Sari direct la conținut

Solutia salvatoare – Renault si Peugeot-Citroen isi pun toate sperantele in dezghetarea relatiilor cu Iranul

HotNews.ro
Vechi masini Paykan in Teheran, Foto: PaykanHunter
Vechi masini Paykan in Teheran, Foto: PaykanHunter

Peugeot-Citroen vindea sute de mii de masini in Iran, Renault avea la un moment dat cerere uriasa pentru Logan in tara asiatica, insa sanctiunile impuse Iranului din cauza programului sau nuclear au dus la prabusirea afacerilor marcii in tara cu 77 de milioane de oameni. Acordul istoric la care s-a ajuns recent da insa noi sperante, iar reluarea exporturilor catre Iran ar putea fi o veste buna pentru muncitorii francezi.

Industria auto din Iran, pe scurt

  • – Iranul este o piata uriasa cu cei 77 de milioane locuitori, suprafata tarii este de sapte ori peste cea a Romaniei.
  • – Primele masini au fost construite inainte de 1970 cand la putere era sahul Reza Pahlavi.
  • – Revolutia din 1979 a dat o puternica lovitura industriei, insa productia a crescut dupa 2000, depasind in 2008 un milion de masini si atingand maximul in 2011: peste 1,6 milioane.
  • – In primul semestru din 2013 s-au produs 360.000 de unitati, scadere de 38% fata de 2012.
  • – Segmentul auto e al doilea ca marime in Iran, dupa cel petrolier. Numarul de angajati trece de 400.000.
  • – Cel mai mare producator auto este Iran Khodro care asambleaza circa 2.000 masini/zi.Alte companii mari sunt Pars si Saipa. Producatorii strain pot face masini in Iran doar colaborand cu companiile locale.
  • – Cele mai multe masini din Iran sunt practic modele foarte vechi ale Peugeot.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro