Compania de Drumuri sustine ca nu se vor pierde fonduri europene in cazul reabilitarilor de drumuri nationale: "Proiectele vor fi fazate si continuate cu fonduri europene din exercitiul financiar 2014 – 2020"
Compania de Drumuri si Autostrazi (CNADNR) sustine ca nu va pierde fondurile europene destinate pentru reabilitarea si modernizarea drumurilor nationale, reactionand la informatiile cum ca 19 din 28 de proiecte finantate european au sanse zero sa fie gata pana la finele anului 2015 cand se inchide POS-T pe exercitiul financiar 2007-2013. CNADNR sustine ca proiectele vor fi „fazate” pe urmatorul exercitiul financiar european in cadrul Programului Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, insa acest lucru inseamna practic ca banii europeni pe care i-am avut pana acum la dispozitie nu au putut fi folositi in intregime si se pierd, iar pentru terminarea actualelor proiecte se vor accesa noile fonduri europene.
„Avand in vedere ca proiectele de reabilitare se pot desfasura pe mai multe perioade de finantare, tinand seama de unele intarzieri justificate in desfasurarea proiectelor, CNADNR SA a solicitat Ministerului Fondurilor Europene fazarea unor proiecte, astfel incat sa nu se piarda finantarea acestora. Consideram ca doar prezentarea stricta a rapoartelor de progres nu este suficienta pentru analizarea unei situatii. Prin fazarea proiectelor care se suprapun pe cele doua perioade de programare POS-T 2007- 2013, POIM 2014-2020, CNADNR SA a asigurat tranzitia financiara si tehnica intre cele doua programe operationale, evitandu-se astfel decomiterea fondurilor europene nerambursabile si asigurarea unei continuitati in implementarea acestora”, a declarat Narcis Neaga, Directorul General al CNADNR SA.
Reamintim, in urma cu doua zile atat HotNews.ro, cat si alte publicatii din presa au scris despre bilantul dezastruos al reabilitarilor drumurilor nationale pe fonduri europene – 19 din 28 de proiecte finantate european au sanse zero sa fie gata pana la finele anului 2015 cand se inchide POS-T pe exercitiul financiar 2007-2013.
Informatiile provin din raportarile oficiale ale Ministerului Fondurilor Europene obtinute de Asociatia Pro Infrastructura. Detalii despre aceasta situatie, aici.
Redam mai jos informatiile transmise de CNADNR in legatura cu „demersurile companiei pentru continuarea si finalizarea tuturor proiectelor de reabilitare a drumurilor nationale:
– Constructia Variantei de Ocolire a orasului Targu Jiu – pentru acest proiect CNADNR SA a depus cererea de finantare luand in considerare fazarea proiectului, obiectul aplicatiei fiind exclusiv Faza I, cu finantare din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Sectorial Transport 2007-2013.
Pe cale de consecinta, in data de 16.12.2014, a fost semnat contractul de finantare nr. 254, prin care se asigura finantarea corespondenta lucrarilor executate pana la finele anului 2015.
Lucrarile aferente fazei a II-a vor face obiectul unei cereri de finantare distincte ce urmeaza a fi depusa in momentul lansarii apelului de proiecte cu finantare din POIM 2014-2020, eligibilitatea cheltuielilor pentru faza a II-a fiind asigurata din noua perioada de programare;
– Reabilitarea Podului rutier peste Oituz la Poiana Sarata, pe DN 11, km 90+450 ¬ pentru acest proiect CNADNR SA a elaborat o cerere de finantare care a fost deja aprobata de catre Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial Transport 2007-2013, urmand ca in cel mai scurt timp posibil sa se emita Nota de Aprobare pentru finantarea acestui obiectiv din POS-T 2007-2013;
– Reabilitare pod Giurgiu, peste Dunare, pe DN 5, km 64+884 – pentru acest proiect a fost semnat contractul de finantare nr. 255 in data de 16.12.2014, asigurandu-se finantare nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala. Avand in vedere imposibilitatea finalizarii proiectului in integralitatea sa in cadrul perioadei de programare 2007-2013, CNADNR SA a transmis catre Autoritatea de Management pentru POS-T 2007¬2013 propunerea de fazare a proiectului in vederea evitarii decomiterii fondurilor europene, fiind incadrat ca un obiectiv ce se suprapune pe doua perioade de programare, respectiv: POS-T 2007-2013 si POIM 2014-2020;
– Modernizare Centura Bucuresti A2 ¬ DN2 ¬ pentru acest proiect, CNADNR SA are in curs de elaborare cererea de finantare ce urmeaza a fi depusa la Autoritatea de Management pentru finantarea fazei I din fonduri alocate prin POS-T 2007-2013. Cererea de finantare va prevedea realizarea proiectului in doua faze, fiind incadrat ca un obiectiv ce se suprapune pe doua perioade de programare, respectiv: POS-T 2007-2013 si POIM 2014-2020;
– Reabilitare DN 76 (E79) Deva – Oradea – pentru acest proiect, Ministerul Transporturilor a emis in data de 11.12.2013, Ordinul nr. 1513 prin care se aproba depunerea de cereri de rambursare si prin care se acorda finantare nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala. Avand in vedere imposibilitatea realizarii intregului proiect pana la finele anului 2015, CNADNR SA a transmis catre Autoritatea de Management pentru POS-T 2007¬2013 la nivelul lunii mai 2015 propunerea de fazare a proiectului, in vederea evitarii decomiterii fondurilor europene, fiind incadrat ca un obiectiv ce se suprapune pe doua perioade de programare, respectiv: POS-T 2007-2013 si POIM 2014-2020;
– Modernizare DN 73 Pitesti ¬ Campulung ¬ Brasov, km 13+800 ¬ km 42+850; km 54+050 ¬ km 128+250 ¬ pentru acest proiect CNADNR SA a depus cererea de finantare luand in considerare fazarea proiectului, obiectul aplicatiei fiind exclusiv Faza I, cu finantare din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Sectorial Transport 2007-2013. In consecinta, in data de 16.12.2014, Ministrul Transporturilor a emis Ordinul nr. 1668, prin care se asigura finantarea corespondenta lucrarilor executate pana la finele anului 2015. Lucrarile aferente fazei a II-a vor face obiectul unei cereri de finantare distincte ce urmeaza a fi depusa in momentul lansarii apelului de proiecte cu finantare din POIM 2014-2020, eligibilitatea cheltuielilor pentru faza a II-a fiind asigurata din noua perioada de programare;
– Constructia Variantei de Ocolire a municipiului Brasov, Tronson I (DN1 ¬ DN11), II (DN11 ¬ DN13) si III (DN13 ¬ DN1) ¬ pentru acest proiect, in data de 06.11.2014 a fost semnat contractul de finantare nr. 243 prin care se acorda finantare nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala. Avand in vedere imposibilitatea finalizarii proiectului in integralitatea sa in cadrul perioadei de programare 2007-2013, CNADNR SA a transmis catre Autoritatea de Management pentru POS-T 2007¬2013 propunerea de fazare a proiectului in vederea evitarii decomiterii fondurilor europene, fiind incadrat ca un obiectiv ce se suprapune pe doua perioade de programare respectiv: POS-T 2007-2013 si POIM 2014-2020;
– Constructia Variantei de Ocolire a municipiului Caracal – pentru acest proiect, in data de 18.11.2010 a fost semnat contractul de finantare nr. 40 prin care se acorda finantare nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala. Avand in vedere imposibilitatea finalizarii proiectului in integralitatea sa in cadrul perioadei de programare 2007-2013, CNADNR SA a inclus acest obiectiv in lista proiectelor fazate, urmand a transmite pana la finele lunii iunie catre Autoritatea de Management pentru POS-T 2007¬2013, propunerea de fazare a proiectului in vederea evitarii decomiterii fondurilor europene, urmand a fi incadrat ca un obiectiv ce se suprapune pe doua perioade de programare respectiv: POS-T 2007-2013 si POIM 2014-2020;
– Modernizare Centura Bucuresti A1 ¬ DN 7 ¬ pentru acest proiect, CNADNR SA are in curs de elaborare cererea de finantare ce urmeaza a fi depusa la Autoritatea de Management pentru POS-T 2007-2013. Prezenta cerere de finantare prevede realizarea proiectului in doua faze, fiind incadrat ca un obiectiv ce se suprapune pe doua perioade de programare, respectiv: POS-T 2007-2013 si POIM 2014-2020 si contine defalcarea costurilor aferente celor doua faze;
– Reabilitare DN 56, Craiova – Calafat, km 0+000 ¬ km 84+020 – pentru acest proiect, Ministerul Transporturilor a emis in data de 11.12.2013, Ordinul nr. 1516 prin care se aproba depunerea de cereri de rambursare si prin care se acorda finantare nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala. Avand in vedere imposibilitatea realizarii intregului proiect pana la finele anului 2015, CNADNR SA a transmis catre Autoritatea de Management pentru POS-T 2007 ¬ 2013 propunerea de fazare a proiectului in vederea evitarii decomiterii fondurilor europene, fiind incadrat ca un obiectiv ce se suprapune pe doua perioade de programare, respectiv: POS-T 2007-2013 si POIM 2014 – 2020;
– Reabilitare DN 66 Rovinari – Petrosani, km 48+900 ¬ km 126+000 – pentru acest proiect, Ministerul Transporturilor a emis in data de 04.12.2013, Ordinul nr. 1490 prin care se aproba depunerea de cereri de rambursare si prin care se acorda finantare nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala. Avand in vedere imposibilitatea realizarii intregului proiect pana la finele anului 2015, CNADNR SA a transmis catre Autoritatea de Management pentru POS-T 2007¬2013 propunerea de fazare a proiectului in vederea evitarii decomiterii fondurilor europene, fiind incadrat ca un obiectiv ce se suprapune pe doua perioade de programare, respectiv: POS-T 2007-2013 si POIM 2014-2020;
– Constructia Variantei de Ocolire Carei – pentru acest proiect, in data de 28.02.2011 a fost semnat contractul de finantare nr. 56 prin care se acorda finantare nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala. Avand in vedere imposibilitatea finalizarii proiectului in integralitatea sa in cadrul perioadei de programare 2007 – 2013, CNADNR SA a transmis catre Autoritatea de Management pentru POS-T 2007 ¬ 2013 propunerea de fazare a proiectului in vederea evitarii decomiterii fondurilor europene, fiind incadrat ca un obiectiv ce se suprapune pe doua perioade de programare, respectiv: POS-T 2007-2013 si POIM 2014-2020;
– Constructia Variantei de Ocolire a orasului Sacuieni – pentru acest proiect, in data de 14.01.2011 a fost semnat contractul de finantare nr. 47 prin care se acorda finantare nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala. Avand in vedere imposibilitatea finalizarii proiectului in integralitatea sa in cadrul perioadei de programare 2007 – 2013, CNADNR SA urmeaza sa depuna propunerea de fazare a proiectului pana la finele lunii iunie 2015 in vederea evitarii decomiterii fondurilor europene, fiind incadrat ca un obiectiv ce se suprapune pe doua perioade de programare, respectiv: POS-T 2007-2013 si POIM 2014-2020;
– Constructia Variantei de Ocolire Craiova Sud – pentru acest proiect, in data de 18.01.2012 a fost semnat contractul de finantare nr. 94 prin care se acorda finantare nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala. Se estimeaza ca receptia la terminarea lucrarilor va avea loc in luna octombrie 2015;
– Reabilitare DN 14 Sibiu – Medias – Sighisoara, km 3+500 ¬ 51+100 si km 57+500 ¬ 89+400 – pentru acest proiect, Ministerul Transporturilor a emis in data de 17.02.2015, Ordinul nr. 116 prin care se aproba depunerea de cereri de rambursare si prin care se acorda finantare nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala. In prezent se asteapta semnarea contractului de finantare, lucrarile fiind deja receptionate in data de 02.04.2015;
– Modernizare DN 29, Suceava ¬ Botosani, km 0+000 ¬ km 39+071 – pentru acest proiect, in data de 06.11.2014 a fost semnat contractul de finantare nr. 242 prin care se acorda finantare nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala. Receptia la terminarea lucrarilor a avut loc in data de 29.01.2015;
– Reabilitarea DN 1H, Zalau ¬ Alesd ¬ pentru acest proiect, in data de 09.02.2010 a fost semnat contractul de finantare nr. 31/09.02.2010, prin care se acorda finantare nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala. Receptia la terminarea lucrarilor aferente lotului 2 a avut loc in data de 06.11.2013, urmand ca lucrarile aferente lotului 1 sa fie receptionate pana la finele lunii iunie 2015, daca sunt indeplinite toate conditiile pentru efectuarea receptiei.