Mircea Dumitru: Bacalaureatul ar trebui sa fie diferentiat
Ministrul Educatiei, Mircea Dumitru, a declarat miercuri seara la Realitatea TV ca examenul de bacalaureat ar trebui sa fie unul diferentiat si a precizat ca, in lunile urmatoare, va fi realizat un pachet legislativ privind invatamantul dual, transmite Agerpres.
„Lucram de foarte mult timp la ideea aceasta de a largi putin orizontul filierelor scolare pe care le avem. Oamenii insista foarte mult asupra filierei teoretice care, in mod inevitabil, te duce la sfarsitul clasei a XII-a in fata examenului de bacalaureat. Avem zeci de mii de elevi care nu reusesc sa termine cu diploma de bacalaureat si, in acelasi timp, nu au nicio meserie formata. Acesta este un esec al scolii, nu al elevilor. Din pacate, elevii sunt cei care sufera acest esec al sistemului. (…) Nu este nimic rusinos in faptul ca poti sa fii un foarte bun electrician, un foarte bun tehnician, un foarte bun chimist de laborator, un foarte bun zidar. Exista elite si la acest nivel. Bacalaureatul ar trebuie sa fie diferentiat. (…) Intr-o astfel de aranjare naturala, normala a lucrurilor, nu am mai avea cu siguranta acest esec atat de greu de suportat. La 18 ani termini liceul, nu ai nici diploma de bacalaureat, nu ai nici meserie. Ce faci mai departe?”, a spus demnitarul.
Ministrul a precizat ca, impreuna cu mai multe ministere, Ministerul Muncii, Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Economiei, se lucreaza la realizare unui pachet legislativ care sa defineasca foarte clar ce inseamna invatamantul dual, ce avantaje prezinta acesta pentru angajatori si care este finalitatea pentru elevi.
„Insistam foarte mult in lunile urmatoare si vom avea pana la sfarsitul acestui semestru, cu siguranta pana la sfarsitul mandatului meu, un pachete legislativ care este acum gandit in coordonare cu alte ministere importante, de pilda cu Ministerul Muncii, cu Ministerul Fondurilor Europene, cu Ministerul Economiei. Sa avem un pachet legislativ care sa defineasca foarte clar (…) ce inseamna acest invatamant dual, care sunt avantajele pe care le vor avea angajatorii, care sunt mizele si care este finalitatea invatamantului pentru elevi”, a afirmat Dumitru.