Sari direct la conținut

Motorul de racheta "imposibil" a continuat sa functioneze in cadrul unei noi runde de teste NASA. Expertii nu reusesc sa explice de ce

HotNews.ro
EM Drive, motorul de racheta "imposibil" ce pare sa functioneze, Foto: Wikipedia
EM Drive, motorul de racheta "imposibil" ce pare sa functioneze, Foto: Wikipedia

Motorul cu propulsie electromagnetica (EMD), catalogat drept un motor „imposibil” continua sa functioneze. Stiinta nu poate sa explice cum ar putea sa functioneze in realitate, si totusi, de-a lungul unei noi baterii de teste efectuate de Laboratorul Eagleworks al NASA, motorul a continuat sa produca propulsie, scrie Science Alert. Deocamdata, rezultatele nu au fost evaluate de catre comunitatea stiintifica, si nu se poate exclude posibilitatea ca propulsia sa fie rezultatul vreunui tip de eroare experimentala.

Paul Mach, unul dintre principalii investigatori ai Eagleworks Lab, a facut public, dupa mai multe luni, un update cu privire la testele efectuate asupra EM Drive, si a recunoscut ca echipa si-a revizuit protocolul pentru efectuarea experimentelor si a evitat cateva dintre erorile din testele anterioare care au starnit ingrijorari.

„Si totusi, semnalul de propulsie anormal continua sa existe”, a scris Mach pe forumul NASASpaceFlight.

Comentariile au venit ca raspuns la o lucrare stiintifica nepublicata in care se sustine ca propulsia vazuta in testele anterioare a EM Drive au fost rezultatul fortei Lorentz – ceea ce inseamna ca forta generata de interactiunea dintre EM Drive si campul magnetic al Pamantului.

Mach a explicat ca nu paote comenta pe seama detaliilor activitatii sale si ca nu poate face publice fotografii, insa laboratorul sau se afla in curs de publicarea a unei lucrari evaluate de comunitatea stiintifica, care ar putea aduce lumina asupra subiectului.

„Va putem spune ca construit si instalat un amortizor magnetic inchis de generatie a doua care reduce campurile magnetice ratacite din camera de vid cu cel putin un ordin de marime si orice interactiuni ale fortei Lorentz pe care le-ar putea produce”, arata Mach.

Acesta admite, totodata, ca exista in continuare urme de contaminare provocate de catre expansiunea termica din sistem, iar echipa dezvolta acum un dspozitiv analitic avansat pentru a incerca sa ne dam seama de unde vin.

EMD a fost conceput de inventatorul britanic Roger Shawyer acum 15 ani, dar a fost ridiculizat la acea vreme pentru ca este imposibil din punct de vedere stiintific.

Motorul produce propulsie folosind puterea solara pentru a genera microunde ce se misca inainte si inapoi intr-un container inchis. Teoretic motorul ar putea functiona la nesfarsit, fara sa aiba nevoie de combustibili.

Acesta, comparat cu calatoria pe baza de impuls din Star Trek, i-a pus in mare dificultate pe oamenii de stiinta pentru ca sfideaza unul din conceptele fundamentale ale fizicii – conservarea impulsului – care statueaza ca pentru ca ceva sa fie propulsat inainte, altceva trebuie sa fie impins inapoi.

Astfel, fortele din interiorul containerului ar trebui sa se anuleze reciproc.

Motorul este capabil sa produca o propulsie de cateva mii de ori mai mare decat o racheta cu propulsie pe baza de fotoni si ar putea ajunde pe Marte in 70 de zile si pe Pluto in 18 luni.

O calatorie catre Alpha Centauri, ce ar necesita zeci de mii de ani cu tehnologia de acum, ar putea fi facuta in doar 100 de ani.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro