Reclama sezonului in Romania: geopolitica si flatulenta pe intelesul lui Vladimir Putin
Unde cauti, in ajunul sarbatorilor, inspiratie pentru o reclama decenta la Carbocit, un remediu contra flatulentei? Agentia Next Advertising nu s-a uitat, sezonul acesta, nici sub bradul de Craciun, n-a ascultat nici poluarea sonora a traficului infernal. A urmarit stirile cu Mama Rusia, situatia geopolitica internationala si spaima tuturor cand se lasa frigul. A rezultat un afis iesit din comun, aparut pe panouri stradale cu putin timp inaintea ospetelor de sfarsit de an si care a atras imediat atentia in retelele sociale.
Printre panourile cu reclame la Cora, Telekom, Ikea si Carrefour ce tapeteaza peisajul bucurestean, in ultimele saptamani au aparut, pe alocuri, si afise ca cel de mai jos. „Taiem gazele. Definitiv” promite sloganul reclamei pentru un produs contra gazelor intestinale, care in trecut apela la reclame cu motociclisti pentru a parfuma, pe cat se poate, mesajul comercial. Grafica sloganului foloseste semne chirilice – trimitere directa la amenintarile sau actiunile recente ale Rusiei, ce foloseste gazele naturale ca instrument de presiune in bataliile sale politice si strategice cu fostele republici sovietice sau cu statele din imediata vecinatate apuseana.
Reclama a atras imediat atentia in retelele sociale, unde a fost amplu comentata inca de la mijlocul lunii decembrie, cand afisele au aparut pe strazi.
(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = „//connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));
Post by Iulian Comanescu.
Potrivit lui Liviu David, director de creatie Next Advertising, povestea reclamei e simpla: era nevoie de un mesaj neasteptat, cum „foarte rar ni se cere explicit”, dar care sa demonstreze si ca panotajul exterior poate avea impact. Liviu David, pentru HotNews.ro:
- „Cerinta clientului spunea clar ca mesajul trebuie sa atraga atentia, sa fie atat de neasteptat incat sa se vorbeasca despre el. Pare surprinzator, dar foarte rar ni se cere explicit asta. Noi ca agentie am vrut sa demonstram ca outdoor-ul poate avea impact, in conditiile in care multi clienti il desconsidera. Ideea cu gazele pentru Carbocit s-a aprobat pe loc.”
Echipa care s-a ocupat de reclama:
- Idee si text – Paula Ionescu
- Idei grafica – Gabriela Datcu si Lucian Militaru
- Executie grafica – Lucian Militaru