Primaria Capitalei nu plateste niciun ban firmei cu care are contract pentru livrarea de barcute si caiace deoarece nu a primit produsele la timp
Reprezentantii Primariei Capitalei spun ca nu vor plati niciun leu firmei ASTRA BUCURESTI & CO PROD SRL careia municipalitatea i-a atribuit un contract in valoare de 1,8 milioane de lei pentru achizitionarea unor barcute, caiace si vaporase pentru agrement pe lacurile Floreasca si Tei, deoarece echipamentele nu au fost livrate la timp.
Potrivit unui comunicat emis de municipalitate, desi raportul procedurii de atribuire a fost semnat in data de 29 decembrie 2015 de catre Primarul General interimar, Razvan Sava, directia de specialitate a inaintat contractul spre semnare abia in data de 22 aprilie 2016, iar acesta nu l-a semnat pana la terminarea mandatului.
„PMB a lansat in 5 februarie 2015 procedura online pentru atribuirea contractului de furnizare dotari echipamente (barcute, vaporase) pentru acest proiect. La licitatia supervizata de reprezentantii UCVAP nu s-a prezentat niciun ofertant, iar procedura a fost anulata. Dupa modificarea caracteristicilor din fisele tehnice pentru dotari, Municipiul Bucuresti a reluat procedura de licitatie online in data de 18 august 2015, aceasta fiind respinsa de ANRMAP, care a solicitat clarificari referitoare la stabilirea preturilor unitare pentru echipamente. Dupa completarile solicitate, ANRMAP a acceptat documentatia de atribuire, la data de 2 septembrie 2015. La licitatie s-a prezentat un singur ofertant, adica ASTRA BUCURESTI & CO PROD SRL. Comisia de evaluare a analizat oferta depusa solicitand clarificari operatorului economic. Avand in vedere ca procesul de evaluare a durat mai mult, Comisia a solicitat Primarului General interimar, Stefanel Dan Marin, prelungirea perioadei de evaluare.
Deoarece nu au existat contestatii, contractul ar fi trebuit sa fie semnat in sapte zile de la semnarea raportului de procedura. Nu cunoastem motivele pentru care acest contract nu a fost inaintat spre semnare in termenul prevazut de legislatia in vigoare si nici de ce Primarul General interimar Razvan Sava nu a semnat acest contract pana la expirarea mandatului. Precizam ca termenul asumat in oferta si in contractul de furnizare a echipamentelor era 30 iunie 2016, asadar daca acest termen nu ar fi fost respectat, Municipalitatea putea fi acuzata de nefinalizarea procedurii, fapt ce ar fi putut atrage dupa sine o actiune in instanta.
Primarul General, Gabriela Firea a respectat legislatia privind achizitiile publice si a finalizat procedura prin semnarea acestui contract, pentru ca, in caz contrar, fondurile nerambursabile aferente acestui contract ar fi trebuit sa fie returnate finantatorului, respectiv MDRAP. Gabriela Firea nu a semnat insa si un act aditional de prelungire a acestui contract. Semnarea contractului de furnizare nu a produs efecte, furnizorul nu a livrat in termenul asumat echipamentele, pe cale de consecinta, Municipalitatea nu a platit si nu va plati niciun leu catre ASTRA BUCURESTI & CO PROD SRL”, se arata in comunicatul Primariei Capitalei.
Primarul General, Gabriela Firea, a dispus ca Directia de Audit din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti sa demareze o misiune adhoc de auditare a derularii procedurilor privind acordarea contractului de furnizare si a legalitatii intregului proiect. Concluziile raportului Comisiei de Audit vor fi facute publice.
HotNews.ro a scris luni ca Primaria Capitalei achizitioneaza barcute, vaporase, caiace si hidrobiciclete pentru activitati de agrement pe lacurile Floreasca si Tei. Potrivit site-ului de licitatii publice, valoarea contractului este de circa 1,8 miliioane lei, licitatia fiind castigata de firma ASTRA BUCURESTI & CO PROD SRL, singura participanta. Interesant este ca pana acum firma distribuia cornuri si mere in scolile din judetele Ialomita, Teleorman, si in sectoarele 2 si 3 din Capitala, dar si alte produse alimentare in mai multe spitale din Bucuresti si unitati militare, avand zeci de contracte cu statul. Licitatia a fost demarata de fostul primar al Capitalei.
„Licitatia a fost organizata de fostul primar interimar. Am inteles ca a participat o singura firma. Nu cunosc detaliile tehnice referitor la organizarea licitatie fiindca nu eram la vremea respectiva la Primaria Capitalei. Familia mea nu are nicio legatura cu aceasta firma, nu ii cunoastem, nu am auzit de ei. Sunt foarte multe nume Pandele in Ilfov. O sa ma interesez de ce a participat o singura firma la licitatie. Orice institutie a statului poate sa faca verificari ca nu exista nicio legatura intre aceasta firma si familia mea si chiar ii rog sa faca asta”, a declarat Gabriela Firea pentru HotNews.ro.
De cele 1,8 milioane lei, municipalitatea ar urma sa achizitioneze: 32 echipamente windsurfing, 30 echipamente Kite-surfing, 20 de caiace cu un loc, 20 caiace cu doua locuri, 50 de barcute, 50 de hidrobiciclete, 8 turnuri pentru salvamari si echipamentul necesar pentru interventii, 72 biciclete si un vaporas turistic. Achizitia se face in cadrul proiectului de amenajare a unui circuit turistic pe Lacurile Floreasca si Tei, proiect ce trebuia realizat initial pe fonduri europene.
Contractul a fost atribuit pe 29 iunie, prin licitatie deschisa, criteriul de atribuire fiind pretul cel mai mic. La licitatie a participat insa o singura firma – ASTRA BUCURESTI & CO PROD SRL. Licitatia a fost demarata de fostul primar al Capitalei.
Potrivit datelor de la Ministerul de Finante, firma are ca obiect de activitate fabricarea painii, fabricarea prajiturilor si a produselor proaspete de patiserie. Are doi angajati, iar in 2015 a avut o cifra de afaceri de 4.299.596 si profit net 19.787, desi are zeci de contracte cu statul.
Ce contracte cu statul a avut firma ASTRA BUCURESTI & CO PROD SRL in perioada 2015-2016.
- contract cu MINISTERUL APARARII – UNITATEA MILITARA 02238 CHITILA pentru furnizare produse agroalimentare, atribuit pe 27.05.2016, valoarea contractului fiind de 2,714,645.89 RON
- Acord-cadru furnizare alimente cu Institutul de Pneumoftiziologie „Marius Nasta”, atribuit pe 15.03.2016, valoarea contractului fiind de 132.060 lei.
- furnizare alimente – paine la SPITALUL UNIVERSITAR DE URGENTA ELIAS, contract in valoare de 73.440 lei, atribuit pe 28.08.2015.
- furnizare Sisteme de aer conditionat, contract in valoare de 767,625 RON incheiat cu INSPECTORATUL GENERAL AL POLITIEI ROMANE pe 02.07.2015.
- Furnizare alimente la SPITALUL UNIVERSITAR DE URGENTA BUCURESTI, contract in valoare de 23.750 lei, atribuit pe 30.04.2015.
- Contract de furnizare mere in cadrul programului de incurajare a consumului de fructe proaspete in scoli in anul scolar 2014-2015 incheiat cu Primaria Sector 2 pe 22.04.2015, valoarea contractului fiind de 633.201 lei
- Furnizare si distributie produse de panificatie in cadrul programului national lapte – corn, pentru Sectorul 2 al Municipiului Bucuresti, impreuna cu VEL Pitar, contract in valoare de 6.801.366 lei, atribuit pe 25.02.2015
- Contract de furnizare produse de panificatie incheiat cu Primaria sector 2 pentru scolile si gradinitele de pe raza sectorului, in valoare de 269.007 lei, atribuit pe 12.12.2014;
- In 2014, compania a incheiat contracte pentru distributie fructe si produse panificatie la scolile din judetele Teleorman si Ialomita.
Potrivit datelor de la Ministerul de Finante, firma are sediul pe Str. GALATA nr. 55, Oras Voluntari.
SC Astra Bucuresti & Co Prod SRL este detinuta de Emilia Zimbresteanu – care are 25% din actiuni si de catre Adriana Pandele, cu 75% la suta din actiuni, care e si administratorul firmei.
Proiectul de „amenajare a unui circuit turistic pe lacurile Floreasca si Tei (si zona adiacenta lor)” prevede legarea lacurilor Floreasca si Tei printr-o ecluza si amenajarea unui circuit turistic cu piste de biciclete, amfiteatru si debarcader. Acesta trebuia finalizat pana la finalul anului 2015, fiind realizat cu fonduri europene. Primaria Capitalei a pierdut finantarea europeana, circa 20 milioane de lei din valoarea totala de 88 milioane lei deoarece nu a reusit sa termine lucrarea la timp, in acest moment fiind realizat 50% din proiect.
Lucrarile au fost demarate la inceputul anului 2015 si contractul de finantare prevedea finalizarea acestora pana pe 31 decembrie 2015, data dupa care nu se mai deconteaza bani din fonduri europene. Pana la 31 decembrie 2015 au fost absorbite circa 3,6 milioane lei din fonduri europene. Acum, termenul de finalizare al lucrarii a fost prelungit pana pe 31.12.2017. Potrivit unui document oficial, Primaria Capitalei a ajuns in aceasta situatie fiindca proiectul nu avea detalii de executie, contestatiile au durat circa 1 an, lucrarile au incept fara un aviz valabil de la Apele Romane si institutia a oprit santierul. In plus, in locul unde urmeaza sa se construiasca ecluza sunt doua conducte de la RADET care trebuie deviate, ceea ce inseamna timp si bani.