CME, grupul-mama al Pro TV: Venituri totale de sub 700 de milioane de dolari in 2013. Operatiunile din Romania au cea mai mare crestere a veniturilor, dar profitul scade considerabil
Grupul-mama al Pro TV, Central European Media Enterprises (CME), a inregistrat in 2013 venituri totale de 691 de milioane de dolari, in scadere semnificativa fata de 2012, cand raporta venituri de 772 milioane de dolari, potrivit rezultatelor financiare anuntate vineri. Tot anul trecut, CME a inregistrat, la nivel de grup, o pierdere operationala inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) de 46,5 milioane de dolari, comparativ cu OIBDA de +125,4 milioane in 2012. Romania este tara cu cea mai semnificativa crestere a veniturilor nete, dar care inregistreaza o scadere considerabila a OIBDA, comparativ cu anul precedent. Actualii sefi ai CME spun ca 2013 a fost unul dificil, dar ca au incredere in evolutia companiei, confruntata cu datorii scadente in perioada urmatoare. Ei au anuntat si o serie de tranzactii financiare care sa „raspunda nevoii companiei de lichiditati”, cu bani de la principalul actionar, Time Warner.
- CME spune ca daca tranzactiile din acordul-cadru cu Time Warner nu vor fi finalizate, va fi nevoie de alte surse externe de capital pentru a putea sa-si desfasoare in continuare activitatea, inclusiv vanzarea unor active „care s-ar putea sa nu fie disponibile, sau sa nu fie disponibile in conditii acceptabile”.
Anuntul de astazi are un timbru pozitiv comparativ cu momentul din toamna, cand CME a anuntat rezultatele pentru trimestrul al 3-lea din 2013 si cand sefii care l-au inlocuit in vara pe Adrian Sarbu la conducerea CME vorbeau despre un „nivel de perfromanta inacceptabil”. Declaratiile de atunci au dus la o cea mai abrupta scadere pe bursa inregistrata de CME in ultimii 13 ani.
Potrivit rezultatelor anuntate azi:
- veniturile nete la nivel de grup, pentru intreg anul 2013, s-au ridicat la 691 milioane de dolari (772 milioane de dolari in 2012).
- Pierderea operationala inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) – 2013: 46,5 milioane de dolari (profit OIBDA de 125,4 milioane de dolari in 2012)
- Pierderea neta in 2013: 281,6 milioane de dolari (546,4 milioane in 2012)
- Trimestrul 4, la nivel de grup: venituri nete de 237,9 milioane de dolari, pierdere OIBDA de 0,4 milioane de dolari.
- Romania, Bulgaria si Croatia sunt singurele tari unde CME a inregistrat o crestere a veniturilor nete in 2013, iar cresterea a fost cea mai mare in Romania: 208 milioane de dolari, comparativ 195,5 milioane in 2012. Republica Ceha a inregistrat cea mai abrupta scadere – 191,8 milioane de dolari venituri nete in 2013, fata de 278 milioane in 2012
- Pe de alta parte, in Romania, OIBDA a inregistrat o scadere considerabila, de la 17,6 milioane de dolari in 2012 la 6 milioane de dolari in 2013
- Nota: Evolutiile din cele mai mari piete unde este activ grupul CME, Republica Ceha si Romania, au fost marcate anul trecut atat de cresterea preturilor pentru spatiu publicitar – ce a starnit o reactie dura si masiva din partea agentiilor din Cehia, dar si de iesirea din „must carry”, anuntata in Romania in vara anului trecut. Aceasta iesire inseamna ca Pro TV solicita, acum, bani de la cablisti pentru ca acestia sa poata retransmita canalele acestei companii.
Christoph Mainusch si Michael Del Nin, co-CEO la CME dupa plecarea lui Adrian Sarbu, se declara „incurajati” de ultimele evolutii, in comunicatul de presa:
- Michael Del Nin: Acesta a fost un an dificil pentru companie, din punct de vedere financiar, dar suntem incurajati de prograsul pe care il facem in privinta prioritatilor noastre operationale. In plus, astazi (vineri, 28 februarie – n.red.) am anuntat o serie de tranzactii financiare conexe care, in momentul finalizarii, vor raspunde pe deplin nevoilor companiei de lichiditati, vor imbunatati profilul companiei din punct de vedere al maturitatii imprumutuirilor si ne vor plasa pe o traiectorie pozitiva a cash flow-ului incepand din 2015″
- Christoph Mainusch: Rezultatele noastre din 2013 demonstreaza ca ramanem lideri de piata detasati, in termeni de cota de audienta, pe toate teritoriile unde suntem prezenti si ne asteptam sa ne mentinem pozitia in 2014. Ne mentinem angajamentul sa ne concentram pe eficienta operatiunilor noastre, identificand noi oportunitati de a reduce costurile operationale si de continut. Totusi, nu ne vom periclita pozitiile de lideri de audienta”.
Declaratia lui Michael Del Nin se refera la un acord anuntat tot vineri de CME cu Time Warner, conglomerat care este cel mai mare actionar in grupul media activ in Europa Centrala si de Est. Prin acest acord, CME, confruntata cu pierderi substantiale, incearca sa obtina un nou imprumut de 545 de milioane de dolari care sa o ajute la plata unor dobanzi si acoperirea unor imprumuturi ce au scadente in perioada urmatoare, precum si sa isi atinga alte obiective corporatiste.