UPDATE "Responsabilitate" in publicitatea TV: 59 de reclame intr-o emisiune WowBiz in care i-au desfundat urechile Ancai de la Strehaia – Paginademedia.ro
Mizerie – la propriu – prezentata pe micul ecran cu sustinerea unor clienti mari de publicitate. Aproape 60 de reclame a identificat Paginademedia.ro in editia de marti a emisiunii WowBiz de la Kanal D, in care a fost prezentat „rezultatul igienei” din urechile Ancai de la Strehaia. Sursa citata aminteste de cazul betigasului cu ceara din urechile Ioanei Tufaru, prezentat acum aproape trei ani in emisiunea Acces Direct de la Antena 1, dar acum WowBiz „a marit miza”, iar rezultatul a fost „mult mai impresionant”.
UPDATE
- Lista clientilor cu reclama la emisiunea WowBiz, publicata de Paginademedia.ro, putea fi intocmita de oricine era interesat sa monitorizeze calupul de publicitate. Dar Kanal D afirma, intr-un mesaj adresat „colaboratorilor” si primit si de HotNews.ro, ca lista ar fi „provenit din surse neautorizate”. Kanal D cere ca informatiile sa nu fie preluate si republicate si avertizeaza ca „va actiona pe toate caile legale in vederea protejarii drepturilor si intereselor legitime” ale sale si ale clientilor.
- Kanal D afirma ca „respingem si consideram injusta orice asociere intre emisiunea Acces Direct si emisiunea WOWBiz din 17.11.2015”. Postul sustine ca lista clientilor a fost folosita „tendentios cu incalcarea drepturilor si intereselor legitime ale Kanal D si ale clientilor”, iar articolul citat ar depasi „limitele unui demers jurnalistic desfasurat intr-un cadru legal si normal”.
In total, pe parcursul emisiunii WowBiz de marti au fost difuzate nu mai putin de 59 de reclame, potrivit Paginademedia.ro, care si listeaza produsele/serviciile si clientii de publicitate. Sursa citata descrie astfel emisiunea:
- „E o terapie naturala care n-o sa patesti nimic”, a asigurat-o „Doamna Margareta” pe Anca de la Strehaia (fosta sotie a lui Leo), intr-un reportaj la un salon de cosmetica, unde era supusa diverselor interventii sub „ochii” camerei de filmat. „Doamna Margareta iti propune sa iti cureti si sa iti desfunzi urechile”, a asigurat-o si reporterul Kanal D. „Iti pune ceva la ureche, iti da foc si se topeste tot ce e inauntru.” Procedura a fost filmata in detaliu. La fel, intr-un cadru care a umplut ecranul, rezultatul operatiunii, astfel incat telespectatorii s-au putut bucura de o imagine completa a efectului terapiei naturale. „Nu vreau sa o mai vad e cat un vierme”, a exclamat pacienta, uimita la randul ei de rezultat.
Paginademedia.ro noteaza ca:
- „Din zecile de reclame date de WowBiz in editia cu ceara, multe vizau branduri din categoria pharma, din toata gama de afectiuni posibile ale publicului telespectator. Pentru combaterea tulburarilor digestive sau a greturilor au fost prezente in calup patru marci: Colebil, Espumisan, MezymForte si Linex. Pentru cei mai agitati a fost Nervocalmin. Pentru durerile de cap si de tot felul si-au facut reclama Nurofen, No Spa si clasicul Antinevralgic. Iar pentru cei slabi de inima a fost in pauzele publicitare si Aspenter.
- „Intr-o perioada in care incarcarea statiilor cu reclame este maxima, si editia WowBiz de aseara a numarat zeci de spoturi. Pe langa marcile de medicamente in lista clientilor se regasesc si branduri din randul marilor advertiseri, precum Coca Cola, McDonalds, Orbit, Engie, NN Asigurari de viata, Western Union, Duracell si Orange.”
- Lista completa aici
Sursa citata prezinta cazul in conditiile in care, dupa derapajele grave din media in urma tragediei de la Colectiv, organizatiile de media si ale industriei de publicitate au cerut o mai mare responsabilitate in privinta emisiunilor cu care clientii si agentiile de publicitate asociaza brandurile pe care le reprezinta. Cu doar o zi inaintea emisiunii WowBiz, Mihai Barsan, presedintele IAA Romania, spunea la un eveniment al industriei de publicitate:
- „Ce facem noi, ca industrie de comunicare, pentru Romania? Un exemplu: ce fel de continut media, ce fel de atitudini si limbaj sustinem cu bugetele noastre? Fiecare in parte, am putea sa avem o atitudine responsabila in ceea ce priveste emisiunile si orice alt tip de continut media cu care ne asociem” Detalii – aici