Sari direct la conținut

Fuziunea de 35 de miliarde de dolari dintre gigantii publicitatii globale Omnicom si Publicis a cazut

HotNews.ro

Gigantii internationali ai publicitatii Omnicom si Publicis Groupe au decis sa renunte la fuziunea anuntata in vara anului trecut, fuziune evaluata la 35 miliarde de dolari si care ar fi dus la aparitia unui lider detasat pe piata globala de comunicare. Eforturile presupuse de aceasta fuziune s-au dovedit a fi prea mari pentru cei doi parteneri aspiranti, potrivit Reuters.

Acordul a fost anuntat in iulie 2013 si a fost prezentat drept un efort al celor doua conglomerate, aflate „pe picior de egalitate”, sa faca fata mai bine noii ere digitale din comunicarea globala, in fata noilor tehnologii ce afecteaza afacerile legate de publicitate. Dar, dupa cum scrie Reuters, intelegerea a esuat din cauza multor probleme – de la structura fiscala complexa a noii entitati la culturile diferite ale celor doua firme.

Reuters il citeaza pe John Wren, CEO Omnicom, potrivit caruia nu a existat un motiv unic pentru acest esec.

In urma deciziei de a renunta la fuziune, pozitia de lider pe piata globala de comunicare este pastrata de conglomeratul WPP.

  • In Romania, Publicis controleaza numeroase agentii, de la Publicis Romania si Optimedia, conduse de Teddy Dumitrescu, la Zenith Media (condusa de Maria Tudor si parte a grupului local Centrade), Leo Burnett, Starcom MediaVest, Optimedia, The PRactice, iLeo. In Zenith si in aceste ultime agentii, parti ale grupului de publicitate fondat de Stefan si Ioana Iordache, Publicis Groupe a devenit actionar majoritar in toamna anului trecut, iar Teddy Dumitrescu a fost numit, tot atunci, country chairman al Grupului Publicis in Romania.
  • Pe de alta parte, Omnicom detine reteaua BBDO Worldwide, din care face parte si grupul BBDO Romania, dar si reteaua media OMD si cea de publicitate DDB, prezente si pe piata din Romania, unde agentiile din aceasta retea se afla sub controlul romanilor Zoltan Szigeti si Mihaela Nicola.

Wall Street Journal il citeaza, la randul sau, pe Maurice Levy, presedinte Publicis, potrivit caruia „de cateva saptamani, deja, am realizat ca ne aflam intr-un punct mort si ca cel mai bine ar fi sa ne intoarcem si sa ne concentram din nou pe propriile planuri”. La randul sau, John Wren este citat spunand ca „ne ganisem ca vom incheia acest proces in sase luni (pana la sfarsitul lui 2013 – n.red.), dar dupa noua luni inca avem o serie de probleme complexe, ce consuma timp si pe care nu am putut sa le rezolvam din cauza culturilor corporatiste diferite”

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro