O bagheta digitala care transforma orice profesor intr-un magician al jocurilor educationale
Va aduceti aminte de celebra scoala la care Harry Potter si prietenii lui invatau sa devina vrajitori? Ei bine, orice profesor poate acum sa transforme clasa intr-un spatiu miraculos pentru elevii lui.
Recent, la targul educational GESS Dubai, compania romaneasca SIVECO a lansat o aplicatie denumita, nu intamplator, chiar Wand (bagheta bine cunoscuta fanilor lui Harry Potter, mai mici si mai mari), care are menirea sa-i ajute pe profesori sa creeze lectii digitale, sub forma unor jocuri educationale. Acestea sunt adaptate fiecarui elev.
Practic, cu ajutorul Wand, profesorii pot realiza in doar cateva minute orice material educational, de la prezentarea atractiva de diagrame si ilustratii pe tabla interactiva, pana la jocuri educationale spectaculoase, transmise direct pe dispozitivele mobile ale elevilor.
“Wand este o aplicatie inovativa, construita special pentru a imbunatati calitatea procesului educational. Am dezvoltat acest produs pornind chiar de la nevoile exprimate de profesori – de a motiva elevii sa invete cu placere, de a folosi continut educational atractiv si personalizat de inalta calitate si de a monitoriza procesul de invatare. Am decis sa lansam produsul la GESS Dubai, principalul punct de intalnire al profesorilor si specialistilor in educatie din Orientul Mijlociu, punandu-ne stacheta cat mai sus cu putinta. Este cunoscut ca in tarile din Golful Persic se investeste enorm in educatie si, de aceea, si exigentele privind produsele educationale sunt foarte mari”, spune Alexandru Cosbuc, vicepresedinte SIVECO pentru vanzari internaţionale si director general al reprezentanţei SIVECO din Emiratele Arabe Unite.
Avand la baza un efort de dezvoltare de mai bine de doi ani, aplicatia Wand a fost recent nominalizata in cadrul prestigioasei competitii educationale GESS Awards 2016, pentru categoria “Best Paid for ICT / App Product”.
GESS (Global Educational Supplies and Solutions) este cel mai important eveniment educational din Orientul Mijlociu, organizat sub patronajul Inaltimii Sale Seicul Mohammed bin Rashid Al-Maktoum, vicepresedinte si prim-ministru al Emiratelor Arabe Unite.
Faptul ca pe perioada targului profesorii au putut testa produsul in standul SIVECO, a fost „proba de foc” pentru aplicatie si pentru expertii implicati in realizarea ei. A fost o confirmare directa a faptului ca, in acest moment, metodele traditionale de predare trebuie neaparat extinse cu modalitati inovative de educare. In aceasta categorie intra si alte aplicatii de ultima generatie gandite și pregatite de SIVECO pentru scoli, precum continut educational 3D, Augmented Reality sau aplicatii educationale pentru dispozitive mobile.
Realitatea augmentata produce reprezentari tridimensionale ale imaginilor, fie ca sunt moleculele elementelor chimice, planetele sau placile tectonice. Aceste reprezentari, aproape reale, ii ajuta pe elevi sa inteleaga notiuni complexe si sa isi dezvolte semnificativ inteligenta spatiala. In fapt, acesta este un prim pas spre invatarea imersiva.
SIVECO este de multi ani o prezenta activa in zona Golfului Persic, fiind recunoscuta pentru spiritul inovator al aplicatiilor pe care le propune – toate adaptate cerintelor pietei educationale.
2016 a fost al noualea an in care compania participa la targul GESS Dubai, de fiecare data propunand aplicatii apreciate superlativ de expertii internationali in educatia asistata de calculator.