Ministrul Transporturilor a bagat conducerea CNADNR in sedinta pentru problemele de la autostrazi, iar unul din directori a fost revocat din functie / Pro Infrastructura: "Nu e suficient. Principalul responsabil este directorul general, Narcis Neaga"
Noul Ministru al Transporturilor, Dan Costescu, a avut miercuri o sedinta cu reprezentantii conducerii Companiei de Drumuri si Autostrazi in care s-a discutat, printre altele, si problema intarzierilor si gestionarea defectuoasa a proiectelor de autostrazi. Noul ministru a cerut conducerii CNADNR „masuri ferme pentru imbunatatirea imediata a gestionarii proiectelor”. Raspunsul avenit ulterior: unul din directorii Companiei a fost revocat din functie. Cu toate acestea, reprezentantii Asociatiei Pro Infrastructura sustin ca nu este de ajuns revocarea din functie a unui director adjunct si ca „principalul responsabil in calitate de director general al companiei in ultimii doi ani este Narcis Neaga, directorul general”.
„Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a avut o sedinta cu reprezentanti ai conducerii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) privind pregatirile companiei pentru iarna 2015 -2016 si analiza proiectelor executiei proiectelor de autostrazi. CNADNR a prezentat situatia la zi a contractelor pentru asigurarea activitatii de deszapezire si stadiul de executie al proiectelor de autostrazi”, se arata intr-un comunicat remis HotNews.ro.
„In urma datelor prezentate de catre CNADNR, au fost discutate atat intarzierile de la termenele propuse, cat si unele carente de ordin administrativ ale persoanelor responsabile cu gestionarea proiectelor. In acest sens, la sfarsitul discutiilor am solicitat conducerii CNADNR masuri ferme pentru imbunatatirea imediata a gestionarii proiectelor si pentru gasirea unor solutii viabile de continuare si finalizare a proiectelor”, a declarat Ministrul Transporturilor.
Ulterior, CNADNR a transmis un comunciat de presa in care informeaza ca unul din directorii Companiei a fost revocat din functie.
„Conducerea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a decis astazi, 25.11.2015, revocarea doamnei Renata Bendeac din functia de Director general adjunct al Directiei Generale de Implementare Proiecte de Infrastructura Rutiera. Atributiile de Director general adjunct al acestei directii au fost preluate de catre directorul Directiei Achizitii Publice si Pregatire Proiecte, domnul Horia Nicolae”, a transmis CNADNR intr-un comunicat remis HotNews.ro.
Asociatia Pro Infrastructura: „Nu e suficient”
Cu toate acestea, revocarea Renatei Bendeac din functie nu este deajuns considera Asociatia Pro Infrastructura (API) care arata cu degetul catre Directorul General al Companiei, Narcis Neaga.
Narcis Neaga, seful de la Compania de Autostrazi
Foto: Hotnews
„Revocarea doamnei Bendeac este un prim pas, dar nu este nici pe departe suficient. Principalul responsabil in calitate de director general al companiei in ultimii doi ani este domnul Narcis Neaga, directorul general. Dumnealui are o istorie de contraperformante, incepand cu cele trei incercari de concesiune ale autostrazii Comarnic-Brasov esuate si terminand cu primul an in care avem o evolutie „negativa” a numarului de kilometri de autostrada in operare” a declarat pentru HotNews.ro Catalin Drula, vicepresedinte al Asociatiei Pro Infrastructura.
„Domnul ministru trebuie sa schimbe urgent aceasta conducere a CNADNR care a avut miliarde de euro la dispozitie si nu a reusit sa-i foloseasca. Nu in ultimul rand, pregatirea celui mai important proiect de infrastructura al Romaniei, autostrada Sibiu-Pitesti, merge prost, avem deja intarzieri si o documentatie de slaba calitate. Trebuie urgent numite la Directia Tehnica din CNADNR si la Unitatea care se ocupa de proiect persoane de inalta calificare si competenta”, a mai spus reprezentantul API.
Cat priveste sedinta de miercuri a ministrului Transporturilor cu conducerea CNADNR, aceasta a vizat si situatia pregatirilor pentru iarna 2015-2016.
„Analiza la zi a stadiului pregatirii companiei pentru iarna aceasta ne-a indicat ca de la ultima situatie prezentata, atunci cand era asigurata contractarea pentru deszapezire in procent de 70%, a evoluat la 78%. Suplimentar, 20% din activitatea de deszapezire poate fi acoperita, in perioada imediat urmatoare, cu cele 684 de utilaje proprii, din care 100 sunt autofreze achizitionate recent.
Am solicitat CNADNR sa indeplineasca si sa respecte procedura de achizitie, astfel incat, in cel mai scurt timp sa fie incheiate contractele de deszapezire pentru intreaga retea de autostrazi si drumuri nationale din Romania. Pana la finalizarea acestor contracte, in functie de conditiile meteo, in caz de nevoie, am solicitat CNADNR redistribuirea utilajelor din dotarea proprie pentru asigurarea necesarului.