Sari direct la conținut

Business report:  Cum a taxat UE munca in 2015. Taxele Romaniei si salarizarea pe domenii de activitate; "Victime colaterale" ale Metroului spre Otopeni: Romexpo, Hyundai si Mega Image; Romania a intrat in Top 20 al statelor cu cele mai mari diaspore

HotNews.ro
Business, Foto: Colaj foto
Business, Foto: Colaj foto

Cosmin Marinescu, consilierul prezidential pe probleme economice: „Capitalul romanesc creste promitator”.Firmele cu capital autohton s-au dezvoltat promitator in ultima perioada, insa acestea asteapta si mai multe semnale pozitive, iar cresterea investitiilor straine ar sustine acumularea mai rapida a capitalului romanesc, sustine consilierul prezidential pe probleme economice. Antreprenoriatul romanesc se gaseste la nivelul intreprinderilor mici si mijlocii, care pot deveni o coloana vertebrala a economiei, o matrice de stabilitate, cu un potential imens in planul inovarii si al consolidarii clasei de mijloc, potrivit lui Cosmin Marinescu, consilierul prezidential pe probleme economice, potrivitAdevarul.

„Victime colaterale” ale Metroului spre Otopeni: Romexpo, Hyundai Auto si Mega Image. Proiectul de Hotarare de Guvern privind metroul spre Otopeni a fost publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, urmand sa fie aprobat de catre Executiv. Printre proprietarii de imobile care vor fi cei mai afectati de exproprieri se numara Romexpo, Hyundai Auto Romania, Mega Image si o persoana fizica, Mariana Chirita. Pentru realizarea Magistralei 6 de metrou, este necesara exproprierea unor imobile proprietate privata (persoane fizice si juridice) cat si transferarea unor suprafete de teren/constructii din domeniul statului/domeniul public al unitatilor administrativ – teritoriale. Suprafata totala afectata de coridorul de expropriere/transfer este de 225.903 mp, din care: domeniul public al statului -167.920 mp si proprietati private – 57.983 mp, se arata in Nota de Fundamentare a Hotararii de Guvern, noteazaEconomica.

Romania a intrat in Top 20 al statelor cu cele mai mari diaspore – potrivit Raportului ONU pe migratie. Romania a intrat in Top 20 mondial al statelor care furnizeaza migranti, cu peste 3,4 milioane de cetateni locuind in alta tara, potrivit datelor estimative al ONU privind migratia in 2015. La nivel european, Romania a urcat, pentru prima oara, pe locul 4, dupa: Marea Britanie (cu 4,9 milioane emigranti), Polonia (4,4 milioane), Germania (4 milioane). Potrivit recentului Raport ONU, Romania a avut a doua crestere a diasporei in intervalul 2000 ￯ 2015: pe primul loc se afla Siria (cu o crestere anuala medie de 13.1% a numarului de cetateni care traiesc in strainatate), dupa care urmeaza Romania (cu o crestere anuala de 7,3%), Polonia (5,1 puncte procentuale) si India (4,5%), relateaza Curs de Guvernare.

Ford Fiesta ST – De astazi si in versiunea cu cinci usi. Pentru ca nu vine la Salonul Auto de la Paris, Ford s-a gandit sa faca o surpriza fanilor Fiesta. Incepand din luna octombrie a acestui an, clientii din Europa vor putea comanda versiunea Fiesta ST si in varianta cu cinci usi. Dupa cum probabil ati intuit, lucrurile sunt destul de simple. Ford a realizat ca accesul pe locurile din spate se realizeaza destul de greu atunci cand ai o familie, iar o versiune cu cinci portiere ar rezolva problema. Conform oficialilor, un sfert dintre clientii Ford Fiesta ST vor prefera aceasta versiune. Sub capota versiunii cu cinci usi a lui Fiesta ST se afla acelasi motor pe benzina de 1,6 litri turbo. Unitatea livreaza 182 CP si 240 Nm, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h se desfasoara in 6,9 secunde. Consumul de carburant anuntat de producator este de 6,1 l/100 km, iar emisiile de CO2 se cifreaza la 141 g/km, scrieAuto-Bild.

Garda de Mediu recunoaste: Vrea sa controleze pana si restaurantele si cluburile si cere oameni mai multi si salarii mai mari.Intr-o postare pe pagina oficiala de pe facebook, in urma articolului Garda de Mediu, nou cosmar al firmelor: Poate controla pe oricine, la orice ora, poate opri masini in trafic si sigila active, oficialii Garzii de Mediu spun ca articolulEconomicaeste tendentios, dar confirma cele scrise de noi: Garda de Mediu vrea sa controleze inclusiv firmele care nu au nevoie de autorizatie de mediu, sa poata face controale si noaptea, sa sigileze instalatii, si sa aiba mai multi angajati si mai bine platiti, pentru acest lucru. Toate acestea se vor intampla daca proiectul de act normativ in acest sens, deja initiat, va fi aprobat de Guvernul Ciolos. „Ceea ce se urmareste este corelarea legislatiei de mediu in vigoare cu atributiile Garzii de Mediu, astfel incat sa poata fi controlate si activitatile care nu necesita acte de reglementare, dar pentru care trebuie respectate normele de mediu stabilite prin acte normative (de exemplu: persoane juridice/fizice generatoare de poluare fonica, olfactiva sau care genereaza deseuri dar nu necesita, conform legislatiei, autorizatie de mediu, cum ar fi: depozite necontrolate de deseuri, service auto, restaurante sub 100 locuri, microferme, cluburi generatoare de poluare fonica etc.) Activitatile mentionate nu necesita autorizare din punct de vedere al mediului, dar fac obiectul majoritatii reclamatiilor primite din partea cetatenilor”.

Cum a taxat UE munca in 2015. Taxele Romaniei si salarizarea pe domenii de activitate. Castigul salarial mediu net in Romania pe 2015 a fost de 1.859 lei ( echivalentul a 418 euro) pe luna, in crestere cu 9,5% fata de anul precedent. Datele prezentate de INS arata si costul salarial aferent pentru a plata acestui salariu, respectiv 3.189 lei (717,5 euro) pe salariat, indicator care a crescut cu doar 6,7% in urma reducerii fiscalitatii la angajator. Astfel, pentru fiecare 100 de lei achitati cu acte in regula, un angajator a trebuit sa aloce 171,50 lei pe costurile salariale, ceea ce inseamna ca statul roman a taxat munca depusa cu o cota de 41,70%. Este o valoare situata peste media de circa 35% a organizatiei OECD, care grupeaza cele mai dezvoltate economii din lume, dar sub nivelul din marile economii europene precum Germania sau Franta, mai apropiate de 50%, potrivitCurs de Guvernare.

Autostrada din munti care nu vrea sa moara. CNADNR, obligata si de instanta sa continue o licitatie pentru Comarnic-Brasov. Tentativa Companiei de Drumuri de anulare a unei licitatii pentru autostrada Comarnic-Brasov a esuat si in instanta, dupa ce nu a avut succes nici la CNSC. Daca la nivel declarativ actuala conducere a CNADNR sustine proiectul soselei de mare viteza, in fapt se pare ca nu il agreeaza, cel putin nu in forma din licitatiile lansate de fosta conducere. Catalin Homor, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) spune ca proiectul autostrazii Comarnic-Brasov nu a fost abandonat. Pe de alta parte, Comisia de Evaluare din cadrul companiei fie tergiverseaza, fie anuleaza licitatiile in curs pentru soseaua de mare viteza, relateazaEconomica.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro