VIDEO Consiliul pentru Combaterea Discriminarii amendeaza ACR pentru o campanie premiata international, #seatbeltb00bing, din cauza "continutului misogin"
Automobil Clubul Roman (ACR) a fost sanctionat de Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii pentru o campanie premiata international, #seatbeltb00bing, menita sa incurajeze purtarea centurii de siguranta. Potrivit unui comunicat al Coalitiei pentru Egalitate de Gen, CNCD a amendat ACR cu amenda contraventionala de 2.000 de lei, dupa ce aceasta organizatie a semnalat ca mesajele si imaginile incluse in campanie „lezeaza dreptul la demnitatea personala a femeilor din cauza continutului misogin al acestora”.
- Decizia CNCD vine la o luna dupa ce Automobil Clubul Roman, pentru campania #seatbeltb00bing, a primit Premiul I pentru Siguranta Rutiera, la categoria inovatie, in cadrul unei gale a Federatiei Internationale a Automobilului (FIA), desfasurata la Tunis.
Coalitia pentru Egalitate de Gen a sesizat modul in care a fost prezentata campania pe site-ul ACR, pagina de Facebook si prin clipul de promovare a campaniei, care fac o trecere in revista a tipurilor de bust feminin, corelandu-le cu fructe sau legume, in functie de forma sau marime si incurajandu-le pe femei sa se fotografieze purtand centura, pentru a contribui la „sensibilizarea” barbatilor.
Clipul campaniei #seatbeltb00bing:
Campania a fost lansata in septembrie anul trecut de ACR si agentia Publicis Romania. Potrivit unui comunicat recent al Publicis, campania a fost preluata de media TV si online de pe mai multe continente si a adunat, in cateva zile de la lansarea din 1 septembrie, peste 100.000 de vizualizari. In acest moment, clipul oficial de pe Youtube inregistreaza 267.000 de vizualizari.
Comunicatul de miercuri al Coalitiei pentru Egalitate de Gen arata ca Centrul Parteneriat pentru Egalitate, Societatea de Analize Feministe AnA, Asociatia pentru Libertate si Egalitate de Gen, Asociatia pentru Drepturile Femeilor Rome E-Romnja si Asociatia Front au depus in luna decembrie 2014 o petitie impotriva ACR si Publicis Romania, „semnaland ca aceasta campanie le pune pe femei intr-o situatie degradanta, umilitoare si are un caracter pornografic care nu are nicio legatura cu siguranta rutiera si masurile de respectare a acestora”.
- Coalitia pentru Egalitate de Gen a sesizat modul in care a fost prezentata campania pe site-ul ACR, pagina de Facebook si prin clipul de promovare a campaniei, „care fac o trecere in revista a tipurilor de bust feminin, corelandu-le cu fructe sau legume, in functie de forma sau marime si incurajandu-le pe femei sa se fotografieze purtand centura, pentru a contribui la „sensibilizarea” barbatilor”.
Potrivit hotararii Consiliului Director al CNCD, citat in comunicatul mentionat, pentru „a realiza o campanie de constientizare a importantei purtarii acestui dispozitiv de siguranta, nu este nevoie sa pui o categorie de persoane, respectiv femei, intr-o situatie jenanta, degradanta, explicitand prin obiecte si gesturi bustul acestora […] In stabilirea cuantumului amenzii contraventionale s-a avut in vedere modul in care s-a realizat clipul de constientizare a purtarii centurii de siguranta, respectiv folosirea de obiecte si gesturi cu tenta sexuala, prin care femeia este pusa intr-o situatie degradanta.”
- Din Coalitia pentru Egalitate de Gen fac parte 10 organizatii non-guvernamentale: CPE – Centrul Parteneriat pentru Egalitate, Societatea de Analize Feministe AnA, Asociatia pentru Libertate si Egalitate de Gen – A.L.E.G., Asociatia pentru Drepturile Femeilor Rome E-Romnja, Asociatia Front, Centrul de Dezvoltare Curriculara si Studii de Gen Filia, Asociatia EMA, Centrul de Studii in Idei Politice (CeSIP), Centrul de Actiune pentru Egalitate si Drepturile Omului (ACTEDO) si Asociatia Plural.