Sari direct la conținut

„Momentan, clientul apelat nu poate fi contactat”. Cum a dispărut telefonul la care românii reclamau abuzurile inspectorilor ANAF

HotNews.ro
ANAF, Foto: Hotnews
ANAF, Foto: Hotnews

În urma apelurilor contribuabililor la o linie specială contra comportamentelor abuzive, mai mulți inspector de la Fisc au intrat în comisiile de disciplină. Astăzi însă, cetățenii și firmele pot reclama doar pe email.

Șeful ANAF Lucian Heiuș anunța, acum doi ani, un număr de telefon la care contribuabilii pot sesiza comportamentele abuzive ale inspectorilor Fiscului: 0723.568.179.

Potrivit ANAF, în primele săptămâni de funcționare, prin mai – iunie 2022, au fost multe apeluri. La acea vreme, Lucian Heiuș anunța 100 de apeluri/zi.

Șeful Fiscului relata că cetățenii interacționează inclusiv ca să vadă dacă serviciul e valabil. „Am sunat să văd dacă răspunde cineva, nu am nimic de sesizat!”, asta spuneau unele persoane, potrivit celor de la Fisc. Alți oameni sunau nu ca să reclame comportamentele abuzive, ci pentru că se judecau cu ANAF pe diverse spețe. În acele cazuri, li se spunea că nu acesta este scopul liniei telefonice.

Unii contribuabili sunau și la miezul nopții. „Eu am gândit acest telefon să fie sesizat atunci când se produce un abuz, un comportament neconform al inspectorului fiscal”, a declarat după înființare Lucian Heiuș.

După un prim început cu multe telefoane, conform informațiilor din interiorul ANAF au fost în medie 10 apeluri pe zi. Jumătate dintre ele anunțau abuzuri ale inspectorilor ANAF, mai ales din teritoriu, au spus pentru Hotnews.ro oamenii de la Fisc.

Celelalte apeluri erau chestiuni punctuale practice despre cum să facă unele declarații, să interpreteze legislația etc. Practic, unii contribuabili îl foloseau și pe post de call center, deși există un alt număr de telefon pentru asta.

Sesizările cu privire la inspectorii care aveau comportamente abuzive erau înregistrate și se urma apoi o procedură internă. Au fost și cazuri în care s-a constatat că unele sesizări nu s-au confirmat.

Dar altete au avut urmări. Odată cu folosirea telefonului pentru reclamat abuzuri, unii inspectori au fost trimiși în comisiile de disciplină, potrivit surselor din ANAF. Nu există confirmări pentru ce s-a întâmplat mai departe cu aceste cazuri.

În acest moment, linia telefonică pentru reclamat abuzurile nu mai funcționează. De ce? Număr era alocat cabinetului președintelui ANAF, dar cum Lucian Heiuș a plecat în 2023, numărul nu mai este astăzi funcțional.

Heiuș este acum vicepreședinte la Curtea de Conturi, iar singura soluție pentru cei care vor să facă astfel de sesizări astăzi este să folosească formularul de contact de pe site-ul ANAF ori să trimită email la cabinetul președintelui: cabinet.presedinte@anaf.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro