Lego renunta sa mai ofere gratuit jucarii prin intermediul Daily Mail dupa ce un parinte s-a plans de discursul promovat de ziar/ Fostul fotbalist Lineker a discutat si el cu firma de chipsuri careia ii face reclama despre politica The Sun
Lego a anuntat ca nu va mai oferi gratuit jucarii prin intermediul Daily Mail, decizia fiind un raspuns la plangerea unui parinte care s-a plans de „discriminarea fara rusine” desfasurata de publicatia britanica, scrieThe Guardian.
Utilizatorul de Facebook Bob Jones a scris companiei daneze de jucarii saptamana trecuta, notand ingrijorari privind legatura cu ziarul in lumina titlurilor din acesta, apreciind ca acestea „creeaza neincredere in straini, blameaza imigrantii pentru tot, iar acum ataca inalti judecatori din Regatul Unit pentru ca sunt homosexuali in timp ce iau o decizie”.
Intr-o postare distribuita de 22.000 de ori el a scris ca „Lego, pentru mine, a fost intotdeauna un produs in favoarea incluziunii” si a intrebat compania daca intentioneaza ca continue parteneriatul de brand cu Daily Mail.
Compania a raspuns sambata atat pe Twitter cat si pe Facebook: „Am incheiat intelegerea cu Daily Mail si nu planuim activitati promotionale viitoare cu ziarul”.
Compania a trimis acelasi mesaj si catre Stop Funding Hate, un grup de campanie ce a facut apel la firme sa inceteze in a-si face reclama ce desfasoara „campanii de divizare si ura”
Decizia Lego vine in contextul in care fostul mare fotbalist Gary Lineker, protagonistul reclamelor Walkers (ce detine peste jumatate din piata chipsurilor din Regat), a spus vineri ca a discutat cu compania despre reclamele din ziarul The Sun.
Discutia a venit dupa o disputa dintre Lineker si publicatie in privinta crizei refugiatilor.
Sambata fostul fotbalist a distribuit si el postarea Lego, comentand doar „caramida cu caramida…”
Brick by brick….. https://t.co/nEJMII9W66
— Gary Lineker (@GaryLineker) 12 November 2016
Discutiile despre finantarea unor media de proasta calitate au avut loc si in romania, ultima oara disputa fiind reaprinsa in prima parte a acestui an. Articole de context:
- O discutie despre etica in publicitate, mizerii media si dezinfectanti diluati
- INTERVIU Dumitrescu si Iordache – Publicis: Nu clientii de reclama, ci audienta sau legea, prin CNA, trebuie sa rezolve mizeriile media
- Prima reactie a unui brand blamat pentru ca-si face reclama pe Antena 3. Zuzu: Ca multe alte brand-uri nationale, imi pretuiesc consumatorii si le multumesc pentru sprijinul de ieri, de azi si dintotdeauna