Business Report: Calea ferata Valcele-Ramnicu Valcea, ingropata definitiv. Apare in Masterplan, dar nu primeste niciun ban pana in 2020; Darea in plata – dimensiunile reale ale problemei, pentru o solutie corectal; Petrolul ieftin ii baga in corzi pe giganti
Calea ferata Valcele-Ramnicu Valcea, ingropata definitiv. Apare in Masterplan, dar nu primeste niciun ban pana in 2020 Linia de cale ferata Valcele Ramnicu-Valcea, un proiect inceput inca de pe vremea comunismului si abandonat, nu are finantare din partea statului roman, in conditiile in care finalizarea sa apare in Masterplanul General de Transport, biblia infrastructurii din Romania pentru urmatorii 15 ani. Din ce s-a facut nu mai e aproape nimic, dar nimeni nu poate spune cat a pierdut Romania dupa abandonul, acum 25 de ani, a unei cai ferate aproape terminate, scrie Economica.net.
Darea in plata – dimensiunile reale ale problemei, pentru o solutie corecta Cum se spunea pe vremuri, acumularile cantitative produc salturi calitative. De aceea, pentru a intelege si a gasi solutia cea mai buna la o problema este necesar sa apelam la cifre, dincolo de impresii/interese personale si principii de aparat. Altminteri se ajunge la situatia din bancul in care toti aveau dreptate desi asa ceva era, logic, imposibil. De aceea, orice dezbatere publica pe tema darii in plata ar trebui derulata cu cifrele pe masa (ecran). Pur si simplu, pentru ca, asa cum se spune in engleza „size matters” ( marimea conteaza). Datele de plecare sunt prezentate sintetic mai jos iar o privire rapida dezvaluie concentrarea disputei asupra introducerii sau nu a unor amendamente cu rol prudential propuse de BNR pe doar 1% din problema dezbatuta, anunta Curs de Guvernare.
Petrolul ieftin ii baga in corzi pe giganti Nori negri au acoperit in ultimii doi perspectivele sectorului energetic mondial. Prabusirea abrupta a cotatiilor petroliere cu peste 70% a produs pagube importante inclusive tarilor exportatoare de petrol, care au evitat mult timp reducerea cotelor de productie. Dar cel mai mult au avut de pierdut marile afaceri din industria de profil, care s-au vazut nevoite sa-si reduca masiv cheltuielile. Multe afaceri de profil si-au suspendat activitatea sau au intrat in faliment, in conditiile in care nu au mai putut sa tina pasul cheltuielilor de productie la un pret mic al titeiului. Un material aparut in Financial Times atrage atentia asupra presiunii la care sunt supusi actorii petrolului, scrie Capital.
BNR anunta profit de 1 miliard de euro pentru sistemul bancar 2015 a fost un an de cosmar pentru debitori, dar unul exceptional pentru banci, acestea inregistrand un profit de peste 1 miliard de euro, potrivit datelor BNR. Persoanele imprumutate in franci elvetieni (CHF) au cerut, tot anul trecut, o lege care sa permita impartirea, intre banci si debitori, a riscului de curs, ca urmare a exploziei CHF, dar nicio reglementare nu a intrat in vigoare pana acum. In tot acest timp, imprumutatii au solicitat sistemului bancar sa negocieze cu ei o solutie de rezolvare a situatiei, insa, cu unele exceptii, bancile au ramas neclintite. In prezent, se duce o lupta crancena intre banci, pe de o parte, si debitori si parlamentari, pe de alta parte, pentru aprobarea Legii darii in plata, lupta in care bancile cer sa li se ia casele in locul datoriilor, fara sa mai fie urmarite, ulterior, de creditori, informeaza Bursa.
Cum arata vagoanele modernizate ale CFR Calatori si pe unde vor circula Primul vagon al CFR modernizat la finele anului 2015 a fost introdus in circulatie, pe ruta Bucuresti-Buzau. Alte patru vagoane vor iesi pe poarta atelierelor Grivita in aceasta saptamana. „Este vorba de vagonul modernizat anul trecut, realizat in baza unui acord care expira pe la mijlocul anului, o sa mai comandam inca 30. Deocamdata avem bani pentru 14, dar speram ca pana atunci sa avem toti banii”, a declarat pentru ECONOMICA.NET, Iosif Szentes, director general al CFR Calatori. Acesta mai spune ca alte patru vagoane urmeaza sa vina de la atelierele Grivita. In total, compania are in plan reconditionarea a 30 de vagoane, cu un buget de 44 de milioane de lei, anunta Economica.net.
Actele de vandalism au cauzat pierderi de un milion de lei pentru RATB Regia Autonoma de Transport Bucuresti a inregistrat anul trecut pierderi de circa un milion de lei din cauza actelor de vandalism, in medie, in fiecare zi, cel putin un vehicul necesitand interventii suplimentare de remediere a avariilor. Valoarea pagubelor produse Regiei a fost de 934.100,34 lei, cu 24,82% mai mica fata de cea din 2014. Numarul actelor de vandalism a scazut cu 13,56%, de la 1.077, in anul 2014, la 931 in 2015, potrivit unui comunicat de presa, anunta Capital.
Cate masini sunt in Romania si cat sunt de vechi Nu este o noutate faptul ca Romania are printre cele mai vechi parcuri auto din Uniunrea Europeana. Aproape jumatate din parcul auto al tarii noastre are peste 12 ani vechime. Cifrele arata ca din cele 5.153.182 de automobile inregistrate la sfarsitul anului 2015, 49,7% au peste 12 ani vechime, iar 16,9% sunt fabricate inainte de 1996, avand peste 20 de ani vechime. Statistica Directiei Regim Permise si Inmatriculare a Vehiculelor mai arata totodata ca masinile cu pana in doi ani vechime, sunt in proportie de doar 4%, in vreme ce masinile cu vechime cuprinsa intre 6 si 10 ani sunt aproximativ 1,5 milioane de unitati, informeaza Auto-Bild.ro.