Companii romanesti de comert online au cerut recent protectie Ministerului Economiei in urma unor atacuri cibernetice puternice in tarile in care s-au extins
Companii romanesti care detin platforme foarte importante de comert electronic si au reusit sa se dezvolte pe zona Asia, Europa de Vest si tarile vecine s-au adresat in urma cu doua luni Ministerului Economiei pentru a cere sprijin si protectie in conditiile in care platforma electronica a fost tinta unor atacuri cibernetice foarte puternice in aceste zone, a precizat joi Cerasela Pana, consilier al Ministrului Economiei, in cadrul unei conferinte pe teme de securitate cibernetica.
- „Importanta rolului nostru am constientizat-o in momentul in care am avut o discutie cu agenti economici din zona de comert electronic. Reprezentantii unor companii importante din Romania care desfasoara activitati economice in mediul online s-au adresat ministerului econimiei ca si entitate care coordoneaza domeniul comertului exterior pentru a solicita sprijin si protectia activitatii lor in acele spatii. Concret, agentii economici ne-au expus o situatie care ne-a facut sa constientizam ca nu mai este de ajuns doar reteaua clasica de atasati comerciali si ambasade si ca va trebui sa ne implicam in politica de securitate cibernetica.
- Companii romanesti care au reusit sa cucereasca piete externe mari in domeniul de comert electronic se confrunta cu o mare problema. In momentul in care ajung sa acapareze un procent important din piata unei tari vecine sau europene devin tinta unor atacuri cibernetice foarte puternice. Chiar in momentul in care cresc vanzarile ajung sa fie atacati de pana la 200.000 de computere intr-o zi , blocandu-le platforma, vanzarile si compromitandu-le imaginea”, a spus Alexandra Cerasela Pana, consilier al Ministrului Economiei, in cadrul Conferintei nationale de cybersecurity, organizate de ziarul Bursa si InterSeCo.
Aceasta a spus ca nu are voie sa spuna numele acestor companii romanesti de comert online, insa a precizat ca „sunt companii care detin platforme foarte importante de ecommerce si au reusit sa se dezvolte pe zona Asia, Europa de Vest si tarile vecine si aveau probleme foarte mari cu aparaturile cibernetice, platforma lor fiind grav afectata. La un moment dat vreo 2 zile a cazut si nu au putut interveni”.