PRU a avut cele mai multe clipuri electorale difuzate la TV in a doua saptamana de campanie
Partidul Romania Unita a avut cele mai multe clipuri electorale difuzate la TV in a doua saptamana de campanie, respectiv 206, fiind urmat de Partidul Social Democrat, cu 146 de clipuri, cele doua formatiuni inversandu-si pozitiile in topul mesajelor electorale, comparativ cu prima saptamana de la inceperea campaniei, potrivit unei monitorizari mediaTRUST si News.ro pentru perioada 18 – 24 noiembrie.
Cele mai numeroase materiale electorale ale PRU, 118, au fost difuzate la Romania TV, in timp ce cele mai numeroase materiale video electorale ale PSD, 69, au fost difuzate la B1 TV. PNL a avut 82 de clipuri electorale, fiind urmat de PMP, cu 62 de clipuri si de ALDE, cu 18 materiale difuzate exclusiv la TVR 1.
In cazul PRU, materialele electorale au fost difuzate la TVR1 – 27, B1 TV – 56, Antena 3 – 5 si la Romania TV – 118. Mesajele electorale ale PSD au fost prezentate de TVR1 – 26, B1 TV – 69, Antena 3 – 8, Romania TV – 15 si Realitatea TV – 28.
Liberalii si-au difuzat mesajele de campanie la Antena 3 – 5, la B1 TV – 30, la Realitatea TV – 32 si la TVR 1 – 15.
Cele 62 de clipuri electorale ale PMP transmise de televiziuni au fost distribuite astfel: B1 TV – 43, Realitatea TV – 17 si TVR 1 – 2.
In afara de ALDE, alte formatiuni ale caror materiale electorale au fost difuzate doar la TVR 1 sunt: UDMR – 11, Partidul Socialist Roman – 8, Partidul Romania Mare – 5, Asociatia Italienilor din Romania, Uniunea Sarbilor din Romania si Partidul Ecologist Roman – cate 4 , Alianta Noastra Romania – 3, Federatia Comunitatilor Evreiesti si inca o organizatie a minoritatilor nationale – cate unul.
In a doua saptamana de campanie au fost difuzate 555 de clipuri, cele mai multe la B1 TV, care a prezentat 198 de materiale video electorale, urmat de Romania TV – 133, TVR 1 – 129, Realitatea TV – 77 si Antena 3 – 18.
Un spot electoral difuzat in cadrul emisiunilor electorale si de dezbatere electorala, stabilit in grila de programe Antena 3 costa 1.400 euro pentru difuzare in intervalul orar 21.00-00.00, 1.100 euro pentru difuzare in intervalul orar 18.00-21.00 si 900 euro pentru difuzare in intervalele orare 06.00-18.00, respectiv 00.00-02.00, potrivit site-ului Antena 3.
La B1 TV, un spot electoral de 30 de secunde, difuzat in cadrul emisiunilor electorale si a dezbaterilor electorale de luni pana vineri, costa 150 de euro, in timp ce emisiunile de promovare electorala in direct, cu prezenta unuia sau mai multor candidati ai unui partid, difuzate de luni pana vineri, costa 1.500 de euro pentru 20 de minute.
La Romania TV, un spot electoral de 30 de secunde are pretul de 1.000 de euro, pentru intervalul 18.00 – 00.00, si de 800 de euro, pentru intervalul 06.00 – 18.00. Realitatea TV a stabilit tariful de 700 de euro pe minut pentru spoturi si 41,66 de euro pe minut pentru prezenta live a unui candidat intr-o emisiune electorala. Pretul creste cu 50% in primetime, mai noteaza News.ro.