Sari direct la conținut

​​FOTO Centura Bucurestiului modernizata, dar cu intersectii proiectate fara cap. Doua dintre intersectiile de pe sectorul DN2-A2 scos la licitatie sunt proiectate asemanator cu nodul DN1-Otopeni, pe care acum Compania de Drumuri il carpeste

HotNews.ro
Intersectia DNCB cu DN2, Foto: CNAIR
Intersectia DNCB cu DN2, Foto: CNAIR

Intersectiile Soselei de Centura a Capitalei cu DN2 si cu A2, in varianta largita la patru benzi pe care Compania de Drumuri tocmai a scos-o la licitatie, sunt gandite la nivel, cu sensuri giratorii alungite, asemanator cu intersectia din zona DN1-Pod Otopeni. Adic o solutie deficitara, pe care acum tocmai Compania de Drumuri il carpeste cu separatoare si cu alte sensuri giratorii. Proiectele apar astfel in documentatia scoasa la licitatie miercuri de catre CNAIR, desi de mai bine de doi ani – de cand transonul fusese reziliat – hartiile si planurile s-au plimbat prin companie si au existat declaratii oficiale ca toate intersectiile vor fi denivelate si fara conficte de trafic.

Largirea la 4 benzi a tronsonului de circa 11,5 km din Centura Capitalei intre DN2 (Voluntari) si A2 (Autostrada Soarelui) a fost scoasa la licitatie miercuri de catre Compania de Drumuri, iar din patru mari intersectii pe parcurs doar una singura – intersectia cu DJ301 spre Cernica – este proiectata cu adevarat denivelat, cu un giratoriu suspendat care nu presupune conflicte de trafic pe firul centurii.

Intersectia cu DN2 si A2, cele mai mari sosele cu care Centura se va intersecta, au fost gandite cu giratorii alungite la nivel, in care fluxul de trafic de pe varianta ocolitoare a Bucurestiului va fi perturbat.

Cele doua intersectii sunt foarte asemanatoare cu intersectia proiectata si construita in zona podului Otopeni-DN1 in 2010 odata cu realizarea extinderii la patru benzi a sectorului respectiv. Intersectia s-a dovedit a fi deficitara, cauzand numeroase perturbari in fluxul de trafic.

Chiar in urma cu cateva saptamani Compania de Drumuri s-a apucat sa carpeasca intersectia, sa desfiinteze practic sensul giratoriu alungit de sub pod prin parapete si sa infiinteze sensuri giratorii de-o parte si de alta, la distante de cativa kilometri, pentur ca soferii sa poata intoarce.

Proiectul centurii DN2-A2 a fost scos miercuri la licitatie, la peste doi ani (!) de cand un alt contract pentru acelasi tronson a fost reziliat, iar in timpul care s-a scurs autoritatile de la drumuri au refacut partial proiectul si au declarat public ca toate intersectiile vor fi gandite din start denivelate, fara conflicte de trafic.

Mai jos – Foto 1 si Foto 2 – proiectul intersectiilor Centurii Capitalei cu DN2 si cu A2 – cu sensuri giratorii alungite la nivelul soselei de centura.

FOTO 1:

FOTO 2:

Foto 3 prezinta actualul nod cu giratoriu alungit de sub podul DN1-Otopeni pe care Compania de Drumuri s-a apucat sa il blocheaze cu parapete, sa il desfiinteze practic. Fata de acesta, intersectia cu DN2 nici macar nu are o banda dedicata pentru inainte pe sensul Voluntari->A2, asa cum se intampla la DN1-Otopeni pentru sensul Voluntari->Chitila.

FOTO 3:

Singura intersectia gandita complet denivelat si fara conflicte de trafic la nivelul centurii este cea cu DJ301 de la Cernica. Aici va fi un sens giratoriu suspendat deasupra DNCB:

O altaintersectie este cea cu DN3 unde directiile de trafic sunt asigurate doar pe jumatate. Nu exista rampe dedicate pentru virajul la stanga, iar practic cei care vor veni dinspre Voluntari si intentioneaza sa intre pe DN3 vor trebui sa mai parcurga cativa kilometri pana la giratoriul de la Cernica unde sa intoarca. Aseamanator, cei care vor veni de pe DN3 si vor dori sa o ia spre A2, vor trebui sa mai conduca o bucata spre DN2 si sa intoarca la unul din giratoriile de pe parcurs.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro