele Consiliului Județean Brașov, dl. Şerban Todorică-Constantin a subliniat faptul că „de acest nou proiect vor beneficia nu numai oamenii de afaceri. Există doctori chirurgi de exemplu, specializați în diferite domenii, care au nevoie să se deplaseze dintr-un oraș în altul pentru anumite proceduri medicale speciale. De asemenea, pot exista cazuri de urgențe medicale care pot fi rezolvate mai bine în diferite orașe ale României. Nu în ultimul rând, trebuie să ne gândim și la turism, o astfel de companie putând da un impuls serios acestui domeniu economic”.
Potrivit datelor INS, în primele 6 luni, pe rute interne la Aeroportul din Tulcea au existat 9 pasageri, Aradul a avut pe intern 23 de pasageri (în 6 luni) iar Craiova a avut circa 100 de pasageri în 6 luni.