Site-ul tabloidului The Sun renunta la paywall, in ciuda problemelor cu publicitatea in presa britanica
Cel mai bine vandut cotidian britanic, tabloidul The Sun, va face o intoarcere cu 180 de grade in noiembrie, cand va renunta in cea mai mare masura la accesul cu plata la continutul sau in format digital, scrie The Guardian. Compania-mama a The Sun, News UK, ce mai detine si The Times si The Sunday Times, a facut anuntul prin intermediul directorului Rebekah Brooks, vineri dimineata. The Sun va reintra, astfel, in concurenta directa cu rivalii sai, precum Mail Online, pentru banii de publicitate online.
Revenirea la accesul gratuit se va face incepand cu 30 noiembrie.
- Compania-mama a The Sun a decis, in vara anului 2013, sa introduca pentru The Sun si celelalte mari titluri ale sale un paywall (sistem prin care utilizatorii puteau accesa continutul doar contra cost). In acel moment, The Sun online in varianta gratuita inregistra peste 30 de milioane de vizitatori unici lunar.
In vara, The Sun a relaxat sistemul de paywall, permitand acces gratuit pentru o parte din continutul sau. In noile conditii, primele cifre de audienta medie zilnica ale site-ului aratau ca acesta este cu mult in urma rivalilor sai, pe o piata dominata the versiunile online ale Daily Mail si The Guardian.
Sursa citata noteaza ca Rebekah Brooks – fosta sefa a operatiunilor de presa ale grupului lui Rupert Murdoch in Marea Britanie, revenita la conducerea News UK dupa ce a scapat de acuzatii in scandalul interceptarilor ilegale de la News International – i-a informat pe angajati, intr-un mail:
- – cresterea audientei The Sun este o prioritate pentru companie, ceea ce presupune accesul predominant liber la continutul online al publicatiei din 30 noiembrie
- masura vine in continuarea unor decizii precum incheierea unui parteneriat cu Apple News si intrarea in zona Facebook Instant Articles
- – la inceput de nou capitol, The Sun are avantajul experientei dobandite in perioada in care s-a aflat in spatele unui paywall: „stim mult mai multe despre cititorii nostri”
The Guardian noteaza ca revenirea are loc intr-o perioada in care piata presei scrise a inregistrat scaderi de pana la 30% a veniturilor din publicitate, situatie complicata de incetinirea cresterii publicitatii digitale, domeniu unde Google si Facebook au o pozitie dominanta.