CNA si-a dat acordul ca televiziunea Euforia TV sa se transforme in Happy Channel
Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a aprobat, joi, solicitarea Antena TV Group de transformare a Euforia TV in Happy Channel, o televiziune dedicata femeilor, care va difuza seriale consacrate si reality show-ul „Dreptul la fericire”, potrivit Mediafax.
Televiziunea Happy Channel isi propune sa atraga un alt public, sa se distanteze de formatul pe care l-a avut pana acum, sa realizeze emisiuni proprii, intrand intr-un target general al intregi familii. Pilonul grilei va fi o productie locala, reality show-ul „Dreptul la fericire”, potrivit informatiilor prezentate in sedinta de joi a Consiliului National al Audiovizualului (CNA).
In sedinta CNA de joi, proiectul televiziunii Happy Channel a fost prezentat de Isabella Carmu, channel manager al Antena 1, Ana Maria Niculae, director de programe, Simona Macovei, director de continut al programului „Dreptul la fericire”, si Nicu Dan, brand manager.
Conform afirmatiilor Isabellei Carmu, channel manager al Antena 1, publicul tinta principal al Happy Channel va fi „femeia, femeia-mama”. Acesta este motivul pentru care televiziunea Happy Channel va fi lansata de Ziua femeii, pe 8 martie.
„Dreptul la fericire” va fi un show-experiment social, care va incerca sa prezinte experiente de viata. Cinci persoane care au suferit traume si sunt in procesul de vindecare vor veni in emisiune pentru a-si spune povestea. Totodata, potrivit Simonei Macovei, acest program nu va fi in genul „Big Brother” si nu va fi difuzat in direct.
„Deci va fi un fel de terapie de grup”, a remarcat membrul CNA Dorina Rusu.
Pe de alta parte, Happy Channel va difuza un buletin cultural, o pastila de zece minute cu evenimentele culturale ale zilei (premiere cinematografice, de teatru, opera, expozitii etc). Emisiunea va fi realizata de Vlad Gherman si Cristina Ciobanasu si difuza de luni pana sambata, de la 15:50 si de la 17:50, sub motto-ul: „Pentru o viata fericita, consuma cate un eveniment cultural in fiecare zi”.
De asemenea, Happy Channel va face investitii mai mari in programe proprii, dar si productii europene, americane, potrivit Isabellei Carmu.
Productia proprie a televiziunii va fi de 27,8%, dar planul este sa acesta creasca de la an la an, a spus, la randul sau, Ana Maria Niculae.
Totodata, reprezentantii Antena TV Group au spus ca Happy Channel va fi una „fara tabloid” si va incerca sa prezinte partea frumoasa a lucrurilor, fara a tabloidiza.
„Aceleasi declaratii le-am auzit si cand ati lansat Antena Stars”, le-a spus, in schimb, membrul CNA Monica Gubernat reprezentantilor Antena TV Group.
De cealalta parte, Isabella Carmu a spus: „Ne adresam unei alte zone de public. Mergem spre zona de familie”.
Totodata, ora 22:00, va fi dedicata la Happy Channel serialelor de comedie, precum „Friends”, „Sex and the City” si „Baby Daddy”.
Printre productiile care vor fi difuzate la Happy Channel se numara si programul „Food Safari” si seriale precum „Downton Abbey” si „Dr. House”.
Investitia intiala in lansarea Happy Channel se ridica la doua milioane de euro, iar pentru denumirea televiziunii exista un contract de cesionare a marcii intre Antena TV Group si Ruxandra Ion, aceasta din urma fiind consultant pe partea de continut al Happy Channel.
Conform planului financiar din proiectul Happy Channel depus la CNA, bugetul total de operare a televiziunii se ridica la 3,2 milioane de euro pe an (cheltuieli de productie, marketing, cheltuieli salatiale – 2,3 milioane de euro; administrative – 800.000 de euro, amortizari echipamente – 100.000 de euro).
Totodata, televiziunea estimeaza venituri anuale de eproximativ 3 milioane de euro generate in proportie de 75% de publicitate si 25% din alte surse (teletext, teleshopping etc).
In aceeasi sedinta, CNA a aprobat si modificarea actionariatului Antena TV Group, care detine Antena 1. Astfel, fiicele lui Dan Voiculescu, Camelia si Corina, vor continua sa fie principalii actionari ai Antena TV Group SA si isi vor mentine numarul de actiuni, respectiv: Camelia Voiculescu – 41,780095%, iar Corina Voiculescu – 37,457653%.
Totodata, alti actionari ai Antena TV Group care isi mentin numarul de actiuni sunt Mihai Lazar (8,644884%) si Fundatia Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea Romaniei (membru fondator si presedinte Dan Voiculescu) – 3,91666%. Un alt actionar, Anca Raluca Gheorghe, isi reduce usor numarul de actiuni, de la 3,750282% la 3,648649%. In schimb, un alt actionar, societatea Grivco SA, isi creste usor numarul de actiuni, de la 4,450426% la 4,552059%.
De a semenea, CNA a decis joi, prelungirea cu noua ani, a licentei Antena Stars. Potrivit informatiilor prezentate in sedinta CNA, Antena Stars va difuza mai mult continut informativ (procentul programelot de informare creste de la 9 la 20,50%).