Sari direct la conținut

La ce vrea sa renunte CME, compania-mama a Pro TV, in Romania: radiouri, activitatile de cinematografie si distributie de film

HotNews.ro

Cele mai multe active pe care grupul Central European Media Enterprises (CME), compania-mama a Pro TV, urmareste sa le instraineze sunt in Romania, iar aceastea sunt „parti ale Media Pro, precum statiile radio, cinematografele si afacerile de distributie de film”. Declaratia a fost facute de Michael Del Nin, co-CEO al CME, intr-un interviu acordat alaturi de co-CEO Christoph Mainusch pentru publicatia ceha Hospodarske Noviny.

Potrivit lui Del Nin, „acestea sunt active bune, dar ne-au distras atentia de la afacerea noastra de baza (televiziunea – n.red.). Mai multe parti interesate din intreaga regiune urmaresc aceste active”.

  • Sunt primele declaratii oficiale in care sefii CME mentioneaza clar anumite operatiuni la care acest grup vrea sa renunte. De la sfarsitul anului trecut, pe piata media circula numeroase speculatii privind eventuala vanzare a unor active CME, a unor operatiuni din Romania/Bulgaria sau chiar a intregii companii, sau despre intentiile altor parti de a cumpara aceste active, dar de cele mai multe ori reprezentantii companiei s-au abtinut sa comenteze astfel de informatii. Reprezentantii CME au mai mentionat, in termeni generali, intentiile lor de vanzare, dar e pentru prima data cand spun exact ce urmaresc sa vanda.

In interviul acordat ziarului ceh, Christoph Mainusch precizeaza:

  • „Pentru a aduce compania pe picioare, a trebuit sa ne concentram asupra afacerii noastre de baza, televiziunea; in unele tari unde operam, am avut numeroase activitati pe care nu le consideram a fi de baza si pe care le vom vinde. Cateva exemple: cinematografele noastre din Romania sau afacerile de distributie din Romania si din Republica Ceha – pe acestea nu le consideram esentiale pentru strategia noastra viitoare.”

Despre recentele speculatii privind o intentie a unui grup de investitori cehi de a cumpara CME, Christoph Mainusch si Michael Del Nin ofera dezmintiri, dar – in traducerea in limba engleza a interviului, asa cum a fost publicat pe site-ul CME – folosesc prezentul continuu si se refera anume la operatiunea TV din Cehia:

  • „Exista mereu speculatii despre piata media, poate mai mult decat in orice alt sector. Nu le comentam, in primul rand pentru ca sunt ingrozitor de multe si ar fi o pierdere de timp, in al doilea rand pentru ca unele dintre ele sunt complet absurde. Acestea fiind zise, recentul zvon la care va referiti a fost foarte persistent, deci poate ar trebui abordat. Speculatia la care va referiti este complet neadevarata. Pot spune acest lucru deoarece nu desfasuram (prezentul continuu in traducerea in limba engleza – n.red.) nicio negociere pentru vanzarea companiei; planuim sa stam aici mult timp de acum inainte”.
  • „Strategia noastra este sa ne concentram si sa ne intarim afacerea de televiziune si, cand vom atince acest obiectiv, vrem sa dezvoltam in continuare aceasta companie. Apoi vom putea lansa noi canale sau sa ne extindem pe alte piete. De ce sa vindem TV Nova (principalul post al grupului din Republica Ceha – n.red.)? Nu s-ar potrivit cu aceasta strategie deloc.

Ce au mai spus, intre altele, sefii CME in interviul pentru Hospodarske Noviny:

  • Despre restructurari si schimbarile de sefi (care au urmat plecarii lui Adrian Sarbu de la conducerea CME, anul trecut): „In principal, am descentralizat CME, ceea ce inseamna ca managerii din fiecare tara sunt responsabili cu operarea respectivelor parti ale CME. Acest lucru a presupus anumite schimbari de personal si, drept urmare, am schimbat managementul in patru din cele sase tari unde operam. Am schimbat modelul de a face afaceri. Ne-am dat, de asemenea, silinta sa reducem costurile, dar mereu intr-un mod in care sa prevenim riscuri la adresa operatiunilor si rezultatelor companiei. Cea mai mare parte a procesului de restructurare a trecut„.
  • Despre schimbari posibile in portofoliul de canale: „General vorbind, ne revizuim continuu portofoliul de canale; ar putea fi mai multe, ar putea fi mai putine. In privinta pietei din Republica Ceha, in acest moment nu planuim sa renuntam la niciunul dintre canale. Nu planuim nici sa lansam vreun nou canal deoarece, dupa cum am spus, trebuie mai intai sa ne consolidam compania.”
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro