Sari direct la conținut

Contractul pentru finalizarea podului peste Somes care sa lege autostrada Transilvania de tronsonul Gilau – Nadaselu, semnat de Compania de Autostrazi: 10 luni pentru executie

HotNews.ro
Viaductul Gilau - bucata lipsa dintre loturile de autostrazi de langa cluj Napoca, Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Viaductul Gilau - bucata lipsa dintre loturile de autostrazi de langa cluj Napoca, Foto: Asociatia Pro Infrastructura

Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat contractul cu firma italiana Tirrena Scavi SpA. pentru finalizarea viaductului peste Somes care sa lege A3 Campia Turzii – Gilau de tronsonul aproape finalizat Gilau – Nadaselu. Contractul are o valoare de 25,7 milioane de lei si un termen de executie de 10 luni. Pana la finalizarea podului cei 8,7 km dintre Gilau si Nadaselu nu vor putea fi deschisi circulatiei.

„In data de 11.09.2017, CNAIR SA a semnat cu Antreprenorul Tirrena Scavi SpA. contractul de executie lucrari „Finalizarea lucrarilor la Nodul Gilau si conexiunea dintre Sectiunea 2B cu Subsectiunea 3A1, Autostrada Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea”. Valoarea de semnare a contractului este de 25.675.230,51 lei fara TVA. Durata contractului este de 118 luni, din care 10 luni perioada de executie si 108 luni perioada de notificare a defectiunilor”, anunta CNAIR.

Podul peste Somes a fost inceput de catre Bechtel, dar dupa rezilierea contractului cu firma americana a ramas pierdut in procedurile birocratice ale Companiei de Autostrazi, in timp ce lotul adiacent fusese deja contractat.

Asociatia Pro Infrastructura a publicat recent noi imagini cu tronsonul Gilau – Nadaselu, pe care il numeste „cel mai frumos muzeu de autostrada” din cauza faptului ca nu va putea fi utilizat „minim un an” si aminteste ca s-au pierdut deja doua luni in care constructia podului peste Somes ar fi putut incepe daca autoritatile ar fi semnat contractul.

Pentru finalizarea podului de peste Somes Compania de Autostrazi lansase in 2015 o licitatie ce in cele din urma a fost anulata. Fosta conducere CNADNR acuza documentatia slaba scoasa la licitatia si a avut nevoie de aproape 10 luni pentru refacerea caietului de sarcini.

Licitatia a fost, in cele din urma, lansata abia in octombrie 2016, iar ofertele au fost depuse, intr-un final, in 9 februarie 2017. Conform caietului de sarcini, dupa semnarea contractului termenul pentru finalizarea lucrarilor este de 10 luni.

Abia pe 27 iunie Compania de Drumuri a anuntat ca a atribuit contractul finalizarii podului peste Somes catre italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 26 de milioane de lei.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro