VIDEO Campanie. Stefan cel Mare si Mihai Viteazul cheama electoratul sictirit la vot: daca Fratii Buzesti si Jderii ar fi fost absenti, "in ce limba te mai BIP pe el de vot?"
„Daca nici inaintasii nu s-ar fi prezentat in momente de cumpana, in ce limba te mai [BIP] pe el de vot?” suna sloganul unei campanii semnate de agentia Leo Burnett, menita sa mobilizeze electoratul pentru alegerile prezidentiale. Campania include doua clipuri in care Mihai Viteazul, respectiv Stefan cel Mare se trezesc fara osteni inaintea bataliei. Spoturile fac trimitere la „scarba” Fratilor Buzesti, la modul cum razesii spun ca „astilalti sunt oricum cu mult mai multi si n-are niciun rost”, iar Fratii Jderi se duc la munte.
Spotul cu Mihai Viteazul:
Spotul cu Stefan cel Mare:
Campania „Vino la vot!” a fost realizata de Leo Burnett pentru Asociatia Pro Democratia. Ideea din spatele ei, potrivit agentiei:
- In 2014, Romania traieste nefericirea ca peste 60% dintre cetateni sa nu mai vrea sa voteze. Oare, daca in momentele de cumpana ale istoriei noastre nici inaintasii nu se prezentau, unde am fi fost acum?
- Spoturile pornesc de la o realitate istorica – capacitatea incredibila a romanilor de a se fi mobilizat in trecut, in fata pericolului reprezentat de armatele invadatorilor, si rescriu soarta a doua batalii cruciale Calugareni si Podul Inalt, in conditiile in care aceasta mobilizare nu ar fi avut loc, asa cum astazi peste 60% nu se mobilizeaza in momente la fel de cruciale, pentru a-si exprima votul.
- Razvan Capanescu, seful greatiei Leo Burnett Group: „Campania asta s-a nascut dintr-o crestere brusca de tensiune a mea, cand din Londra citeam stirile din tara. Pentru ca oriunde vom fi plecati in lumea asta, sangele nu se schimba. Mi s-a parut culmea ca soarta noastra sa fie decisa de lipsa participarii unei majoritati sictirite. Si atunci m-am dus cu gandul la istorie si la cum i-ar fi afectat pe stramosi scuzele penibile de astazi. Spoturile TV sunt doar varful iceberg-ului, stati pe aproape, ca vrem intr-adevar sa atingem constiintele din tara asta”.
Pe langa cele doua spoturi, campania prezinta, pe site-ul vinolavot.ro, informatii despre absenteismul romanilor in perioada electorala, un feed cu reactii la campania „Vino la vot” si cateva scenarii despre soarta pe care ar fi avut-o romanii daca nu s-ar fi prezentat in momente cheie ale istoriei noastre.