Oamenii consuma mai mult timp internet mobil, dar toate celelalte media sunt in declin – raport Zenith
Oamenii vor petrece cu 27,7% mai mult timp utilizand internetul mobil in 2016, ceea ce va duce la o crestere a consumului de media, la nivel global, de 1,4%, potrivit raportului „Media Consumption Forecasts” dat publicitatii de reteaua globala de media buying Zenith. Acelasi raport arata, insa, ca aceasta crestere nu este sustinuta de celelalte tipuri de consum de informatii, deoarece toate celelalte tipuri de media, inclusiv internet pe desktop, sunt asteptate sa inregistreze un declin de 3,4%.
Raportul analizeaza cantitatea de timp dedicata de oameni citirii ziarelor si revistelor, vizionarii TV, ascultarii radio, consumului de cinema, folosirii Internetului si vizualizarii publicitatii outdoor. Ultima editie a raportului acopera 71 de tari,
Principalele predictii ale retelei Zenith:
- 71% din consumul de internet va fi prin intermediul telefoanelor mobile, cea mai dezvoltata regiune, din acest punct de vedere, fiind Asia-Pacific (73%). Dar consumul de desktop internet, care a crescut de la 36 de minute pe zi in 2010 la 52 de minute pe zi in 2014, a intrat in declin, pe masura ce tot mai multi oameni apeleaza la dispozitive mobile in acest scop. In 2015, mobile-ul a depasit desktop-ul, iar anul acesta Zenith prevede ca oamenii vor petrece in medie 86 de minute pe zi folosind internetul mobil. Intre timp, potrivit prognozei, consumul de desktop internet va cobori la nivelul din 2010.
- Daca timpul mediu alocat internetului mobil, la nivel global, va creste cu 27,7% in 2016, timpul dedicat consumului de desktop internet va scadea cu 15,8%. Toate celelalte media scad la randul lor: cinema cu 0,5%, outdoor cu 0,8%, TV – cu 1,5%, radio cu 2,4%, ziarele si revistele cu 6,7%.
- Creșterea consumului de internet – mai intai pe desktop, apoi pe mobil, a dus in perioada 2010-2015 la o crestere a consumului global al tuturor tipurilor de media de la 403 minute pe zi la 435 minute pe zi. In anul 2018, Zenith estimeaza o medie globala de consum de 448 de minute pe zi.
- Desi in declin, televiziunea tradiționala ramane de departe cel mai popular dintre toate tipurile de media la nivel global, atragand 177 minute de consum pe zi, in 2015. Televiziunea a reprezentat 41% din consumul global de media la nivel mondial in 2015, iar Zenith se asteapta ca acesta sa ajunga in continuare la 38% in 2018, cand internetul va reprezenta 31%.