Sari direct la conținut

Business Report: Banca Transilvania preia Volksbank. Banca romaneasca ar deveni a doua cea mai mare banca, in fata BRD; Cum au fost investitiile taiate la jumatate, iar autostrazile, sterse din buget; Scade taxa, dar evaziunea ramane. Cine este de vina?

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

Esecul guvernarii Ponta: Cum au fost investitiile taiate la jumatate, iar autostrazile, sterse din buget. „Bugetul anului 2014 este un buget bazat pe investitii”, anunta guvernul Ponta in urma cu un an. Obiectivul a fost, insa, ratat. Finantarile pentru drumuri si autostrazi au scazut dramatic, ca si atragerea fondurilor europene, din cele 40 de miliarde promise pentru investitii, fiind efectiv cheltuite doar jumatate, cu impact negativ pentru economie. Prin actul fundamental al guvernarii- bugetul – care exprima viziunea de administrare si dezvoltare a tarii, cabinetul Ponta promitea, in urma cu un an, investitii publice de 40 miliarde de lei, insemnand 6% din PIB. Dupa 10 luni, suma cheltuita reprezinta jumatate: 20,3 miliarde de lei, scrieCapital.ro.

Banca Transilvania preia Volksbank. Banca romaneasca ar deveni a doua cea mai mare banca, in fata BRD. Banca Transilvania va anunta oficial, miercuri, preluarea operatiunilor Volksbank Romania in cadrul unei conferinte de presa. Tranzactia ar aduce Banca Transilvania, cu capital majoritar romanesc, pe locul doi in piata locala, in fata francezilor de la BRD Societe-Generale. Volksbank Romania este singura banca din regiune din fostul portofoliu al bancii austriece Volksbank care nu a fost preluata de rusii de la Sberbank. Managementul de la Bucuresti a primit mandat pentru pregatirea bancii in vederea unei vanzari pana la finele anului viitor, insa procesul a fost urgentat de deficitul de capital pe care actionarul majoritar, Volksbanken AG, l-a inregistrat cu ocazia ultimelor teste de stres ale Bancii Centrale Europene, anuntaEconomica.net.

Lohan: „Noul sistem de tarifare propus de ANRE va micsora veniturile Transelectrica”. Reglementatorul pietei de energie (ANRE) a supus, ieri, dezbaterii publice schimbarea sistemului de tarifare a serviciului de transport al electricitatii. Daca va fi aprobat, noul sistem cu tarif unic in loc de cel zonal aplicat producatorilor de electricitate va aduce venituri mai mici pentru Transelectrica, dupa cum ne-a declarat Octavian Lohan, membru in directoratul companiei de transport. Domnia sa a explicat pentru ziarul BURSA: „In prezent, tarifele sunt diferentiate pe zone, in functie de cat de multi producatori sunt in zona respectiva. Unde sunt concentrati multi producatori avem tarife mari, iar unde sunt putini – exista tarife mici. Daca tariful se uniformizeaza, atunci vom incasa mai putini bani din zonele unde sunt concentrati multi producatori”. ANRE propune, intr-un proiect de ordin, uniformizarea tarifului de transport – componenta de introducere a energiei electrice in retele, la nivelul componentei medii pe tara, care este de 10,3 lei/MWh, informeazaBursa.ro.

Cum a evoluat pretul apartamentelor din Bucuresti in ultimul an. Apartamentele cu patru camere din Capitala s-au ieftinit cel mai mult in ultimele 12 luni, cu peste 4%, pana la o medie de aproape 89.000 de euro, in timp ce garsonierele si apartamentele cu trei camere au fost scoase la vanzare la preturi mai mici cu peste 2,5%. Preturile apartamentelor din Bucuresti au scazut cu pana la 4% in ultimul an si cu peste 50% fata de cotatiile din urma cu sapte ani, potrivit unei analize bazate pe statisticile generate de anunturiparticulari.ro. Cele mai mari reduceri de preturi s-au inregistrat in intervalul noiembrie 2013 – noiembrie 2014 la apartamentele cu patru camere din Bucuresti, respectiv de 4,15% (3.837 de euro). Astfel, pretul mediu al unui apartament cu patru camere din Capitala era in luna noiembrie de 88.731 de euro, scrieAdevarul.

Cum a ajuns un mall din Braila, care a costat 45 milioane de euro, sa se vanda la un pret de 7 ori mai mic. Mall-ul „Armonia” din Braila, care a functionat mai putin de un an, in perioada 2008 – 2009, a ajuns in prezent sa fie vandut la un pret de circa 7 ori mai mic decat valoarea sumei investite in construirea lui. „Casa de Insolventa Transilvania” organizeaza o licitatie publica competitiva cu strigare, pentru vanzarea acestui activ, termenul limita de inscriere fiind stabilit pentru data de 17 decembrie, ora 12.00, la sediul din Bucuresti a lichidatorului judiciar, scrie adevarul.ro. Acelasi lichidator a incercat sa vanda mall-ul „Armonia” si in luna octombrie a acestui an, insa fara succes. Pretul de atunci a fost de 10 miloane de euro. Acum, pretul de pornire este de 7 milioane de euro, anuntaGandul.

Scade taxa, dar evaziunea ramane. Cine este de vina? Evaziunea face ravagii in toate sectoarele industriei alimentare. Concurenta neloiala a celor care eludeaza taxele a subtiat marjele de profitabiliate care, oricum, nu sunt foarte mari. In acest context, patronatele dau vina pe fiscalitatea foarte ridicata, TVA fiind de 24% pentru mancare, cu exceptia produselor din paine si panificatie. Majoritatea statelor membre ale Uniunii Europene au TVA scazut de 5% la produsele alimentare. In Romania, de la cresterea abrupta a TVA cu cinci puncte procentuale in urma cu cinci ani, evaziunea a crescut. Pe de alta parte, reducerea TVA la 9% in panificatie nu a confirmat teoria conform careia o taxa mai mica incurajeaza plata la buget. Cel mai probabil, cauza este lipsa unor masuri ferme de control care ar fi trebuit sa insoteasca micsorarea fiscalitatii. Desi Rompan si Ministerul Finantelor sustin ca evaziunea s-a redus cu 200-300 milioane lei, indicatorul care reflecta situatia reala este numarul platitorilor de TVA la buget care activeaza in sectorul panificatiei, informeazaCapital.ro.

Romania cere 62 de miliarde de euro de la UE pentru 200 de proiecte. Autostrada Ungheni-Bors este pe lista. Romania a transmis Comisiei Europene o lista cu peste 200 de proiecte, in valoare totala de 62,5 miliarde de euro, pentru care solicita finantare de la UE din bugetul alocat planului de investitii la nivel comunitar. Cel mai mare proiect de interes national vizeaza realizarea unei autostrazi intre granita cu Republica Moldova si cea cu Ungaria. Autostrada Montana, Ungheni – Iasi -Tg. Mures – Turda – Gilau – Bors. 584 de km, din care au fost realizati 52 de km si alti 37 sunt in constructie. Studiul de fezabilitate este pregatit pentru inca 495 de km. Cost de 7,5 miliarde de euro, scrieEconomica.net.

Ochelarii inteligenti Google Glass, folositi in productia BMW. O imagine face cat 1.000 de cuvinte: in prezent, BMW Group deruleaza un proiect-pilot la uzina pe care o are la Spartanburg (SUA), al carui obiectiv este sa determine daca tehnologia portabila poate imbunatati si accelera fluxul de lucru in asigurarea calitatii. Pentru aceasta, angajatii utilizeaza Google Glass pentru a inregistra seriile de teste efectuate pe automobilele de preserie. Instrumentul le permite sa faca fotografii sau videoclipuri ca mijloc de documentare a potentialelor abateri, oferind o modalitate mai buna, mai rapida si mai clara de a le analiza si de a le corecta ulterior. In prezent, BMW Group evalueaza sub ce forma acest proiect-pilot inovator poate fi transferat spre alte zone si locatii de productie. Proiectul este un element al actualei campanii Industry 4.0 desfasurata de BMW Group, instituita pentru a evalua modul in care noile tehnologii pot fi aplicate pentru a oferi sustinere optima angajatilor in productie si in planificarea acesteia, anunta24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro