Sari direct la conținut

Reorganizare masiva la Publicis Groupe, unul dintre cele mai mari conglomerate de comunicare din lume

HotNews.ro

​Publicis Groupe, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume, va trece printr-o perioada de reorganizare masiva ce va include schimbari radicale la nivel de management, scrie Wall Street Journal. Potrivit sursei citate, schimbarile au loc in conditiile in care compania a inregistrat rezultate dezamagitoare in ultimii trei ani, iar in 2017 directorul sau executiv, Maurice Levy, este asteptat sa se retraga.

Nenumaratele agentii si retele internationale ce fac parte din Publicis Groupe vor fi adunate in patru divizii, iar fiecare dintre acestea va fi coordonata de catre un senior din cadrul grupului. Potrivit Financial Times, cei patru sunt considerati potentiali succesori ai lui Levy incepand cu 2017.

  • Astfel, Arthur Sadoun, CEO al Publicis Worldwide, va conduce divizia ce va reuni agentiile de creatie din grup, inclusiv Saatchi&Saatchi si Leo Burnett – care vor raspunde, astfel, in fata lui Sadoun, nu catre Levy, cum se intampla acum. Potrivit The Holmes Report, reteaua de relatii publice MSLGroup se va alinia acestei unitati operationale.
  • Agentiile de media, inclusiv Starcom MediaVest Group, vor fi reunite intr-un hub ce va fi condus de actualul CEO al retelei ZenithOptimedia, Steve King. Activitatile de digital, inclusiv Digitas LBi si Razorfish, vor fi reunite sub conducerea lui Alan Herrick, CEO al platformei de digital si consultanta, Publicis.Sapient. Iar a patra divizie, Publicis Healthcare, se va ocupa de clientii din sectoarele sanatatii si al farmaceuticii.

Agentiile din fiecare astfel de unitate vor avea acces comun la resurse, iar pentru fiecare dintre marii clienti, precum Samsung, L’Oreal sau Bank of America, se va lucra sub coordonarea unor „chief client officers”.

Publicis a precizat ca, in acest moment, nu exista planuri privind fuziunea unora dintre agentii.

Wall Street Journal noteaza ca, in acest moment, Publicis este mult in urma altor mari conglomerate de comunicare din punct de vedere al cresterii organice, estimand un plus de doar 1% pentru actualul an fiscal. Publicis a incercat, in trecut, sa fuzioneze cu alt mare conglomerat, Omnicom, dar fuziunea a esuat anul trecut.

Publicis Groupe este prezenta si pe piata din Romania prin mai multe agentii, aproape toate – inclusiv Publicis, Leo Burnett, Saatchi&Saachi – operand sub umbrela companiei Lion Communication.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro