Câți turiști ne vizitează în regim Airbnb / Datele oficiale ale Statisticii
Piața turistică din România prin servicii de tip Airbnb este în creștere, dar datele oficiale au lipsit până recent. Când măsoară numărul de turiști care ne vizitează, abia de curând Institutul Național de Statistică a inclus și segmentul acesta de turiști care preferă camerele de închiriat sau apartamentele, mai ieftine decât hotelurile.
În plus, de cele mai multe ori ai inclus în apartament și o bucătărie, mașină de spălat și alte asemenea aparate utile într-un concediu. E drept, te poți uneori trezi și cu anularea rezervării, ceea ce e mai puțin probabil decât în cazul unui hotel la care ai făcut rezervare.
HotNews a discutat cu oficiali ai Institutului Național de Statistică și a aflat numărul turiștilor care ne vizitează în regim Airbnb. În luna iunie, numărul acestora a fost de 121.753 turiști, adică aproape 10% din totalul turiștilor.
De la începutul acestui an, numărul sosirilor în apartamente și camere de inchiriat a fost de aproape o jumătate de milion, mai exact 489.521, aproximativ 9% din total sosiri.
Când Airbnb, o piață online pentru cazare, gazdă și închirieri de vacanță, a fost fondată în 2008, startup-ul a înregistrat o explozie în industria turismului. Azi, Airbnb este un nume ultra-cunoscut și una dintre cele mai descărcate aplicații din lume.
Cum a remodelat Airbnb industria hotelieră și a ospitalității
De-a lungul ultimului deceniu, Airbnb a contribuit la stimularea turismului pe tot globul. Familiile și grupurile mari de prieteni fac călătorii din ce în ce mai lungi și uneori își dau întâlnire în locuri în care hotelurile sunt fie puține, fie ocupate, și unde Airbnb oferă o alternativă.
Este prea devreme să spunem cum va afecta Airbnb industria hotelieră, dar e clar că Airbnb a ajutat hotelurile să-și reseteze transformarea digitală.
Dar succesul Airbnb nu a venit peste noapte. Startup-ul a achiziționat o serie de alte startup-uri pentru a-și spori eforturile de personalizare. NabeWise, prima achiziție a Airbnb din 2012, adună informații despre anumite locații pentru a crea ghiduri despre orașe – așa a început Airbnb să ofere turiștilor recomandări locale hiperpersonalizate. Cea de-a doua achiziție din 2012, Localmind, a făcut mai ușor pentru călători să personalizeze întrebările pe care le pun despre locul în care ajungi.
Apoi, în 2017, Airbnb și-a lărgit metodele de plată digitale prin achiziționarea Tilt.com în februarie 2017. Tot în acel an a crescut gradul de accesibilitate prin achiziționarea Accomable, cândva cunoscut sub numele de Airbnb pentru persoanele cu dizabilități.
În 2019, au achiziționat și alte aplicații cum ar fi HotelTonight, care reunește ofertele de camere de hotel pentru călătorii last minute și apoi cumpărând Urbandoor.