Nicolas Maure, seful Dacia, inainte de plecarea la Lada-AvtoVAZ: Plec cu tristete din Romania/Lada este in prezent la fel cum era Dacia in 2005
Nicolas Maure paraseste conducerea Dacia dupa doi ani si trei luni, pe 4 aprilie urmand sa preia conducerea Lada-AvtoVAZ, marca ce are potential mare, insa a ramas cu zece ani in urma Dacia la capitolul dezvoltare. Maure ramane cunoscut pentru interventiile sale in favoarea autostrazii Pitesti-Sibiu, declarandu-se si acum, la plecare, optimist ca autostrada s-ar putea face macar in 2021. Maure spune ca este trist ca paraseste Romania. Locul sau va fi luat de Yves Caracatzanis, un francez cu „radacini” grecesti si italiene.
„Dupa cum stiti, la inceput de aprilie voi parasi Romania, dupa un mandat scurtat. Fostul director al Lada AvtoVAZ a parasit compania, iar directorul general al Renault mi-a incredintat functia cu un preaviz foarte scurt”, a spus Maure, intr-o intalnire cu presa romaneasca.
„Plec din Romania cu tristete”, a spus Nicolas Maure, cel care a condus Dacia de la inceput de 2014 si incheie acum a doua sedere in Romania, prima fiind intre 2006 si 2008 cand a avut un post total diferit, fiind director executiv la Uzina Mecanica Mioveni.
„Prima oara am venit in tara cu sotia si cele trei fiice, acum am venit doar cu sotia si fiica cea mica, fiindca celelalte doua fete au crescut”.
Maure este unul dintre cei mai vocali directori din istoria Dacia, el urmand sa ramana cunoscut pntru numeroasele sale luari de pozitie in favoarea constructiei autostrazii Pitesti-Sibiu, proiect marcat de numeroase (si enervante) amanari in ultimii ani.
Aceste interventii facute de directorul celei mai mari companii din tara nu au trecut neobservate si, desi nu au grabit cu nimic lucrurile, macar au scos de mai multe ori in atentia publicului o problema importanta si mai ales incapacitatea Romaniei de a se misca bine cu proiectele de infrastructura.
Romania a progresat mult, spune Maure, dar mai sunt probleme importante: infrastructura si complexitatea procedurilor administrative.