DOCUMENT. Care sunt si cum explica liderul sindical Gabriel Tudorache cele 14 revendicari ale controlorilor de trafic aerian. Vezi care sunt cele doua momente critice care au dus la capusarea institutiei
Liderul sindical Gabriel Tudorache a explicat pentru Hotnews care sunt cele 14 revendicari ale sindicalistilor de la Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA) si de ce rezolvarea acestora este importanta pentru asigurarea in bune a conditii a traficului aerian din Romania. Sindicalistul sustine ca schimbarea conducerii ROMATSA in ianuarie 2014, dupa accidentul din Apuseni, si aprobarea unei organigrame in mod ilegal de catre consiliul de administratie al regiei au dus la capusarea companiei de catre clientela politica.
- Tudorache a declarat, luni, pentru Hotnews ca s-a ajuns la un acord cu patronatul pentru toate cele 14 revendicari, insa sindincalistii nu vor semna acordul de incetare a grevei pana cand nu se vor gasi solutiile legale pentru surplusul de personal creat dupa revenirea la vechea organigrama.
- Cele doua momente critice de la ROMATSA
In opinia liderului de sindicat, primul moment care a contribuit la deprecierea situatiei de la ROMATSA a fost inregistrat in ianuarie 2014, cand a fost schimbata conducerea companiei, la solicitarea premierului Victor Ponta, dupa producerea accidentului aviatic din Apuseni, in care pilotul Adrian Iovan si o studenta la medicina si-au pierdut viata. Acesta sustine ca dupa demiterea conducerii regiei, compania a fost, practic, preluata de UNPR si au fost numiti “cei trei generali de carton” in fruntea institutiei.
“In principiu ceea ce ni se intampla noua acum, si suntem practic terorizati, a inceput dupa evenimentul tragic din Apuseni. Toata lumea stie ca domnul Ponta la cateva ore ore sau cel tarziu a doua zi, dupa producerea accidentului, a spus ca ‘domne ROMATSA sunt vinovati, demitem conducerea ROMATSA’. Dupa demitere, domnul Oprea a profitat si a zis ma duc eu acolo sa fac ordine, preiau eu operatiunile de cautare si salvare, preiau eu tot. Si noi, practic, am fost preluati de UNPR si astfel au fost numiti, asa cum au fost numiti, cei trei generali. Sunt o gramada de documente pe care le-am trimis la DNA si la parchet. Nu se intampla doar la ROMATSA, se intampla in toata tara, nu numai la noi. Este un sistem securisto-bolsevic care prin abuzuri, prin toate mijloacele pe care le au, ascund si incearca sa puna mana pe putere.”, a declarat pentru Hotnews Gabriel Tudorache, lider sindical.
Un al doilea moment critic pentru regie a fost aprobarea unei organigrame intr-o sedinta extraordinara a consiliului de administratie al ROMATSA, sustine Gabriel Tudorache. Potrivit sindicalistului, organigrama a fost aprobata in mod ilegal, la finele lunii ianuarie a.c., sub lumina unor miscari de pe scena politica de la inceputul anului, in conditiile in care consiliul de administratie a respins initial documentul in trei randuri.
“Este vorba despre aceea organigrama, aprobata in mod ilegal de catre consiliul de administratie, care era constituit ilegal.Sunt ‘n’ legi incalcate; legea dialogului social, Codul Muncii, Ordonanta 109….sunt foarte multe legi pe care acesti domni le-au incalcat. Organigrama este ilegala si am contestat-o in instanta. Pe de alta parte, o alta problema este continutul documentului, pentru ca de la 9 directori se ajunge la 13, numarul de sefi de servicii se mareste cu vreo 14 si asa mai departe. Practic, aceea organigrama capuseaza aceasta institutie printr-o suplimentare cu 44 de posturi a aparatul administrativ […] Consiliul de administratie a respins organigrama in noiembrie, in decembrie, iar in ianuarie Stanciu (n.r.: directorul demisionar al companiei) nici nu a mai introdus-o in sedinta ordinara, dupa care ne trezim ca se face pe repede inainte la minister.(nr.: Ministerul Transporturilor) In opinia noastra, cumva, se parea ca s-ar putea sa pice guvernul si ca de fapt si de drept pentru a-si gasi repede locuri pentru cadrele lor pe salarii barosane la ROMATSA au acceptat repede aceasta organigrama care prevedea suplimentarea numarului de posturi a aparatului birocractic.”, sustine Tudorache.
- Cele 14 revendicari ale sindicalistilor de la ROMATSA
1. Punerea la dispozitie a deciziei 114/2015 a directorului general, cu toate anexele acesteia, invocand faptul ca actele aditionale anexate la contractele individuale de munca, pe care RA ROMATSA le-a remis salariatilor pentru a fi semnate, contin dispozitii care fac referire la decizia respectiva astfel incat “salariatul este pus in situatia in care locul sau de munca este conditionat de continutul unui act pe care nu il cunoaste nici el insusi, nici reprezentantul sindical”. De asemenea, sindicalistii mai doresc desecretizarea statutului de functiuni al ROMATSA deoarece neprezentarea documentului catre angajati duce “la imposibilitatea negocierii grilelor de salarizare”, arata acestia in motivarea solicitarii.
Explicatia sindicalistului: “Decizia 114 este un dosar care are vreo 41 de anexe si 200 si ceva de pagini. Decizia este ce a hotarat directorul general pentru implementarea organigramei minune, in sensul ca ia un om de colo il duce dincolo, pe ala il face sef, pe ala il duce de la salariu mic la salariu mare. Fara decizie nu am cum sa negociez pentru ca trebuie stiu ce salariu are salariatul x de pe pozitia y. Daca l-ai luat de pe o pozitie, nu mai cheltuieste la fel. Trebuie sa vad ce bani raman ca sa pot sa negociez.“
Reporter.: Ce contine statutul de functiuni?
Gabriel Tudorache: Statul de functiuni este incredibil, nu o sa va vina sa credeti, pentru ca in momentul de fata eu l-am vazut. Doi dintre noi (n.r.: controlorii aerieni) au fost selectati si am avut acces la acest document. Exista niste proceduri ca eu in calitate de controlor de trafic in caz de ‘Doamne fereste!’ trebuie sa ajung intr-o anumita zona si de acolo sa dirijez. Eu avand acces acolo, fara stiu, am semnat ca nu spun nimic din ce este acolo si mi s-a aprobat accesul la dosare strict secrete, in conditiile in care am fost selectat sa ajung acolo. Si atunci am vazut inclusiv dosarul respectiv despre care nu pot sa va spun exact toate detalii, dar va spun ca e similar oricarui alt stat de functii. Nu e nici un nume. Scrie doar ceva de genul: directia juridica – un director, un sef de serviciu, dupa aia un expert, trei referenti. Acesta este continutul acestui stat de functii pe care l-a secretizat, desi nu are niciun motiv.
Rep.: In motivarea prezentata in lista de revendicari scrie ca nu se poate negocia grila de salarizare fara desecretizarea acestui document. Ce relevanta are continutul documentului in negocierea noului contract colectiv de munca?
G.T: In momentul in care directorul general a aprobat organigrama a creat mai multe posturi de directori, a creat inca doua sau patru posturi de director. Pentru fiecare director exista trei-patru servicii sau compartimente. Eu daca nu vad ‘uite domne, la directia asta pe care am infiintat-o, sa zicem directia star (cautare si salvare), o sa fie atatea persoane’, nu stiu cate persoane o sa fie acolo. Dupa ce semnez poate sa anagajeze 7 sau 9 sau 12 sau o singura persoana.
2. Includerea unor prevederi in anexa 7A a Contractului Colectiv de Munca (numit mai jos CCM) cu privire la efectuarea cursurilor de extindere a competentei pe toate sectoarele de dirijare pana cel tarziu la 31 decembrie 2015, pentru intreg personalul CTA (controlori de trafic aerian) de la Centrul de Control al Regional Bucuresti. (ACC). Sindicalistii motiveaza cererea invocand incalcarea prevederilor CCM 2014/2015, introduse dupa relocarea unor controlori de trafic de la Centrul de Control Arad. (vezi mai jos in explicatiile controlorului de trafic despre conditiile si modul in care s-a ajuns la relocarea personalului de la Arad la Bucuresti)
3. Intoducerea in continutul anexei 7 si 7A atasata CCM a unor mentiuni prin care compania sa asigure prin programul de formare profesionala, cel putin o data la 2 ani, participarea personalului operativ la un curs de improspatare a cunostintelor corespunzatoare calificarii/licentei. In acelasi timp, se doreste ca programul de formare profesionala sa contina, detaliat pentru fiecare categorie profesionala, numarul de locuri si cursuri pe subunitati. Revendicarea este motivata de faptul ca “din cauza precizarilor privind categoriilor profesionale, numarul de locuri si subunitatile, s-a creat situatia de lipsa a cursurilor de pregatire profesionala, cel putin odata la 2 ani, pentru o mare parte dintre angajati”, se arata in motivarea revendicarii.
4. Sindicalisti solicita un punct de vedere formulat de catre patronat cu privire la cererea sindicatului referitoare la resectorizarea spatiului aerian. Acestia sustin ca resectorizarea a fost convenita cu patronatul si consemnata printr-un proces verbal in data de 14.05.2012. De asemenea, in sesizarea ATSR se arata ca procesul de resectorizare a fost o conditie necesare pentru relocarea controlorilor de trafic de la Centrul Regional de Control Arad, “in vederea eficientizarii si normarii judicioase a muncii CTA ruta, fara ca acestia sa fie supusi suprasolicitarii prin neasigurarea unui raport corect intre timpul de refacere si timpul de odihna, fapt ce ar putea avea ca efect potential periclitarea sigurantei traficului aerian. Este de notat ca, in timp ce CTA ruta si-au indeplinit obligatii de relocare, pana in acest moment, patronatul nu a inteles sa isi execute obligatia asumata, fapt ce a generat si mentine o stare de suprasolicitare nejustificata a intregului personal din locatia ACC Bucuresti (n.r.: Centrul de Control Regional Bucuresti), care este deja supus unei presiuni suplimentare cauzata de devierea fluxului de trafic aerian din zona Ucraina.”.
Rep.: Ce inseamna si ce presupune resectorizarea?
G.T: Imaginati-va ca cerul patriei este plin de sosele pe care poate intra un anumit numar de aeronave, sa zicem ca pe autostrada Bucuresti-Pitesti intra un milion de masini. Daca mai apar doua-trei masini, nu mai am unde sa le bag. Si asta in ce inseamna? ca mai trebuie sa fac o banda eventual; facem trei benzi pe autostrada si mai intra masini. Ei, practic, cand ma asez pe scaun ca controlor de trafic la Centrul Regional de Comanda Bucuresti, nu pot sa dirijez toata Romania. Sunt niste sectoare, 11 in momentul de fata, sunt impartite pe deoparte si pe sectoare geografice, care taie cumva tara in 6. Pentru ca la un moment dat sunt atat de multe, trebuie sa le “splitam” (n.r.: din eng. despicam, impartim). Pe aceeasi bucata de tara, sa zicem partea de N-E , doi controlori vor dirija pana la inaltimea de 8.000 de metri, iar peste 8.000 de metri dirijeaza alti doi controlori. Deci, aceste sectoare se tot dubleaza, tripleaza.
In acest moment, avem mari probleme pentru ca dupa ce a aparut situatia din Crimeea (Ucraina) traficul a crescut cu 30%. Noi avem o sectorizare pentru un numar, sa zicem 2500. In momentul in care a aparut fenomenul din Ucraina dintr-o data ne-a crescut cu 30%. In principiu, ne trebuie o alta schema, un alt desen ca sa putem sa ducem surplusul de aeronave. Practic, este vorba despre marirea capacitatii, pentru ca nu am timp fizic, in momentul in care am 25 (n.r.: aeronave) in frecventa si fiecare vrea cate sa le raspund la toti. De ce? Pentru ca in permanenta mie imi intra un alt pilot care nu stie, ca el vine din alta tara si vrea sa imi raporteze ceva sau vine altul si imi cere ceva. Atunci ne trebuie o sectorizare modificata, facuta special ca sa pot sa imi permit sa am la un moment dat doar 15-17 (n.r.: aeronave) in frecventa, dar in total, in loc sa duc 60 de aeronave pe zona de nord, sa ajung sa duc 90. Imaginati-va, doi controlori nu pot sa duca simultan 80 de aeronave, unul e plannerul care face cumva coordonarile si unul care vorbeste cu pilotii. Trebuie sa modific ceva si sa zic 20 de aeronave le preiau doi controlori, alte 20 se duc la altii doi, pe aceeasi spatiu aerian, simultan. Si astfel nu dirijeaza un singur controlor toate aeronavele, sunt 4 care au zona de responsabilitate pe 4 sectoare diferite. Deci, asta inseamna sectorizare: modificarea impartirii zonei de responsabilitate care sa permita preluarea surplusului de trafic in siguranta. La un moment dat nu mai faci fata, nu am timp, la cate sa dau odata comanda?
Rep.: Din cate am inteles, procesul acesta de resectorizare a fost convenit odata cu relocarea unor oamenii de la Arad. De ce s-a facut aceasta relocare?
G.T: In Romania au existat cinci centre de dirijare de spatiu aerian superior: Arad, Cluj, Constanta, Bacau si Bucuresti. Pentru ca legislatia internationala cere sa devii cat mai rentabil ca sa se poata ieftini biletele de avion, noi trebuie sa reducem costurile. Am fost obligati de legislatia internationala ca din 5 centre sa facem unul singur, la Bucuresti. Controlorii de trafic de la Arad au fost ultimii adusi la Bucuresti. La Constanta aveam 60 de controlori de trafic, care dirijau partea de est, pe doua sectoare ale tarii, noi de acolo am adus doar 30 la Bucuresti, iar 30 au ramas cumva acolo pana vor iesi la pensie ca controlori de apropiere. Ei, la fel am procedat si cu Aradul, din 88 sau 86 de controlori am adus doar 50. In situatia asta, noi cei de la Bucuresti, impreuna cu colegii veniti de la Cluj si Bacau, nu aveam cum sa ne impartim pe toata suprafata tarii, eram prea putini, intrucat 30 ramsasera la Constanta, 30 ramasasera la Arad. Era un deficit de 60 de controlori de trafic si fizic nu aveai cum sa faci fata, nu aveai cum, sa acoperi toate sectoarele. Si atunci am semnat impreuna cu patronatul un document prin care am cerut o resectorizare, care sa permita, sa elimin un sector, prin unirea a doua sa fac unul singur. Aceasta este o abordare simplinista, pentru a intelege dumneavoastra. Pe o parte am prea mult trafic generat de situatia din Ucraina si pe alta parte nu am nici oameni. Trebuie sa gasesc niste solutii ca sa putem acoperi cu oamenii pe care ii avem tot programul, e foc continuu. Asta am cerut atunci si i-a durut in cot, au trecut un an si ceva, mai e putin si trec doi ani. Trebuia in primul an sa fie facuta sectorizarea si pe langa asta sa aduca inca 24 de controlori ab initio. Ab initio inseamna ca trebuie sa organizezi un examen, pe care il anunti in ziar, se inscriu 1000 si ceva de candidati si dureaza cat a durat ultimul, 7 luni. Concursul se da pe un soft de la Euro Control de la Bruxelles, nu poate ROMATSA, nu poate nimeni sa intervina aici, si din 45 de locuri libere au fost ocupate doar 28.
5. Introducerea in CCM a obligativitatii desfasurarii unor cursuri pentru 24 de controlori de trafic pe ruta Ab initio pana la data de 31 decembrie 2015. Sindicatul “ATSR” sustine ca doreste introducerea unor date concrete de efectuare a cursurilor deoarece “in mod culapabil, RA ROMATSA a incalcat prevederile art 11 ale anexei 15 A a CCM in vigoare”. Sindicatul considera ca deficitul de controlori de trafic aerian de la Centrul de Control Aerian Bucuresti “genereaza si mentine o suprasolicitare inutila avand ca efect uzura prematura a personalului cu atat mai mult cu cat acest personal este supus unei presiuni suplimentare cauzata de devierea fluxului de trafic aerian din zona Ucraina”.
6. Includerea unor prevederi in CCM care definesc in mod concret termenii de informare si consultare si specifica in clar modul in care dialogul dintre conducere si angajati va avea loc. Sindicalistii considera ca “stabilierea unor termene precise si a unor proceduri explicite este de natura ca in viitor sa evite situatiile conflictuale ca acelea aparute in ultimele 6 luni, situatii ce au degenerat prin formularea de cereri de chemare in judecata si deteriorarea grava a raporturilor dintre sindicatul reprezentativ si patronat”.
7. Recunoasterea zilei de 26 ianuarie ca fiind Ziua R.A. ROMATSA, prin introducerea unei prevederi in acest sens in CCM. Gabriel Tudorache sustine ca s-a renuntat la aceasta revendicare in urma negocierilor.
8. Modificarea unui articol din CCM prin care este definit modul in care personalul PTO (personal tehnic operativ), PCO(personal de comunicatii operativ), PMO (personal meteorologic operativ) beneficiaza de zile de concediu de odihna “pentru a permite flexibilitatea in efectuarea sejurului fara se crea vreun impact asupra salariatului”.
Explicatia sindicalistului: “Oamenii astia au o lege, legea 95, care este a personalului tehnic din toata aviatia prin care ei beneficiaza de 12 zile de concediu suplimentar, deci pe langa concediu de odihna au inca un concediu de 12 zile suplimentar. Scrie in lege ca angajatorul sa le plateasca cazare si mancare in limita unei sume, specificata intr-un barem din CCM. Practic, ei nu au cele 12 zile, fiind CS (concediu suplimentar), conform legii, este ca un concediu de odihna adica luni, marti, miercuri, joi, vineri si atat, da? Asta ar insemna ca sambata, duminica ar trebui sa vina inapoi la ROMATSA si iar sa plece sa plece in zilele de lucru. E o aberatie. Prin negociere am ajuns la concluzia ca este mai bine sa lasam si sambata-duminica”
9. Corectarea unor termeni tehnici prevazuti intr-o anexa a CCM“pentru a evita utilizarea unor echipamente individuale de protectie ce pot pune in pericol salariatii prin utilizarea unor echipamente cu grad excesiv de uzura”, se arata in motivare.
“Patronul este obligat sa le asigure tehnicienilor echipamentele necesare pentru a-si desfasura activitatea. Au nevoie de manusi, de salopete, de diverse lucruri. La un moment dat ROMATSA a dat o decizie interna care spunea ceva de genul ‘domne, daca iti cumpar o pereche de cizme si scrie ca mi-o garanteaza 7 ani, numai dupa 7 ani poti sa ti-o schimb’ ceea ce era ilegal, daca se rupe cizma aia, ce faci? il lasi pe ala fara manuse sa urce pe stalp? Era o prostie.”, a precizat Tudorache.
10. Sindicalistii sustin ca nivelul de uzura al controlorilor de trafic aerian care au implinit varsta de 55 de ani “conduce la riscuri potentiale in domeniu sigurantei traficului aerian”. Din acest motiv, acestia propun introducerea in CCM a unei prevederi potrivit careia controlorii aflati in activitate operativa permanenta, cu varsta cuprinsa intre 55 de ani si varsta stabilita de lege pentru pensionare si cu o vechime mai mare de 10 de ani de activitate de dirijare/informare, sa poate solicita incadrarea intr-o alta functie in subunitatea unde isi desfasoara activitatea. In acelasi timp, sindicatul sustine ca patronatul a incalcat un memorandul, parafat intre parti, care prevedea inclusiv introducerea acestei prevederi in CCM.
11. Mentinerea unor denumiri prin care sunt definite anumite componente ale ROMATSA, cum ar fi Administratia Centrala sau Directia Serviciilor de Navigatie Aeriana Bucuresti. Sindicatul sustine ca nu poate accepta introducerea in noul contract de munca a unor denumiri care nu sunt recunoscute de institutiile statului.
“Aceasta organigrama a desfiintat closca cu puii de aur, DR Bucuresti. (Directia Regionala Bucuresti). DR Bucuresti avea 700 de angajati, unde suntem noi (n.r.:controlorii de trafic) cu veniturile, noi aducem practic 95% din veniturile ROMATSA, de aici vin cei mai multi bani. In administratia centrala nu se mai putea angaja de nici o culoare, era o hotarare a consiliului de administratie care prevedea ca nu se mai pot face angajari decat daca ies oamenii la pensie. Asta e locul in care, din punctul nostru de vedere, au fost facute angajari pe salarii uriase. Pot sa va spun ca o secretara, un referent, un expert pe care maine daca il angajez, cum a angajat Stanciu pana acum, are salariul aproape cat al meu, dupa 25 de ani de dirijare si sunt instructor si examinator. Am toate calificarile. Ei cheltuiesc in jur de 30 de milioane cu salariile, dar nu aduc practic nici un ban. Ce au facut ca sa ascunda chestia asta? Au unit DR Bucuresti, controlorii care sunt cei mai rentabili – astia de la ACC Bucuresti – cu aceea administratie centrala si pe langa faptul ca au unit pentru a ascunde gaura, au si marit aparatul asta nou. Nu mai e DR, nu mai e ACC, le-au desfiintat si le-au numit sediu central si au mai pus 45 de locuri in plus pentru clientela politica, tot in aparatul birocratic, ca nu mai aveau cum sa angajeze. Noi am contestat lucrurile astea, am contestat la Registrul Comertului, si nu au putut sa radieze DR Bucuresti si Administratia Centrala si sa inregistreze sediul central. Noi cand scriem in CCM acum ‘Sediul Central’ in loc de DR Bucuresti si de Aministratie centrala (ACC) e ilegal. Eu nu am cum sa trec ceva care nu exista. Este o chestiune de lege. Sa va dau un exemplu. Daca mie imi desface acum contractul de munca si sa presupunem ca semnasem cu Sediul Central, eu voi da in judecata angajatorul. Si cine este angajatorul meu? Sediul Central. In momentul in care ma duc in instanta, pierd din secunda unu, pentru ca judecatorul o sa spuna, dar cine e Sediul Central? ca nu exista la Registrul Comertului.”, a explicat liderul sindical.
12.Corectarea unor proceduri referitoare la conditiile si modalitatea prin care controlorii de trafic isi pot lua concediul de recuperare psihologica, acordat prin decretul lege 125.
13. Sindicalistii sustin ca in CCM sunt prevazute sanctiuni doar pentru angajati in cazul incalcarii clauzei de confidentialitate. De aceea, sindicalistii propun includerea de despagubiri atat pentru angajati cat si pentru patronat in cazul nerespecatarii conditiilor de confidentialitate din contract. Liderul sindical a precizat ca suma propusa de cadre “ATSR” este de 50.000 de euro.
14. Cresteri salariale pentru intregul personal al ROMATSA cu 1%, prin ajustarea unui coeficient de salarizare. Cresterea cu 0,03% pentru controlorii de trafic aerian si pentru personalul operativ tehnic, meteorologic etc. Si cresterea cu 3,5% a adaosului lunar fix, care este calculat in functie de pozitia ocupata de fiecare angajat.
“Salariul la ROMATSA este format din 4 componente: k este o constanta care este valabila pentru toata ROMATSA, deci daca acolo mai pun 10% sau 1% creste salariul la toata lumea cu procentul respectiv, a doua componenta este cursul euro pentru ca noi incasam numai euro. Euro Control incaseaza banii de la compani, ii vireaza in euro si pentru a ne proteja avem o componenta care prevede la ce cursul de schimb se face plata in CCM, la 4,3 lei sa zicem. Dupa care mai avem 2 termeni pe care ii inmultim. In functie de locatie avem o anumita incadrare, spre exemplu la Bucuresti e 2,3 sa zicem, la Baia Mare e 2,6. A patra componenta, care se inmulteste ca sa iti dea salariul de baza, este calificarea ta. Ce esti? esti instructor? esti controlor de trafic, dar poti sa fii instructor, poti sa fii navigator principal, poti sa fii operator radar si acolo sunt alte incadrari.
Am zis sa punem un 0,03 la toata lumea, fie ca esti de la Bucuresti, Otopeni la toata lumea. Si partea cealalta de 3,5% este componenta de calificare.
De ce facem chestia asta? V-am spus, salariile sunt uriase in zona de administratie unde sunt capusele si de aceea am solicitat si anul trecut si anul asta, acelasi lucru. In zona de administratie sunt si asa sunt foarte multi si nu pot sa nu le dau nimic, dar totusi nu se poate sa mergem pe procent egal. Un controlor de trafic are 30-50 de milioane si daca sunt marite salariile cu 5% la toata lumea si celalalt, birocatrul, capusa, care are 200 de milioane va beneficia de aceasta crestere. Imaginati-va ca in fiecare an punand 5%, diferentele cresc enorm. Inclusiv intre noi ca si controlori, daca am creste in procent in permanenta.”, a precizat liderul Sindicatului “ATSR”.
Directorul ROMATSA, Aurel Stanciu, si-a inaintat vineri demisia de la conducerea companiei, a declarat pentru HotNews.ro ministrul Transporturilor Iulian Martache.
Aurel Stanciu a fost numit in urma cu trei zile in functia de secretar de stat in Ministerul Transporturilor de catre premierul Ponta, desi in aceeasi zi ministrul Transporturilor ii ceruse demisia de la sefia ROMATSA, asa cum HotNews.ro a scris citiand surse guvernamentale.
Controlorii de trafic aerian ROMATSA ameninta ca vor intra in greva generala din 1 septembrie, daca cele 14 revendicari pe care le au nu vor fi solutionate, ei sustinand ca problemele lor sunt „de viata si de moarte” si privesc siguranta calatorilor, scrie Mediafax.
Liderul sindical Gabriel Tudorache anunta, saptamana trecuta, ca ar putea fi declansata greva generala la ROMATSA, el declarand atunci ca tuturor reprezentantilor sindicatului le-a fost diminuat salariul cu o treime, in mod abuziv.
Negocieri ale sindicatelor cu reprezentantii ROMATSA si cu cei ai Ministerului Transporturilor au avut loc in luna iulie, la discutii fiind prezent atunci si ministrul Transporturilor, Iulian Matache.
In 15 iulie, sindicalistii ROMATSA au fost in greva de avertisment, timp de doua ore, perioada in care a fost asigurat doar 33,3% din traficul aerian al unei zile obisnuite.