Sari direct la conținut

Realitatea TV acuza din nou Kantar Media ca furnizeaza cifre de audienta "inexplicabile": "Trei ore de audienta ZERO!" Kantar: Afirmatiile sunt tendentioase, defaimatoare si calomnioase

HotNews.ro

Realitatea TV a protestat joi dupa-amiaza si seara, in cadrul mai multor emisiuni, fata de faptul ca, in cursul zilei, firma care furnizeaza datele de audienta TV a inregistrat „audienta 0” in cazul acestui post, in mai multe intervale orare. „Absolut inexplicabil, Realitatea TV a cumulat miercuri aproape TREI ORE cu zero puncte de audienta (…). Practic, este imposibil ca publicul nostru fidel sa lipseasca tocmai la orele de varf”, sustine Realitatea. Kantar Media, compania care livreaza cifrele de audienta, spune ca „respinge categoric” aceste afirmatii sunt „tendentioase, defaimatoare si calomnioase”.

Ce sustine acum Realitatea TV:

  • „Trei ore de audienta ZERO! Asta arata datele oficiale trimise astazi de compania Kantar Media, cea care realizeaza masuratorile audientelor posturilor de televiziune. Realitatea TV e suprinsa sa afle ca miercuri, timp de peste zece sferturi de ora, aproape niciun telespectator nu a urmarit postul nostru de stiri. Inca de anul trecut, Realitatea TV si-a exprimat rezervele in privinta acuratetii panelului selectat pentru masuratoarea audientelor de catre compania Kantar Media.”
  • „Absolut inexplicabil, Realitatea TV a cumulat miercuri aproape TREI ORE cu zero puncte de audienta, timp in care, teoretic, aproape nimeni nu s-a uitat la postul nostru de stiri. Practic, este imposibil ca publicul nostru fidel sa lipseasca tocmai la orele de varf, dimineata sau dupa amiaza spre seara, cand telespectatorii nu au plecat inca la serviciu sau si-au incheiat programul de peste zi.”
  • „Pe segmentul Urban 25-55 ani, Realitatea TV a inregistrat, miercuri, dupa datele Kantar Media, zero puncte de audienta in timp ce Antena Stars, Pro Cinema sau Acasa TV au audiente de pana la sapte ori mai mari.”
  • „Realitatea TV considera ca cifrele audientelor furnizate ieri de Kantar Media reprezinta un nou atac menit sa intimideze demersul nostru in justitie de a demostra ca masuratorile nu sunt realizate corect, ci in functie de interesele economice ale unor televiziuni din Romania.”

Cifrele de „audienta 0” prezentate de Realitatea TV:

Urban 18+

  • Orele 10:15 -10:30 – Realitatea TV 0 PUNCTE RATING
  • Orele 12:45 – 13:00 – Realitatea TV 0 PUNCTE RATING
  • Orele 13:00-13:15 – Realitatea TV 0 PUNCTE RATING

Urban 25-55

  • Orele 8:30-9:00 – Realitatea TV 0 PUNCTE RATING
  • Orele 10:00-10:30 – Realitatea TV 0 PUNCTE RATING
  • Orele 12:00-12:30 – Realitatea TV 0 PUNCTE RATING
  • Orele 12:45-13:30 – Realitatea TV 0 PUNCTE RATING
  • Orele 14:45-15:00 – Realitatea TV 0 PUNCTE RATING
  • Orele 18:45-19:00 – Realitatea TV 0 PUNCTE RATING

In reactie la acuzatiile Realitatea TV, Kantar Media arata, intr-o pozitie transmisa HotNews.ro, ca este vorba despre „atacuri calomnioase” ce „aduc prejudiciii de imagine unui serviciu auditat, transparent si verificabil”. Kantar arata ca pe intervalele mentionate de Realitatea acest post a inregistrat „0” procentual, dar nu si raportat la mii de persoane: audienta a fost foarte mica, „0” statistic, dar postul a fost urmarit totusi de cateva mii de persoane in medie pe minut, iar reach-ul (persoanele care s-au uitat macar un minut la acest post, intr-un interval dat) a fost de zeci de mii de telespectatori. Kantar mentioneaza ca in mai multe dintre intervalele invocate de Realitatea postul a difuzat emisiuni de tip teleshopping sau promo.

  • „Datele prezentate mai sus arata fara echivoc ca acuzatiile aduse de postul Realitatea TV in cadrul emisiunilor difuzate incepand cu data de 2 octombrie 2014 sunt nefondate, eronate si prezentate in mod tendentios”, arata Kantar Media.

Pe larg, ce spune Kantar Media despre „campania negativa demarata de postul Realitatea TV”:

  • „Dorim sa precizam ca serviciul SNMATV a fost implementat respectand standardele internationale si principiile „Global Guidelines for Television Audience Measurment” , Kantar Media respectand intocmai specificatiile Caietului de Sarcini al licitatiei, fapt certificat de toate auditurile efectuate de companii internationale independente.”
  • „Cu toate acestea, postul Realitatea TV continua atacurile calomnioase, aducand prejudicii de imagine unui serviciu auditat, transparent si verificabil.”
  • „Astfel, in cadrul programelor: „Newsroom” in intervalul 17:36-17:45, „Deschide lumea” in intervalul 19:10-19:27, „Realitatea de la 20:00” in intervalul 20:47-20:49, „Jocuri de putere” in intervalul 22:07-22:14, difuzate in data de 02 octombrie 2014, precum si in emisiunea „Realitatea de la 06:00” in intervalul 6:30-6:33 difuzata in data de 03 octombrie 2014, sunt prezentate urmatoarele informatii (n.red. – vezi mai sus datele referitoare la segmentul de public Urban 18+) Conform analizei datelor de audienta (…), se poate observa ca in intervalele mentionate, postul Realitatea TV inregistreaza o audienta medie de 3.000 telespectatori pe minut, respectiv 1.000 telespectatori pe minut in intervalul 12:45 – 13:00 unde au fost transmise programe de teleshoping, publicitate, precum si promotionale. De asemenea,  analizand indicatorii de reach, se pot observa peste 14.000 de telespectatori care au vizionat cel putin 1 minut al intervalului respectiv.”
  • „De asemenea, aceeasi interpretare rau voitoare este invocata de catre postul Realitatea TV si pentru targetul restrans de analiza 22 – 55 ani din mediul urban (n.red. – vezi mai sus datele referitoare la segmentul de public Urban 25-55). Analiza datelor de audienta pentru intervalele mentionate prezentate mai jos ilustreaza faptul ca au existat 41.000 de telespectatori din grupa de varsta 25 – 55 ani, din mediul urban ce au vizionat cel putin 1 minut din intervalul 08:30 – 09:00, ceea ce inseamna 3.000 de telespectatori in medie pe minut. La fel, intervalul 10:00 – 10:30 a fost urmarit in medie de 2.000 de telespectatori din targetul analizat, 23.000 urmarind cel putin un minut al acestui interval.”
  • „In ceea ce priveste intervalele 12:45 – 13:00; 14:45 – 15:00; 18:45 – 19:00, asa cum mentionam anterior, chiar daca pe aceste tronsoane orare sunt difuzate programe de publicitate, promo si teleshoping, se inregistreaza vizionare de 1.000 de telespectatori in medie pe minut in intervalul 12:45 – 13:00, 5.000 de telespectatori in medie pe minut pentru intervalul 14:45 – 15:00 si 2.000 de telespectatori in medie pe minut pentru intervalul 18:45 – 19:00. „
  • „Referitor la audienta inregistrata pe timp de noapte in data de 01 octombrie 2014, in intervalul orar 02:00 – 06:00, audienta medie a intervalului este de 0.1 puncte de rating, iar lungimea medie a sesiunii de vizionare a inregistrat 32.4 minute pe targetul 25 – 55 ani din mediul urban respectiv 13 minute pe targetul telespectatorilor in varsta de peste 18 ani din mediul urban.”
  • „Datele prezentate mai sus arata fara echivoc ca acuzatiile aduse de postul Realitatea TV in cadrul emisiunilor difuzate incepand cu data de 2 octombrie 2014 sunt nefondate, eronate si prezentate in mod tendentios.”
  • „Precizam, de asemenea, ca echipa Kantar Media nu a primit din partea statiei TV nicio solicitare privind explicatii detaliate referitoare la performanta inregistrata pe intervalele mentionate, alegand sa demareze pe postul TV o campanie negativa de presiune mediatica impotriva Sistemului National de Masurare a Audientei si furnizorului Kantar Media.”
  • „Nu cunoastem bazele pe care Realitatea TV isi intemeiaza aceasta campanie, mai mult, nu exista nicio dovada care sa sustina afirmatiile tendentioase, defaimatoare si calomnioase pe care le respingem categoric. „
  • „Vom continua sa lucram in parteneriat cu Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor si suntem increzatori in experienta noastra de a mentine cele mai inalte standarde de masurare a audientei TV in Romania.”
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro