VIDEO Licitatia pentru noile trenuri de metrou, blocata. CNSC suspenda solutionarea contestatiilor dupa ce DNA a deschis un dosar penal in cauza
Licitatia pentru achizitia a 51 de noi trenuri de metrou atribuita de catre Metrorex firmei spaniole Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) pentru o oferta de 310 milioane de euro a fost blocata dupa ce Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a decis suspendarea solutionarii contestatiilor depuse de catre companiile Alstom si Astra Vagoane. Decizia CNSC vine ca urmare a faptului ca procurorii DNA au demarat un dosar penal ce are legatura cu procedura. Practic, pana la solutionarea dosarului penal, licitatia pentru noile trenuri de metrou ramane blocata.
Intr-o decizie datata pe 24 aprilie, CNSC a decis sa suspende „soluţionarea contestaţiilor depuse de către S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A., (…) şi, respectiv, de către S.C. ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI S.A., (…), în contradictoriu cu S.C. METROREX S.A., (…) până când hotărârea pronunţată în cauza în care se fac cercetări, în dosarul penal nr. 88/P/2015, va rămâne definitivă„.
La mijlocul lunii aprilie presa scria ca CNSC a cerut DNA informaţii privind licitaţia pentru trenurile de metrou si daca sunt nereguli anchetate în legătură cu desfăşurarea procedurii organizate de Metrorex.
In luna martie, chiar Metrorex a solicitat CNSC sa suspende solutionarea contestatiilor pentru ca DNA a facut o serie de descinderi la Ministerul Transporturilor si au deschis o ancheta penala.
www_server_root = ‘http://worker.contentchannel.ro/flowplayer’; document.write(”); if(typeof flowplayerhtml == ‘undefined’) { document.write(”); } var domain = document.domain; var domain_split = domain.split(‘.’); var cHannel_domain = domain_split[domain_split.length-2] + „.” + domain_split[domain_split.length-1]; document.write(unescape(„%3Cscript src=’http://worker.contentchannel.ro/playernew/singleplayer_auto/21bb586f7816491db809ebea810cd2ec/”+ cHannel_domain +”‘ type=’text/javascript’%3E%3C/script%3E”));
Licitatia pentru noile trenuri de metrou, castigata de spaniolii de la CAF. Alstom si Astra Vagoane au contestat rezultatul
Metrorex a atribuit la inceputul lunii martie catre firma spaniola Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) un contract pentru achizitia a minim 43 si maxim 51 de trenuri noi pentru Magistrala 5 Drumul Taberei – Eroilor a metroului bucurestean.
CAF a castigat licitatia lansata inca din 2014 cu o oferta de 6,06 milioane de euro pe tren, adica un maxim de 309 milioane de euro pentru setul maxim de 51 de trenuri. Contractul a fost atribuit, dar nu si semnat pentru ca Metrorex si CAF inca se aflau in etapa de 10 zile in care mai pot fi depuse contestatii.
Ulterior, fata de rezultat, au fost depuse doua contestatii de catre Astra Vagoane si Alstom, firme si ele participante la procedura de licitatie publica.
Contractul este unul cadru cu durata de 7 ani, se va imparti in contracte subsecvente si presupune achizitia a minim 43 de trenuri de metrou (258 de vagoane) sau a maxim 51 de trenuri (306 vagoane). Trenurile sunt achizitionate pentru a fi folosite pe Magistrala 5 de metrou ce se afla in prezent in constructie in cartierul Drumul Taberei.
Licitatia a fost lansata in iunie 2014 (anunt de participare 151772 / 26.06.2014), iar ofertele au fost deschise pe 16 octombrie, 4 din cele cinci oferte venind de la firme straine:
> ASTRA Vagoane Calatori – 5,1 mil euro euro/tren de metrou (260 milioane de euro)
> CSR (China)- 5,22 mil euro/tren de metrou (272 milioane de euro)
> CAF – 6,06 mil euro/tren de metrou (310 milioane euro)
> Alstom – 6,31 mil euro/tren de metrou (322 de milioane euro)
> Pesa – 6,5 mil euro/tren de metrou (341 de milioane de euro)
Conform informatiilor din SEAP, in criteriile de atribuire ale acestui contract, pretul ofertei a avut o pondere de 60%, restul criteriilor fiind performante tehnice necesare (15%), termene de livrare/receptie (12%), conditii de mentenanta (3%), costuri de mentenanta (5%) si termene de garantie (5%).
Compania spaniola CAF a mai castigat in ultimii ani un contract cu Metrorex care presupune achizitia de 16 trenuri de metrou pentru circa 100 de milioane de euro. Deja o parte din aceste trenuri au inceput sa circule pe Magistrala 2 din Bucuresti.
Seful de la Metrorex si-a dat demisia dupa atribuirea contractului
Pe 24 martie, in plin scandal al licitatiei pentru trenuri si a majorarii tarifelor la metrou, seful Metrorex Ion Radu si-a dat demisia din functie. La cateva zile mai tarziu a aparut public si informatia conform careia Metrorex a solicitat CNSC sa suspende solutionarea contestatiilor pe motiv ca DNA are un lucru un dosar penal in cauza.