Sari direct la conținut

Business report: Ministrul Energiei: "Nu vom suferi deloc daca rusii taie gazul, chiar daca nu ne-o dorim"; Cele mai ieftine masini de pe piata locala; Ce beneficii avem de pe urma crizei din Ucraina

HotNews.ro
Business report, Foto: Colaj foto
Business report, Foto: Colaj foto

Ministrul Energiei: „Nu vom suferi deloc daca rusii taie gazul, chiar daca nu ne-o dorim”. Ministrul pentru Energie, Razvan Nicolescu, a vorbit intr-un interviu acordat Economica.net despre efectele pe care le ar avea asupra tarii noastre sistarea furnizarii de gaze rusesti, despre eventualul ajutor pe care l-am da Republicii Moldova, despre exporturile de energie electrica ale Romaniei, dar si despre relatia sa cu ministrul Economiei, Constantin Nita, cel caruia i-a luat locul in calitatea de ministru al Energiei. „Daca se taie, noi suntem pregatiti sa facem fata oricarei situatii. Avem o productie domestica ce ne asteptam sa ramana la cel cel mai mare nivel-nici Petrom nici Romgaz nu au in perioada urmatoare revizii la sonde, deci nu se va reduce productia. In plus, avem o cantitate importanta de gaze deja stocata si in aceasta perioada consumul nostru este sub productia interna. Toate aceste lucruri ne dau confortul ca nu vom avea probleme in nici o situatie. Mai avem si optiunea ca, la nivelul lunii februarie a anului viitor, sa trecem pe alt tip de combustibil centralele care folosesc acum gaz , si anume pe pacura”, a declarat Razvan Nicolescu.

CFR Marfa va transporta carbunele din minele Berbesti si Alunu catre CET Govora. CFR Marfa a castigat licitatia pentru a transporta carbune catre CET Govora de la carierele de lignit Berbesti si Alunu, potrivit datelor operatorului feroviar. Societatea a castigat licitatia organizata de catre Centrala Electrica de Termoficare Govora pentru atribuirea contractului de transport pe calea ferata de carbune tip lignit, pe doua relatii de transport, respectiv statia CF Berbesti pana la C.E.T. Govora si C.F.R. Alunu pana la C.E.T. Govora. Contractul de transport va fi incheiat pe o perioada de un an, iar cantitatea de carbuni transportata va fi de 2,4 milioane (tone – n.r.), se arata intr-un comunicat al institutiei. CFR Marfa a avut, anul trecut, o cifra de afaceri de 208 milioane de euro, noteaza Capital.ro.

Bank of Cyprus a vandut aproape 10% din actiunile detinute la Banca Transilvania. Bank of Cyprus a vandut, ieri, pentru 368,1 milioane lei (82,5 milioane euro), aproape 10% din actiunile detinute la Banca Transilvania (simbol TLV) prin trei deal-uri, SIF Moldova (simbol SIF 2) achizitionand 77.225.000 de actiuni TLV, in aceeasi perioada, la un pret mediu de 1,67 lei/actiune, valoare tranzactiei plus comision fiind de 130.448.856 lei. In urma tranzactiei, SIF Moldova detine 188.213.980 de actiuni TLV. Bank of Cyprus a vandut, pentru 368,1 milioane lei (82,5 milioane euro), aproape 10% din actiunile detinute la Banca Transilvania (simbol TLV) prin trei deal-uri realizate in sedinta bursiera de ieri, la ora 16:17. Potrivit unui raport emis de Bank of Cyprus, 52% din totalul de 220.461.952 de actiuni a fost vandut direct de Banca Cipriota iar 48% indirect, printr-o subsidiara detinuta in totalitate, Salecom Ltd. 9,99 din actiunile Bancii Transilvania au fost tranzactionate la Bursa, cu o valoare cumulata de 368.170.705 lei, scrie Bursa.ro.

Cele mai ieftine masini de pe piata locala. Achizitionarea unui automobil nou intr-o perioada in care fiecare leu conteaza este o decizie grea, in special avand in vedere scaderea drastica a pretului automobilelor rulate. Din ce in ce mai putini romani se decid in directia achizitionarii unui automobil nou, avand in vedere oferta bogata de masini rulate. Majoritatea celor care isi cumpara un automobil nou o fac pentru ca nu ii intereseaza faptul ca valoarea acestuia poate scadea chiar si cu 30% in primul an, pentru ca un automobil nou vine cu garantie si pentru ca, pana la urma, este nou. Pentru cei mai multi romani – nu vorbim de cei 10.000 care au averi de peste un milion de euro – dupa cum se arata intr-un raport pe 2013 al elvetienilor de la Credit Suisse, pretul este cel care conteaza cel mai mult si reprezinta factorul determinant in alegerea unui automobil. Cel mai ieftin autovehicul de pe piata locala este, fara prea mult mister, Dacia Logan, informeaza Capital.ro.

Compania americana de inginerie si constructii Epstein are proiecte de 40 milioane euro in Romania. Valoarea proiectelor pe care compania americana de arhitectura, inginerie si constructii Epstein estimeaza ca le va realiza in 2014 in Romania va totaliza circa 40 milioane euro, nivel similar cu cel de anul trecut, unul dintre contracte vizand o noua fabrica, unde va fi relocata activitatea Aversa, potrivit surselor din presa. „Valoarea contractelor de servicii de design, inginerie si constructii relizate anul trectut a fost de aproximativ 40 de milioane de euro. Suntem la inceputul anului si speram sa avem mai multe proiecte in 2014, de aceea estimam ca valoarea proiectelor pentru care vom furniza servicii in acest an sa fie aproximativ aceeasi cu cea de anul trecut. Exista un numar de proiecte mari care se prefigureaza pentru Romania, iar daca vom fi selectati pentru acestea, estimarea se va modifica semnificativ”, a declarat pentru Mediafax Randy Tharp, managing director Epstein Architecture & Engineering, scrie Bursa.ro.

Ce beneficii avem de pe urma crizei din Ucraina. In agricultura, importuri si chiar in turism, Romania a avut chiar de castigat de pe urma problemelor aparute acum doua luni in statul vecin. Dincolo de efectele politice nefaste generate de criza din Ucraina, Romania a cunoscut si beneficii comerciale in ultimul timp. Mai mult, pietele financiare nu s-au destabilizat, cum se asteptau specialistii. Export – Ucraina este unul dintre cei mai mari exportatori europeni de porumb si grau. Odata cu intensificarea conflictului in zona, ucrainienii tin cu dintii de productia proprie, in ideea ca o vor putea valorifica mai bine ulterior. Absenta Ucrainei pe piata de export conduce la cresterea preturilor, de care pot profita producatorii nostri. Dezavantajul Romaniei este insa ca beneficiul este destul de mic. Neexistand spatii de stocare, majoritatea producatorilor au fost fortati sa comercializeze productia de anul trecut aproape imediat dupa recolta. „Chiar si acest avantaj de crestere de pret trebuie explotat pana in luna mai. Ucraina nu se poate spune ca a iesit de pe pietele de export, dar daca are rezerve va trebui sa vanda luna viitoare pentru a isi crea capacitati pentru recolta noua”, a explicat pentru EVZ Adrian Radulescu, fost secretar de stat in Ministerul Agriculturii.

Discovery Vision, despre viitorul Land Rover. Prin acest concept, prezentat in cadrul Salonului de la New York, Land Rover dezvaluie o serie de detalii care se vor regasi la designul si tehnologia de pe viitoarele sale modele. Conceptul Discovery Vision prefateaza, de asemenea, viitoarea generatie a binecunoscutului model Discovery, care este asteptata in productie anul viitor. Land Rover spune ca viitorul sau SUV Discovery va fi „modern” si „premium”. Din punct de vedere estetic, acesti termeni se traduc prin adoptarea noii identitati vizuale, existenta deja la Range Rover, Evoque si Sport, scrie 24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro