Sari direct la conținut

Business Report: Reparatia in regie proprie, de catre CNADNR, a autostrazii demolate, costa de doua ori mai mult decat construirea ei; Cum poti avea o ferma cu doar cativa dolari pe an; Romania si Bulgaria vor construi si un gazoduct de rezerva pe sub Dunare

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

Fostul rege al asfaltului Dorinel Umbrarescu a gasit comoara in aer. Daca nu se mai fac bani din autostrazi, fostul rege al asfaltului Dorinel Umbrarescu s-a gandit sa faca afaceri in domeniul aerian. Firma Spedition UMB , fosta lider in domeniul constructiilor drumurilor si autostrazilor din Romania, s-a reorientat spre aviatie. Dupa aproximativ 15 ani in care a contractat lucrari de sute de milioane de euro pentru intretinerea drumurilor nationale, modernizarea infrastructurii rutiere, constructia autostrazilor si deszapezire, Spedition UMB, patronata de familia Umbrarescu, din 2013, a schimbat domeniul de activitate. Avand trei elicoptere de lux, Spedition UMB , in 2014, a realizat venituri din transportul aerien de pasageri in valoare de 235,78 milioane lei si cheltuieli de 217,42 milioane lei. Conform bilantului depus la Ministerul Finantelor, SpeditionUMB a inregistrat un profit un valoare de 14,69 milioane lei cu un numar mediu de 21 de angajati. In 2013, primul al ca transpotator aerian de pasageri, Spedition UMB a inregistrat venituri de 486,94 milioane lei si a realizat cheltuieli in valoare de 381,30 milioane lei. In urma cu trei ani, familia Umbrarescu, avand 22 de angajati in cadrul firmei Spedition UMB, s-a ales cu un profit net de 88,8 milioane lei, scrieCapital.ro.

Reparatia in regie proprie, de catre CNADNR, a autostrazii demolate, costa de doua ori mai mult decat construirea ei. Lucrarile de reconstruire „in regie proprie” efectuate de catre Compania de Drumuri pe cei 225 de metri demolati din Autostrada Sibiu-Orastie costa de peste doua ori mai mult decat constructia initiala a bucatii de autostrada, potrivit unor calcule. Contractul pentru realizarea celor 22,11 kilometri ai lotului 3 din Autostrada Sibiu-Orastie a fost atribuit italienilor de la Salini Impregilo la valoarea de 604,79 milioane de lei. Rezulta un cost mediu de circa 27.000 lei pe metru, adica 6 milioane de lei pentru cei 225 de metri. Dupa rezilierea contractului cu italienii, in ianuarie anul acesta, Compania de Drumuri a decis sa reconstruiasca in regie proprie portiunea de 225 metri din autostrada. Conform unor informatii publice, nota de plata pentru refacerea corpului de autostrada in regie proprie pe cei 225 de metri se ridica la peste 15 milioane de lei, numai pentru materialele de constructii si inchirierea utilajelor, anuntaEconomica.net.

Restructurare a creditelor neperformante prin conversie in actiuni – o dare in plata, marca BCR. Banca Comerciala Romana s-a remarcat, in 2013, printr-un experiment similar „darii in plata” – a acceptat o conversie in actiuni a creditelor neperformante ale „Cemacon” SA, insa, ulterior, a cedat creanta catre Business Capital for Romania Opportunity Fund, dupa care si-a vandut participatia la acest fond catre actionarul sau majoritar, Erste Bank. Similar a procedat BCR si in cazul retailerului de bricolaj „Ambient”. Indirect, BCR a acceptat sa preia bucati din cele doua firme in schimbul datoriei. Poate ca nu intamplator, avand aceasta experienta in spate, BCR a fost prima institutie de credit care a acceptat sa preia casa unei persoane fizice in schimbul datoriei, dupa aprobarea legii darii in plata, dupa cum a anuntat, vineri, avocatul Adrian Cuculis. La vremea respectiva, cedarea creantelor „Cemacon” si „Ambient”, care totalizau 16,5 milioane de euro, au trezit suspiciuni, in conditiile in care BCR a renuntat la ele pentru suma de 2 euro, iar, in piata se vorbeste ca ele ar fi ajuns chiar in atentia procurorilor, informeazaBursa.ro.

Mixul capital autohton / capital strain: problemele de cantitate, problemele de calitate. „Din punct de vedere al mediului de afaceri (…) economia Romaniei traieste un mare moment de schimbare. Cred ca modelul de dezvoltare bazat in primul rand pe capitalul strain si-a atins limitele. Este foarte bun, a fost foarte bun dar haideti sa recunoastem ca am ajuns la anumite limite. Acum trebuie sa ne concentram pe ce putem face noi, pe puterile noastre, inclusiv pe mobilizarea capitalului local” a declarat recent, potrivit Agerpres, presedintele Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR), Florin Pogonaru. Dupa aproape un deceniu de la integrarea in UE, raportul de forte pa ajuns sa fie 35% din total capital pe tara capital romanesc si 48% din total capital pe tara capital strain (17% mai este capital de stat). Adica, pe partea de capital privat avem doar 42% capital romanesc si 58% capital strain, scrieCursdeguvernare.ro.

Masini autonome: Producatorii vor fi responsabile de accidentele provocate. Masinile autonome (si implicit producatorii acestora) vor purta responsabilitatea in cazul unui accident provocat de sistemul de conducere autonoma. Cel putin aceasta este directia pe care o indica ultimele declaratii ale oficialilor din Marea Britanie. Ministrul Transporturilor din Marea Britanie a indicat faptul ca nu soferul va fi vinovat atunci cand o masina autonoma provoaca un accident, ci sistemul de conducere autonoma care se afla in control la momentul producerii accidentului. Daca legislatia in domeniul conducerii autonome va adopta aceasta masura, intregul mod in care functioneaza acum sistemul de asigurari auto se va schimba. Astfel, in loc ca asigurarile sa ia in calcul profilul de risc al conducatorului auto la stabilirea primei de asigurare, in cazul masinilor autonome vor fi analizate sistemele de conducere autonome si producatorii acestora, iar costul asigurarii va lua in calcul aceste variabile, anuntaAuto-Bild.ro.

Cum poti avea o ferma cu doar cativa dolari pe an. Daca iti doresti sa ai o ferma dar sa nu cumperi pamant pentru a face acest lucru, exista o posibilitate: sa inchirieze o exploatatie agricola in valoare de cateva milioane de dolari, amplasata pe o fasie de pamant din Tara Galilor, scrie Modernfarmer.com. Intr-o zona cu un peisaj impresionant, oferit de zona calcaroasa de pe coasta, unde se regasesc specii rare de plante sau fluturi exista o posibilitate unica pentru cei care vor sa creasca oi. Importanta semnificativa a regiunii ca habitat natural pentru speciile rare a determinat organizatia non-profit, National Trust, sa conserve acest loc din 1895. Anul trecut, aceasta a cumparat cele 56 de hectare din Parc Farm pentru 1,4 milioane de dolari, imprreuna cu dreptul pentru pasunat pe cele 300 de hectare in zona din apropiere denumita Great Orme (Marele Orme). Intentia acestei ogranizatii este de a nu pierde traditia pasunatului, deoarece astfel se pastreaza mai bine ecosistemul, informeazaCapital.ro.

Romania si Bulgaria vor construi si un gazoduct de rezerva pe sub Dunare. Operatorul retelei de transport a gazelor naturale din Bulgaria (Bulgartransgas) a informat marti ca Bulgaria si Romania vor construi si un gazoduct de rezerva pe sub Dunare, care se va adauga conductei principale, informeaza Novinite. La inceputul lunii aprilie, Bulgartransgas si Transgaz au semnat, la Sofia, un contract cu firma austriaca Habau PPS Pipeline Systems SRL, pentru constructia sectiunii subacvatice a interconectorului de gaze dintre Bulgaria si Romania. Pe langa gazoductul principal, reprezentantii Bulgartransgas si Transgaz au semnat luni un contract pentru constructia unei conducte de rezerva care va traversa Dunarea si va face legatura intre sistemele de transporta gazelor naturale din cele doua tari. In conformitate cu legislatia romaneasca, asocierea INSPET a fost selectata drept principalul contractor pentru acest proiect in timp ce PPS Pipeline Systems SRL a fost selectata drept companie asociata, scrieEconomica.net.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro