Trusted Brands 2014: Increderea romanilor in brandurile autohtone creste constant – studiu Reader's Digest
Increderea romanilor in brandurile autohtone creste constant, este una dintre concluziile Trusted Brands 2014, realizat de Reader’s Digest in 10 tari, printre care si Romania.
Potrivit unui comunicat al Reader’s Digest, studiul a consemnat inca din 2010 „revenirea in forta a brandurilor romanesti”, iar „2014 aduce confirmarea faptului ca increderea romanilor in acestea creste constant”, cu 18 categorii castigate de marci autohtone.
La majoritatea categoriilor, liderii raman aceiasi, indiferent de schimbarile care se produc pe piata. Opt branduri au reusit chiar sa isi pastreze prima pozitie in topul increderii noua ani la rand, de la inceputul studiului (de ex. Borsec la categoria Apa minerala, Ariel la categoria Detergent, Petrom la categoria Benzinarii, ProTV la categoria Televiziune).
Schimbari de lider au aparut, in acest an, la sapte categorii: Retea de telefonie mobila (unde Vodafone a reusit sa detroneze la nivel de perceptie si incredere Orange, castigatorul editiei precedente), Computer personal (unde HP a ocupat in 2014 pozitia intai, detinuta in anii trecuti de Dell), Automobil (unde Volkswagen a invins Dacia), Camera foto (Nikon a detronat Canon), Banca (Banca Transilvania depaseste BCR), Produs de ingrijire a parului (Head&Shoulders a trecut pe prima pozitie, ocupata anul trecut de Nivea) si Magazin electrocasnice (Altex a depasit Domo). De asemenea, anul acesta in studiu a fost introdusa o noua categorie: Farmacii. Primul castigator al acesteia este farmacia Catena.
La categoria Profesii, campionii increderii la romani raman, ca si in anii trecuti, pompierii (92%), pilotii (88%) si farmacistii (78%). Pe ultimele trei locuri ale clasamentului se situeaza politicienii (doar 14% au incredere in ei), agentii imobiliari (cu numai 20% procent de incredere) si liderii de sindicat (cu 24% procent de incredere). Interesant este faptul ca, in Romania, increderea in profesori a crescut foarte mult fata de anul trecut – daca in 2013 s-a dovedit a fi cea mai mica din Europa (57%, fata de 72% media europeana), in acest an 73% dintre respondenti au declarat ca au incredere in cadrele didactice.
Studiul integral poate fi vizualizat si descarcat de pe site-ul dedicat www.rdtrustedbrands.com.
Studiul a fost realizat in perioada septembrie – noiembrie 2013, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader’s Digest din cele 10 tari europene: Austria, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia si Slovenia. In perioada mentionata, in Europa s-au trimis 784.176 de chestionare cu intrebari deschise, din care 50.000 in Romania. I
Castigatori Trusted Brands Romania 2014:
Categorii europene:
- Automobile: Volkswagen
- Electrocasnice: Philips
- Computere personale: HP
- Telefonie mobila: Nokia
- Retea telefonie mobila: Vodafone
- Camere foto: Nikon
- Agentii de turism: Paralela 45
- Banci: Banca Transilvania
- Carduri de credit: Visa
- Companii de asigurari: Astra Asigurari
- Furnizori servicii internet: RCS & RDS
- Benzinarii: Petrom
- Vitamine: Eurovita
- Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen
- Analgezice: Algocalmin
- Produse de ingrijire a parului: Head & Shoulders
- Produse de ingrijire a pielii: Nivea
- Produse de machiaj: Avon
- Detergenti: Ariel
- Cereale pentru micul dejun: Nestle
Categorii locale:
- Produse de panificatie: Vel Pitar
- Produse lactate: Napolact
- Produse din carne: Cris-Tim
- Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica
- Condimente: Fuchs
- Ape minerale: Borsec
- Hrana pentru animale: Pedigree
- Clinici private: Medlife
- Cafea: Jacobs
- Pasta de dinti: Colgate
- Farmacii: Catena
- Retailer electrocasnice: Altex
- Sapun: Dove
- Deodorant: Nivea
- Centre comerciale: Kaufland
- Cotidiene: Adevarul
- Statii radio: Europa FM