Seful Dacia va avea misiune dificila la conducerea Lada, climatul de business din Rusia fiind ostil si fara dorinta de reforme
Nicolas Maure, cel care aproape doi ani a condus Dacia, a fost numit sef al gigantului rus Lada (AvtoVAZ) si misiunea sa nu va fi deloc usoara in neprietenoasa Rusie, unde presiunile sunt mari si oligarhii apropiati de Kermlin au mana libera. Maure are de partea sa experienta in Europa de Est si faptul ca a mai lucrat cu furnizorii, insa va trebui sa pastreze relatii bune cu un apropiat al lui Putin care acum este seful Rostec, compania de stat ce detine 33% din actiunile AvtoVAZ.
Cu cateva zile in urma s-a anuntat ca suedezul Bo Andersson, adus la final de 2013 sa reformeze marca Lada, nu va mai conduce compania, desi ar fi trebuit sa stea pana la final de 2016.
Anuntul a surprins multa lume, iar o noua surpriza a venit marti, cand s-a comunicat faptul ca noul sef al AvtoVAZ va fi Nicolas Maure care din 2014 a fost la sefia Dacia.
Renault-Nissan are 67% din actiunile Lada-AvtoVAZ si a investit mult pentru a moderniza liniile de asamblare din orasul Togliatti, situat la 800 km de Moscova. Calitatea s-a imbunatatit si printre modelele asamblate se numara si Logan si Sandero.
Insa cota de piata a Lada a scazut in Rusia pana la 17%, extrem de putin fata de 70% cu zece ani in urma. Problema tine insa mai ales de mentalitati, in orasul uzinei muncitorii dorind cu orice pret ca locurile de munca sa fie pastrate, desi compania a avut anul trecut pierderi de peste un miliard de dolari.