Sari direct la conținut

Cat de grav este incidentul de securitate de la Aeroportul Cluj si cine raspunde. Vezi o poveste despre incompetenta, coruptie, dosare DNA si Schengen

HotNews.ro
Pista de pe Aeroportul Cluj, Foto: AGERPRES
Pista de pe Aeroportul Cluj, Foto: AGERPRES

O ancheta de proportii, in care este implicat si SRI, se desfasoara zilele acestea pe Aeroportul International Avram Iancu Cluj. Consiliul Judetean Cluj, SRI si Politia de Frontiera au constatat brusc ca aeroportul nu este atat de sigur incat sa nu poata crea probleme aderarii Romaniei la spatiul Schengen. O persoana oarecare a reusit, zilele trecute, sa treaca nestingherit de toate filtrele de securitate de pe aeroport, ajungand pe pista si apoi intr-un avion care era pregatit pentru decolare catre Londra. Un astfel de incident de securitate este extrem de grav, mai ales ca s-a petrecut intr-o perioada in care nivelul de alerta terorista este ridicat in Europa, in tari precum Franta si Belgia.Vezi o poveste despre incompetenta, coruptie, dosare DNA si Schengen, cu un director de aeroport, presedinti de Consiliu Judetean, oameni de afaceri si un ministru al transporturilor.

  • Cu toate acestea, pana acum, nicio persoana responsabila de securitatea aeroportului nu a fost sanctionata in vreun fel.

Contactat de HotNews.ro, presedintele interimar al Consiliului Judetean Cluj, Vakar Istvan, recunoaste gravitatea acestui incident. „Avem o ancheta interna in cadrul aeroportului, am pornit o munca de analizare a cazului, in paralel cu SRI”, a spus Vakar Istvan.

Intrebat daca nu se impune demiterea directorului general al aeroportului, David Ciceo, presedintele CJ Cluj sustine ca mai intai trebuie finalizata ancheta pentru a vedea clar care sunt persoanele responsabile.

Solicitarea unei demisii ar fi fost fireasca, chiar si pentru a transmite un mesaj pozitiv la nivelul UE, si anume ca autoritatile romane sunt dispuse sa sacrifice persoane puternic sustinute politic. Intrebat daca ar putea sa ceara demisia directorului pentru a veni cu acest mesaj, Istvan a afirmat ca o schimbare a managementului in acest moment, inainte de finalizarea anchetei, ar crea destabilizare la nivelul aeroportului. „Acum avem o bresa, trebuie sa rezolvam mai intai aceasta bresa”, a precizat Istvan.

Acesta mai sustine ca pana acum autoritatile de la Bruxelles nu s-au exprimat in vreun fel fata de acest incident. Reamintim ca anul trecut ministrul de Externe, Titus Corlatean, dar si fostul presedinte Traian Basescu aveau speranta ca autoritatile de la Bruxelles vor lua o decizie privind aderarea Romaniei la spatiul Schengen cu granitele aeriene si maritime.

Este important de mentionat ca aeroportul international din Cluj, al doilea ca marime din tara, se afla in subordinea Consiliului Judetean din 1997 si este condus de 20 de ani de aceeasi persoana, David Ciceo.

In ciuda gravitatii situatiei, incidentul de pe aeroportul din Cluj a fost destul de slab mediatizat la nivel central. Ce s-a intamplat, de fapt? In dimineata zilei de 27 ianuarie, un barbat de 31 de ani, Claudiu Gabriel Constantin, s-a strecurat printre pasageri si filtrele de securitate pentru a ajunge la avionul care urma sa decoleze in cateva ore catre Londra. Sustine ca voia sa ajunga la iubita sa care locuieste in Anglia. Potrivit Monitorului de Cluj, tanarul respectiv a reusit sa patrunda, prin subsolul cladirii aeroportului, dupa ce a spart un geam, pana pe pista, unde a urcat intr-un avion garat, a intrat in cabina pilotilor si si-a facut fotografii cu telefonul mobil, pe care mai tarziu le-a postat pe o retea de socializare. Angajatii aeroportului l-au depistat doar pentru ca au observat blitz-urile camerei de la telefonul cu care facea poze. Fiind intuneric afara, luminitele din interiorul aeronavei Wizz Air au putut fi vazute usor. Barbatul s-a ales cu dosar penal.

￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. – See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. – See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. – See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. – See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. – See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. – See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. – See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. – See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. – See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. – See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. – See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. – See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. – See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. – See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. – See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. – See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. – See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. – See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

„Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion”, a spus Ciceo, potrivit Monitorului de Cluj.

￯Persoana a spart un geam si a patruns neautorizat in zona restrictionata. Ulterior a reusit sa ajunga la o aeronava Wizz Air care nu urma sa decoleze, dar la care se faceau lucrari de mentenanta. Din pacate firma de mentenanta nu a luat masurile de securitate necesare. Responsabilitatea accesului la aeronava si in aeronava , potrivit legislatiei in vigoare, este responsabilitatea companiilor aeriene, a firmelor de mentenanta, de handling, care lucreaza la avion￯, a spus Ciceo. – See more at: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/43691-securitatea-aeroportului-international-cluj-va-fi-sporita-in-urma-incidentului-de-marti#sthash.mDQseFWD.uZt3YYkr.dpuf

Acum, autoritatile trebuie sa afle cum a fost posibil ca un om sa treaca atat de usor de toate filtrele de ordine. Cea mai mare problema este ca un asemenea eveniment arata cat de vulnerabil este sistemul de securitate intr-un aeroport romanesc. „Bine ca a fost doar o gluma”, a spus presedintele interimar al CJ Cluj.

Aeroportul din Cluj a trecut prin mai multe scandaluri de-a lungul anilor. De altfel, fostul presedinte al Consiliului Judetean, Horea Uioreanu, a ajuns sa fie urmarit penal si chiar in arest preventiv si pentru fapte de coruptie care au legatura cu aeroportul din Cluj. Potrivit DNA, Uioreanu Horea Dorin ar fi luat mita in repetate randuri de la omul de afaceri Ioan Bene, detinatorul societatii de constructii SC Napoca SA, acesta primind in schimb, intr-un mod ilegal, lucrari pe Aeroportul din Cluj. Intr-o prima etapa, firma lui Benea a executat pista de decolare de 3.500 m si suprafete de miscare aferente, la un pret de 32.436.982 euro, durata contractului fiind stabilita la 3 ani, respectiv pana la 5 septembrie 2014. Pe parcursul executarii contractului acesta a fost aditionat cu un numar de 24 acte aditionale care au crescut valoarea contractului pana la suma totala de peste 42.000.000 euro. A doua etapa in construirea platformei de parcare aeronave Apron 4, in lipsa oricaror forme legale si transparente de evaluare si acordare a unei astfel de lucrari finantate din bani publici. Si directorul general al aeroportului a figurat ca suspect in dosar.

Vezi aici ce spagi lua Uioreanu pentru lucrarile de pe Aeroportul Cluj

  • Ioan Rus a fost cand general, cand soldat, pentru aeroportul Cluj

De firma Napoca se mai pot lega numele actualului ministru al transporturilor, Ioan Rus, si multe scandaluri generate de contracte controversate. In urma cu mai multi ani, Ioan Rus a fost unul dintre administratorii firmei. In campania electorala din 2004, Emil Boc a afirmat ca firma Napoca Constructii a obtinut, in urma unor licitatii, mai multe lucrari finantate din bani publici, printre care si cele pentru Aeroportul international din Cluj.

In septembrie 2013,ziarul Cotidianularata cum a fost castigat compania Napoca Security un contract banos pentru asigurarea serviciilor de paza si protectie pe aeroportul Cluj. Potrivit Cotidianul, „Napoca Security este o firma ombilical legata de conglomeratul de firme detinut de Ioan Ben”, iar Ioan Bene, acum urmarit penal, este partener de afaceri cu copiii lui Rus. In octombrie 2013, Ioan Rus spunea, potrivit Transilvania Reporter, ca „in aceasta batalie pentru aeroport am fost cand general, cand soldat, dar de fiecare data am fost acolo si am pus umarul si ma bucur de aceasta realizare”.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro