Stadiul lucrarilor pe autostrada A1 Timisoara – Lugoj, Lot 2. Care sunt sansele sa fie deschisa anul acesta
Progresul fizic al lucrarilor pe cei 25,6 km din autostrada A1 Timisoara – Lugoj, Lot 2 se apropie de 90%, iar autoritatile spera la conditii meteo favorabile pentru a putea deschide circulatia pe intreg tronsonul pana la finele anului, se arata intr-un raspuns oficial transmis HotNews.ro. Surse apropiate situatiei spun, insa, ca mai realist este scenariul in care doar 6 km din noul tronson de autostrada sa fie inaugurati pana la finalul anului astfel incat sa poata fi deschisa circulatia si pe cei 10 km din tronsonul urmator, Lugoj – Deva Lot 1, finalizati inca din 2013, dar nedeschisi nici pana astazi pentru ca tronsonul se termina in camp, fara un nod de descarcare a traficului.
Compania de Autostrazi sustinea in luna iulie ca doreste ca autostrada dintre Timisoara si Lugoj sa fie deschisa la finele anului, insa surse apropiate constructorului au relatat pentru HotNews.ro ca cele doua parti nu s-au putut intelege pe marginea platilor pe lucrari si ca inaugurarea anul acesta era pusa sub semnul intrebarii.
Acum, intr-un raspuns oficial la solicitarea HotNews.ro, Compania de Autostrazi mentioneaza ca neintelegerile cu Tirrena Scavi – firma constructoare – au fost rezolvate si ca finalizarea lucrarilor pana la sfarsitul anului ar putea fi posibila „doar in conditii meteo favorabile”.
Pe de alta parte, surse apropiate situatiei eu precizat pentru HotNews.ro ca, avand in vedere stadiul actual si prognoza nu prea favorabila din perioada aceasta, scenariul realist vizeaza deschiderea a unui tronson de 6 km de la nodul Topolovat si pana la capatul dinspre Sanovita. Odata cu cei 6 km s-ar putea practic deschide circulatia si pe cei 10 km dintre Sanovita si Balint, parte a autostrazii A1 Lugoj – Deva lot 1 (26 km), inaugurata in 2013.
Cei 10 km, desi finalizati inca din urma cu doi ani, nu au putut fi deschisi circulatiei pentru ca la capatul lor nu s-a executat un nod rutier sau o solutie interimara de descarcare a traficului, iar lotul de autostrada se oprea brusc in camp.
Cat priveste neintelegerile CNADNR cu Tirrena Scavi pe marginea platilor, autoritatile sustin ca acestea au fost rezolvate, iar stadiul fizic la finele lunii septembrie era de circa 86%.
„Pana in prezent au fost emise 11 Certificate Interimare de Plata, dintre care 10 au fost platite, iar Certificatul nr.11 a fost respins de catre Beneficiar, ceea ce a condus la neintelegeri intre CNADNR SA si Antreprenor. Pentru stingerea acestor neintelegeri, au fost organizate intalniri cu reprezentantii Antreprenorului, Inginerului si reprezentanti ai AMPOST, in urma carora s-a decis emiterea unui Certificat Interimar de Plata revizuit. Astfel, Inginerul a emis un Certificat Interimar de Plata revizuit care a fost aprobat de catre Beneficiar in data de 21.09.2015”, se arata in raspunsul CNADNR ransmis catre HotNews.ro.
„Pana la data prezentei, au fost emise 11 Certificate Interimare de Plata, in valoare de 311.395.440,86 Lei fara TVA. Astfel, progresul financiar este de 73,55 %, iar progresul fizic este de 85,95 %”, se mai arata in raspunul autoritatilor.
Potrivit reprezentantilor CNADNR, „mecanismul contractual in ceea ce priveste plata certificatelor de plata (…) duce ca termenul de la executia lucrarilor pana la solicitarea la plata a acestora de catre Antreprenor sa fie de maxim 2 luni” si ca „durata de la punerea in opera a lucrarilor pana la plata acestora poate fi de maxim 5 luni, de unde apare decalajul dintre progresul fizic si progresul financiar”.
Despre autostrada A1 Timisoara – Lugoj Lot 2 puteti citi mai multe pe pagina dedicata proiectului in cadrul sectiunii speciale „Monitorizari – Proiecte de Infrastructura„: