Sari direct la conținut

Abonații la TV, internet și telefonie fixă ai Vodafone, notificați că le va crește factura lunară. Motivele invocate de companie

HotNews.ro
Factura internet fix, Foto: Baloon111 / Dreamstime.com
Factura internet fix, Foto: Baloon111 / Dreamstime.com

Mai mulți abonați la serviciile fixe ale Vodafone România au fost notificați miercuri că prețul abonamentului lunar va crește cu 1,2 euro (TVA inclus) la 30 de zile de la această notificare. În plus, contractul de servicii fixe se va completa cu o clauză care prevede că anual prețurile vor fi indexate cu rata inflației. Cei care nu sunt de acord pot denunța unilateral contractele.

Cum arată mesajul primit de unii abonați de servicii fixe ai Vodafone

Mai mulți abonați la serviciile de TV, internet și telefonie fixă ai Vodafone România au primit miercuri notificări prin SMS legate de actualizarea a 2 condiții contractuale: valoarea abonamentului și clauza de indexare a prețului.

  • „Pentru că dorim să-ți oferim mereu servicii de încredere, în condiții de calitate, vom actualiza 2 condiții contractuale ale serviciilor fixe: valoarea abonamentului și clauza de indexare a prețului. Astfel, începând cu factura emisă ulterior celor 30 zile de la data acestei notificări, prețul abonamentului tău va crește cu 1.2 EUR, TVA inclus. Detalii complete aici https://myvdf.ro/3DKMjy6. Mulțumim pentru înțelegere.”, se arată în mesajul Vodafone către clienți.

Această notificare a fost semnalată de unii clienți și pe pagina de Facebook a Vodafone.

De notat că o notificare similară privind creșterea prețurilor pentru utilizatorii de telefonie mobilă a fost făcută de Vodafone în luna septembrie 2022.

Creșterea prețurilor – motivată de majorarea costurilor legate de chirii, întreținere, combustibil și echipamente

Clienții care intră pe link-ul din notificare pot accesa apoi un document în care Vodafone explică motivele creșterii prețurilor, cu precizarea că cei care nu sunt de acord pot rezilia unilateral contractele.

„Ca o consecință a majorării costurilor legate de furnizarea serviciilor fixe cum ar fi, de exemplu, costurile legate de chirii, întreținere, combustibil, echipamente tehnologice și pentru că ne dorim să ai parte de cele mai bune experiențe, te informăm asupra următoarelor modificări pe care suntem nevoiți să le aducem asupra contractului tău de servicii:

  • 1. Începând cu factura emisa ulterior celor 30 zile de la data acestei notificări, prețul lunar al abonamentului tău de servicii fixe va crește cu 1.2 EUR (TVA inclus), fără modificarea perioadei minime contractuale.
  • 2. Pentru că inflația este un factor esențial în mecanismul de creare a prețurilor pentru toate bunurile și serviciile, contractul se completează cu o clauză de indexare anuală a prețului serviciilor.

Prin urmare, art. 6 al Anexei 1 la contractului tău se completează cu următoarea clauză: 6.8 Având în vedere anumite fluctuații ale prețurilor bunurilor și serviciilor pe piață de natură a afecta echilibrul contractual, în vederea restabilirii acestuia, părțile convin ca tarifele pentru serviciile Vodafone să poată fi indexate, cu o frecvență anuală, prin simpla notificare transmisă de către Vodafone odată cu factura, anterior aplicării indexării.

Indexarea se va face în funcție de indicele armonizat al prețurilor de consum (IAPC), respectiv rata inflației, stabilite pentru România de către Eurostat, Oficiul de Statistică al Comunităților Europene, fără a putea depăși, însă, un procent de 8% pe an. Părțile convin că indexarea anuală a tarifelor în raport cu rata inflației nu reprezentă o modificare unilaterală a prețului contractului, posibilitatea de indexare și mecanismul acesteia fiind agreate de parți încă de la încheierea contractului.

Clientul declară în mod expres că a citit, înțeles și acceptă prezenta clauză.

Modificările de mai sus intră în vigoare începând cu factura emisa ulterior celor 30 zile de la data acestei notificări.

Dacă nu ești de acord cu modificările de mai sus, poți denunța unilateral contractul prin intermediul unei solicitări în acest sens depusă în oricare dintre magazinele Vodafone, prin scrisoare transmisă la adresa Departamentul de Relații cu Clienții al Vodafone România, Str. Barbu Văcărescu nr. 201, etaj 4, sector 2, București, România, cod poștal 020276, electronic prin solicitare transmisă (prin email la adresa persoane.fizice_ro@vodafone.com) sau telefonic la 0372 022 222, ori (doar pentru telefonia fixa) prin formularea unei cereri de portare în 30 zile de la primirea acestei informări, fără plata vreunor penalități sau despăgubiri.”, precizează compania.

  • HotNews.ro a solicitat un punct de vedere către Vodafone România referitor la numărul de clienți care vor fi afectați de aceste creșteri și vom reveni cu răspunsuri imediat ce le vom primi.

Vodafone avea peste 700.000 de abonați la internet fix la 31 martie 2023

Vodafone Romania a înregistrat venituri din servicii de 754 milioane euro în anul fiscal încheiat la 31 martie 2023, în scădere de 1,3% față de anul financiar precedent, potrivit datelor grupului britanic Vodafone, citate de Profit.ro.

Numărul clienților care utilizează serviciile de telecomunicații mobile ale operatorului a scăzut cu 5,2% în ultimele 12 luni, de la 9,443 milioane la 31 martie 2022, la 8,948 milioane la 31 martie 2023. Serviciile de bandă largă erau utilizate de 714.000 de clienți, în creștere față de martie 2022, când portofoliul număra 699.000 de utilizatori.

Sursa foto: Baloon111 / Dreamstime.com

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro