Business report: Fostii sefi TAROM, Christian Heinzmann si Gabriel Stoe, si-au dat bonusuri de performanta pentru pierderi de peste 10 milioane euro; Cati romani si-au asigurat locuinta impotriva dezastrelor naturale; Guvernul sare in ajutorul supermarketurilor incercand sa blocheze supraimpozitul pregatit de parlamentari
Guvernul sare in ajutorul supermarketurilor incercand sa blocheze supraimpozitul pregatit de parlamentari. Guvernul sare in ajutorul supermarketurilor incercand sa blocheze impozitul suplimentar care le este pregatit in Parlament, cu argumentul ca introducerea unei astfel de taxe ar fi discriminatorie si ar crea dezavantaje economice doar pentru unele magazine, in conditiile in care pe piata comertului cu alimente exista si alte tipuri de magazine, precum hipermagazine, unitati de tip discounter, cash&carry. La inceputul lunii aprilie, Profit.ro a anuntat ca supermarketurile vor fi obligate sa achite statului, pe langa impozitul de 16%, si un impozit suplimentar, pregatit de parlamentari cu argumentul ca afacerile lor merg „ca pe roti”, dovada inghesuiala clientilor la casele de marcat. Impozitul va fi impus daca va fi votat de ambele Camere ale Parlamentului si promulgat de presedintele Klaus Iohannis. „Interventia statului prin suprataxarea unei categorii de comercianti ar putea conduce la disfunctionalitati pe piata ca urmare a unei inechitati intre acelasi tip de servicii prestate”, arata Guvernul, scrie Profit.ro.
Fostii sefi TAROM, Christian Heinzmann si Gabriel Stoe, si-au dat bonusuri de performanta pentru pierderi de peste 10 milioane euro. Compania TAROM, vaca de muls a aviatiei pentru protejatii si pilele politice din Ministerul Transporturilor, a cheltuit in primul trimestru al acestui an peste 758.000 lei, (aproximativ 170.000 euro) pentru bonsuri si 2,959 milioane lei cu salariile compensatorii. Chiar daca performantele manageriale ale fostilor sefi TAROM s-au concretizat in pierderi de peste 10 milioane euro pentru companie, Christian Heinzmann si Gabriel Stoe si-au acordat ilegal bonusuri de „performanta” de aproximativ 170.000 euro. „Noi nu am primit niciun bonus, doar directorii primesc bonsuri daca indeplinesc anumite conditii”, ne-au spus angajatii TAROM. Pe langa cheltuielile cu bonsurile, TAROM a alocat aproximativ 2,959 milioane de lei pentru cheltuieli cu plati compensatorii. Doar in primele trei luni ale acestui an, compania TAROM, condusa de fostul manager Christian Heinzmann si directorul financiar Gabriel Stoe a cheltuit aproximativ 660.000 euro cu salariile angajatilor care au iesit la pensie anticipat, anunta Capital.ro.
Cati romani si-au asigurat locuinta impotriva dezastrelor naturale. Distributia contractelor la nivel national. Numarul politelor de asigurare obligatorie a locuintelor impotriva dezastrelor naturale – cutremure, inundatii si alunecari de teren – a atins un nou nivel-record la finalul lunii iulie, de 1,737 milioane de contracte, insa acestea reprezinta mai putin de 20% din totalul locuintelor din Romania, potrivit datelor publicate de Pool-ul de Asigurare impotriva Dezastrelor Naturale (PAID). Potrivit datelor ultimului recensamant, din 2011, in Romania sunt 8,72 milioane de locuinte. Cele mai multe contracte de asigurare impotriva dezastrelor naturale sunt incheiate in judetele cu o economie dezvoltata, cu o piata imobiliara in dezvoltare, unde multe locuinte sunt cumparate pe credit, instrument de finantare care impune o asigurare facultativa a imobilului si, implicit, prin lege, o asigurare obligatorie, relateaza AdevarulFinanciar.
Cluj-Napoca va fi primul oras din Romania cu autobuze electrice. Cluj-Napoca va deveni, la anul, primul oras din Romania care va avea autobuze electrice. Autoritatile clujene au inceput deja procedura de achizitie pentru 30 de autobuze electrice pe fonduri elvetiene. Pana atunci primesc si bucurestenii autobuze – pe benzina si la mana a doua. O echipa maghiara calatoreste 80 de zile intr-un astfel de autobuz produs in Ungaria si care foloseste un soft romanesc pentru a arata ca vehiculul poate sa faca fata transportului in comun intr-un oras aglomerat. Echipa a ajuns zilele acestea la Cluj Napoca. Un astfel de autobuz nu polueaza si dupa ce a fost incarcat doar trei ore poate sa parcurga pana la 250 de kilometri. „In oras foloseste 0,61kWh per kilometru. Este dublul folosit de o masina electrica, dar transporta cu 15% mai multi pasageri”, a explicat Jozsef Helmich, un membru al echipei maghiare care a pornit la drum. Sunt doar cateva dintre atuurile autobuzelor electrice. Ca sa convinga edili din toata lumea sa renunte la vehiculele clasice, echipa romano-maghiara a plecat acum doua luni in calatoria in jurul globului, anunta Digi24.
Olandezii ar putea sa nu mai poata cumpara masini diesel si pe benzina incepand cu anul 2025. Partidul Laburist din Olanda a propus o lege care interzice vanzarea masinilor diesel si pe benzina dupa anul 2025. Sunt sanse mari ca legea sa fie votata in camera superioara. Viitorul suna verde si oamenii politici se gandesc tot mai mult sa inlocuiasca definitiv automobilele care polueaza. Astfel, in Olanda, partidul Laburist a propus o lege care interzice in showroomuri vanzarea masinilor diesel si pe benzina dupa anul 2025. Propunerea cu pricina a trecut deja de primul filtru al legislativului. „Trebuie sa eliminam emisiile de CO2 si trebuie sa ne modificam obiceiurile de a utiliza carburanti fosili daca vrem sa salvam Planeta”, a spus John Voss, initiatorul legii, citat de Auto-bild.ro.
Analiza formularului de TVA: Cum va pot expune controalelor informatiile declarate de partenerii de afaceri.Formularul 394, prin care sunt declarate toate operatiunile platitorilor de TVA si care trebuie depus pana pe 30 august, va fi un instrument de control al autoritatilor fiscale. In aceste conditii, Contexpert recomanda, intr-o analiza, precautie fata de informatiile furnizate de partenerii de business, din moment ce acestea vor fi confruntate de Fisc cu propriile declaratii. Formularul 394 da posibilitatea ca datele referitoare la tranzactiile derulate cu fiecare persoana impozabila (client/furnizor) inregistrata in scopuri de TVA sa fie consultate de parteneri prin intermediul unei aplicatii informatice pusa la dispozitie de ANAF, daca partile implicate sunt de acord cu acest lucru. In acelasi timp, autoritatile vor confrunta declaratiile pentru a verifica daca fiecare parte confirma aceleasi informatii, informeaza profit.ro.