Business Report: Fuziunile si achizitiile lui 2015 – ce nume dispar de pe piata; Se schimba legea asigurarilor si norma RCA: ASF va deveni Big Brother-ul soselelor; Investitiile lasate pe ultima luna din 2015 au dus bugetul pe deficit
Investitiile lasate pe ultima luna din 2015 au dus bugetul pe deficit. Cheltuielile cu investitiile din luna decembrie s-au ridicat la 15,1 miliarde de lei, din care aproape jumatate au reprezentant sustinerea proiectelor cu finantare europeana, asa incat Romania sa poata ajunge la o rata de absorbtie de circa 75% a fondurilor alocate pentru 2007-2013. Acest lucru a facut ca in ultima luna, Romania sa treaca de pe excedent bugetar, inregistrat la finele lunii noiembrie, la un deficit de 1,47% din PIB, la 31 decembrie 2015, conform datelor anuntate de Ministerul Finantelor Publice. Potrivit sursei citate, deficitul bugetar pentru anul trecut a fost de 1,47% din PIB, adica 10,36 miliarde de lei, Romania incadrandu-se astfel in tinta de 1,85% din PIB stabilita prin Strategia fiscal-bugetara pe anul 2015. „Fata de anul precedent, deficitul inregistrat s-a redus de la 1,72% la 1,47% din PIB, respectiv o reducere in termeni nominali cu 1,1 miliarde de lei”, se mentioneaza in sursa citata, scrieCapital.ro.
Se schimba legea asigurarilor si norma RCA: ASF va deveni Big Brother-ul soselelor. Dupa falimentul Astra si Carpatica, ASF trebuie sa tempereze cresterea tarifelor la RCA. Singura modalitate: schimbarea normei reglementatoare, dar si a legii asigurarilor. Ultimele discutii s-au oprit la ideea unificarii mai multor baze de date: ce masini au vignete, care sunt inmatriculate si care au RCA, plus monitorizarea camerelor de supraveghere din marile orase. O corelare intre cele trei ar crea practic un ecran urias pe care se pot vedea cate masini circula, cate sunt inmatriculate si cate au RCA. Cu mai multe polite RCA, pretul nu va mai creste vertiginos, crede ASF. Pentru a plati mai putin la RCA, transportatorii vor ca, pe perioada nelucrativa, sa-si suspende singuri dreptul de circulatie pentru scuterele si mopedele care au activitate sezoniera, anuntaEconomica.net.
Regia pentru Activitati Nucleare a sucombat, programul nuclear continua daca invatam limba chineza. Dupa mai bine de doi ani de la declansarea procedurii de insolventa (2013), Tribunalul Mehedinti a dispus intrarea Regiei Autonome pentru Activitati Nucleare (RAAN) in faliment., ca urmare a respingerii planului de reorganizare in Adunarea Creditorilor. Unitatea de elita a industriei nucleare romanesti, care a reusit sa produca apa grea la parametrii de performanta invidiati chiar si de canadieni devine astfel o noua bijuterie pentru recuperatorii de metale, asa cum se va intampla si cu mare parte din Complexul Energetic Hunedoara. S-a mai spulberat un vis al marii industrii romanesti, in care s-au investit de-a lungul anilor miliarde de dolari. Si inainte si dupa 1990. Odata cu falimentul RAAN nu dispar doar modulele de producere a apei grele de la Halanga, ci si termocentrala Romag Termo, care asigura energia termica pentru municipiul Drobeta Turnu Severin, precum si o cantitate de energie electrica in sistemul energetic national, informeazaEnergy-Center.ro.
Scandalul privind clientul Telekom si cum poti vorbi mai mult de 24 de ore intr-o zi. O inregistrare audio a unui client Telekom suparat pe operator circula pe Internet. Omul este nemultumit ca operatorul i-a suspendat serviciile pe motiv ca s-a folosit abuziv de acestea. Mai exact, dupa cum se aude din discutia cu angajata de la call-centerul Telekom, barbatul „a vorbit mai mult de 24 de ore intr-o zi”. Nu putini au fost cei care au spus ca raspunsul angajatei Telekom este absurd, dar explicatia este una cat se poate de logica. Cei de la Telekom au trimis, la cererea PLAYTECH, un raspuns oficial. „In urma inregistrarii in ultima perioada a unui trafic nefiresc de voce mobila, Telekom Romania a implementat o serie de masuri pentru a asigura accesul la servicii de telefonie mobila pentru toti clientii sai, la parametri optimi. Printre masurile implementate se numara identificarea si restrictionarea unui numar de cartele preplatite si abonamente de pe care s-a efectuat zilnic un trafic de voce mobila extrem de ridicat, in special prin folosirea functiilor de apel in asteptare si conferinta, care a indicat o utilizare artificiala a serviciilor de telefonie mobila”, au declarat reprezentantii grupului de companii Telekom Romania, scriePlaytech.ro.
„Capcana venitului mediu” si pasul Romaniei pana la ea. Solutii de evitare. Romania risca sa intre in asa numita „capcana a venitului mediu”, o stagnare economica greu de depasit ca urmare a lipsei de productivitate, inovatie si management modern – capabile sa creeze o valoare adaugata apta sa suporte o crestere importanta a salariilor. Aceasta capcanaa este specifica statelor in curs de dezvoltare care au dificultati sa faca pasul urmator si sa devina economii dezvoltate. Ea consta in aceea ca, odata ce veniturile populatiei ating un anumit nivel (intre 8.000 si 12.000 de dolari pe an), apare o tendinta de plafonare, spune teoria. „Istoria intr-adevar, sugereaza ca tarile in curs de dezvoltare au dificultati sa se alature clubului tarilor cu venituri ridicate si sunt chiar susceptibile de a institutionaliza stagnarea, ramanand permanent in randul tarilor cu venituri medii”, explica economistul Mircea Cosea, anuntaCursdeguvernare.ro.
Jaguar F-Type SVR – 575 CP si o viteza maxima de 320 km/h. Jaguar a inmanat fraiele lui F-Type diviziei SVR (Special Vehicle Operations). Iar britanicii s-au jucat, cat s-au jucat si au terminat lista cu modificari. La nivel estetic, Jaguar F-Type SVR va primi prize de aer mult mai mari, spoilere usor modificate si o capota ventilata. Din ecuatie nu puteau lipsi eleronul care se ajusteaza automat in functie de viteza de rulare si sistemul de evacuare sport. Tabloul britanic se incheie cu un set de jante de 20 de inchi incaltate cu pneuri Pirelli P Zero. Pentru interior, SVR a pregatit un volan sport si o serie de accesorii menite sa sporeasca look-ul agresiv al lui F-Type. Cat despre motorizare, Jaguar F-Type SVR va folosi unitatea V8 de 5,0 litri care produce 575 CP si 700 Nm. Cel putin asta sustin vocile apropiate companiei. Resursele vor fi transmise cu ajutorul unei cutii de viteze automate cu opt raporte si prin intermediul unui sistem de tractiune integrala. Acestea fiind zise, Jaguar F-Type SVR ar trebui sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 3,7secunde, iar viteza maxima ar trebui sa se opreasca in jurul valorii de 320 km/h. Versiunea decapotabila va putea accelera in acelasi timp, insa viteza maxima va fi ceva mai mica: 310 km/h, informeazaAuto-Bild.ro.
Fuziunile si achizitiile lui 2015 – ce nume dispar de pe piata. Anul care a trecut a fost destul de interesant in ceea ce priveste firmele care au decis sa-si uneasca fortele in economia autohtona. Urmeaza 12 luni in care am putea asista la alte miscari demne de atentie. Supermarketuri, fabrici de ciment, banci sau website-uri. Ele au fost tinta celor mai spectaculoase fuziuni si achizitii care au avut loc anul trecut in Romania. Unele, incepute mai demult, deja s-au finalizat, in timp ce altele inca mai au de parcurs unele etape (inclusiv obtinerea acordului Consiliului Concurentei). Cert este ca unele marci familiare romanilor au disparut sau vor disparea in curand de pe piata in urma acestor tranzactii. Una dintre cele mai importante tranzactii pe plan local a avut loc in decembrie, cand grupul Carrefour a cumparat cele 86 de magazine Billa din Romania. Detinute de germanii de la REWE, supermarketurile, cu o suprafata de vanzare de circa 83.000 de metri patrati, au fost vandute pentru o suma estimata la peste 95 de milioane de euro. In 2014, Carrefour Romania a avut o cifra de afaceri de 4,56 de miliarde de lei si un profit net de circa 120 de milioane de lei, in timp ce Billa Romania raportase o cifra de afaceri de 1,41 de miliarde de lei si un profit net de 2,3 milioane, scrieCapital.ro.