Business Report: Sapte ani de reabilitare termica pentru 3% dintre blocurile comuniste; Clauza de milioane: De ce incasa Egis bani de la stat chiar daca pe Autostrada Transilvania nu se construia nimic; Cele mai mari achizitii Microsoft inainte de LinkedIn
Sapte ani de reabilitare termica pentru 3% dintre blocurile comuniste. In ciuda alternativei oferite de fondurile europene si de creditele cu dobanzi subventionate, primariile prefera bugetele proprii sau banii de la stat cand vine vorba de reabilitarea termica a blocurilor. In ritmul actual, lucrarile de eficientizare energetica a locuintelor vechi se vor incheia abia peste 80 de ani, potrivit calculelor Capital. Cele mai multe imobile, reprezentand circa 5% din totalul celor 96.414 blocuri identificate la nivel national, au fost reabilitate termic din fondurile proprii ale romanilor sau cu bani de la bugetul local al primariilor, conform raportarilor primite de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP) de la prefecturi. Spre comparatie, in cei sapte ani de functionare, programul national privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte, prin care statul contribuie cu jumatate din fondurile necesare lucrarilor de constructie, a condus la reabilitarea termica a numai 1.563 de blocuri de locuinte, formate din aproape 60.000 de apartamente, scrieCapital.ro.
Clauza de milioane: De ce incasa Egis bani de la stat chiar daca pe Autostrada Transilvania nu se construia nimic. Firma Egis, care supervizeaza lucrarile de pe Autostrada Transilvania inca din 2004, cand era construita de americanii de la Bechtel, poate incasa lunar bani de pe urma acestui contract chiar si in conditiile in care nu se deruleaza lucrari pe santier. Egis International SA Franta Sucursala Bucuresti a incheiat pe 30 august 2004 un contract cu Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) pentru supervizarea lucrarilor la Autostrada Transilvania. In baza acestui contract, francezii inca mai incaseaza lunar bani de la CNADNR. Mai mult, acestia au fost platiti chiar si dupa rezilierea contractului cu Bechtel, cand pe Autostrada Transilvania nu se mai construia nimic. Cum a fost posibil? O clauza din contractul incheiat in 2004 obliga Compania de Drumuri sa le plateasca francezilor 30% din factura lunara previzionata de acestia, daca lucrarile pe santier sunt oprite din motive independente de firma de supervizare, anuntaEconomica.net.
Cele mai mari achizitii Microsoft inainte de LinkedIn. Microsoft a cumparat LinkedIn dupa ce a convenit sa plateasca 26,2 miliarde de dolari pe retea sociala pentru profesionisti. Intr-o postare pe blog, Microsoft a anuntat ca va plati 196 de dolari pentru fiecare actiune LinkedIn si ca va finanta tranzactia prin emiterea de obligatiuni. Operatorului site-ului de socializare destinat profesionistilor isi va pastra brandul, cultura si independenta, iar director general va ramane Jeff Weiner. Acesta va fi subordonat directorului general al Microsoft, Satya Nadella. LinkedIn este, fara indoiala, cea mai importanta achizitie din istoria gigantului din Redmond, insa nu este prima compania pentru care Microsoft a platit o suma uriasa de bani. Astfel, lista de mai jos include cele mai mari cinci achizitii efectuate de Microsoft inainte de a cumpara LinkedIn, informeazaPlaytech.ro.
Cum arata mlastina birocratica in care s-a impotmolit Masteplanul pe Transporturi. autostradaComisia Europeana a agreat in luna aprilie 2016, dupa anterioare lungi discutii si controverse cu doi fosti ministri ai transporturilor, forma finala a Master Planul General de Transport al Romaniei, dar documentul nu este nici astazi asumat politic sau adoptat de catre Guvern. Documentul se afla teoretic, de aproximativ o luna de zile, in faza de avizare interna, insa o abordare de ultim moment de tehnica legislativa a facut ca documentul sa lipseasca de pe masa sedintei de guvern de miercuri. Potrivit unui raspuns al Ministerului Transporturilor, Master Planul „a fost agreat cu Comisia Europeana in cursul lunii aprilie 2016 si nu au existat observatii asupra acestui document care a fost bine apreciat si urmeaza sa constitue un model de buna practica pentru Grecia in acest moment”, scrieCursdeguvernare.ro.
Volvo S90 si V90 R- Design – Poze si detalii oficiale. Volvo a prezentat primele imagini si a publicat primele detalii cu noile S90 si V90 R-Design. Ambele modele sunt disponibile pentru comanda si vin cu modificari de interior si exterior, dar si cu un plus in dreptul dinamicii. La nivel estetic, amebele modele ale suedezilor primesc ceva imbunatatiri discrete. Luminile de ceata sunt integrate in spoilerul frontal, grila are un look usor modificat, iar o serie de elemente de culoare neagra completeaza aspectul. La final, amintim de jantele in cinci spite cu un design nou. Conform oficialilor suedezi, din punct de vedere tehnic, pachetul R-Design imprima un comportament mai dinamic si mai energic. Pentru moment, oficialii Volvo nu au facut niciun anunt cu privire la pretul pachetului, anuntaAuto-Bild.ro.
Inca un retailer anunta instalarea unor statii pentru masinile electrice. Al doilea retailer, dupa Kaufland, care anunta instalarea unor statii de incarcare pentru masinile electrice este Cora. Compania inaugureaza vineri, 24 iunie, prima statie din Capitala, la Cora Lujerului. Pentru cea de-a doua statie a fost selectat magazinul Bratianu din Constanta. Acest proiect este dezvoltat intr-un parteneriat cu EV Connect. Cu o retea de 11 hipermarketuri in Romania, Cora face parte din grupul franco-belgian Louis Delhaize si este prezenta pe piata locala din 2003. Cifra de afaceri a companiei s-a mentinut aproape la acelasi nivel anul trecut, fiind de aproximativ 387 milioane de euro (1,72 miliarde de lei). De cealalta parte, Kaufland a deschis, in primavara acestui an, prima retea nationala de prize pentru masini electrice. Proiectul a fost lansat in parteneriat cu Renovatio, informeazaCapital.ro.
Ovidiu Tender este singurul est-european care detine teren in afara UE. Are 130.000 de hectare in Africa. Omul de afaceri Ovidiu Tender este singurul investitor din Europa de Est care detine teren in state africane, potrivit unui studiu recent al Comisiei Europene pe tema exploatatorilor de pamanturi din tarile extracomunitare. Omul de afaceri Ovidiu Tender este singurul roman pe lista europenilor care detin in proprietate sau au contracte de arenda pe terenuri agricole din state africane, se arata intr-un raport recent al Comisiei Europene in care sunt analizate efectele acapararii terenurilor de catre europeni in tarile non-UE. Acesta figureaza in bazele de date ale Comisiei ca fiind initiatorului singurelor doua tranzactii cu terenuri africane ale unor investitori din Europa de Est. Potrivit raportului, Tender are din 2011 contracte de concesiune pe o suprafata de 30.000 de hectare de teren in Gambia si alte 100.000 de hectare in Senegal. Ambele terenuri sunt insa neutilizate, proiectele agricole sau de generare a biocombustibililor fiind in faza incipienta, scrieEconomica.net.