IAB Forum 2013: despre interactiunea consumatorilor cu brandurile, importanta continutului si influenta tehnologiei in publicitatea online
La cea de-a treia editie a IAB Forum Romania, evenimentul de referinta al industriei locale de publicitate, speakerii din acest an, profesionisti romani si straini in publicitatea online, au dezbatut subiecte de interes pentru industrie, grupate sub umbrela a trei teme pricipale: context, continut si tehnologie.
In contextul unei piete de online advertising estimata anual la 23 de milioane de euro, Krystyna Bebenek (Expert in Online Audience Measurement, Gemius) a prezentat rezultatele studiului “The Romanian Internet Users under the glass”, ce analizeaza comportamentul utilizatorului roman de Internet. Romania ocupa locul cinci intr-un clasament al tarilor cu cei mai multi utilizatori de Internet din Europa Centrala si de Est, cu 8.9 milioane de persoane. Dintre acestia, 2.4 milioane (reprezentand 27% din total) au varste cuprinse intre 25 si 34 de ani.
Caroline Henne (Regional Business Development Director, GfK) a subliniat ca televiziunea nu mai este un canal suficient pentru a garanta eficienta unei campanii de comunicare si trebuie folosit impreuna cu alte medii, precum online si social media. Despre Facebook ca loc de intalnire central intre consumator si brand au prezentat studii de caz Alexandra Olaru (Communications Manager, McDonald’s Romania) si Raluca Barbu (Social Media Coordinator, Piraeus Bank). Gabriel Patru si Stefan Andrei (Integrated Communication Director, Media Direction/ Exact CC) au vorbit despre paid, earned & owned media si au prezentat rezultatele unui studiu realizat in randul consumatorilor si marketerilor. Astfel, 28% dintre consumatori spun ca bannerele si reclamele nu sunt intruzive, in timp ce majoritatea marketerilor sustin contrariul. In legatura cu atasamentul consumatorilor fata de un brand anume, 63% dintre cei intervievati nu au facut o pasiune pentru un brand in ultimii trei ani.
In a treia editie a IAB Forum, speakerii au adus in discutie si personalizarea ca element cheie in interactiunea cu utilizatorii si au identificat ca trenduri importante ecosistemul de computere, social computing si contentul de pe aplicatii. Au prezentat Ionut Gaota (Windows Business Group Manager, Microsoft), Mihai Pocorschi (CEO& Co-Founder, mobuy), Stefan Chiritescu (Director of Innovation, BBDO) si Patrizio Zanatta (Sales Director EMEA, Rubicon).
„Prezentarea facuta de Patrizio Zanatta a avut scopul de a incerca sa convinga publisherii locali prezenti la eveniment sa acorde o atentie sporita tehnologiilor RTB (real-time-bidding), punand accent pe beneficiile aduse prin monetizarea la o valoare convenabila a inventarului de afisari ramase nevandute prin metode clasice. Cum subiectul este mai mult decat generos iar prezentarea de azi facuta de Rubicon Project a starnit mult interes, cred ca se impune un eveniment distinct destinat temei RTB, sau extinzand putin cadrul, , pe care IAB ar putea sa-l organizeze in viitorul apropiat”, a declarat Cristi Petriceanu, presedinte IAB Romania.
Importanta continutului si creativitatea ca driver pentru rezultate au reprezentat nucleul studiilor de caz prezentate de Marius Ursache (Chief Creative Officer, Grapefruit), Dimitris Karpouzas (Head of Digital, MSPS Greece), Cristina Bazavan (Blogger, bazavan.ro) si Vasile Alboiu (Creative Director, SeniorHyper). Dimitris Karpouzas a aratat cum continutul generat de utilizatori poate fi integrat in campaniile de comunicare ale brandurilor, punand accentul pe importanta capitalizarii in mod creativ a contentului valoros in vederea diseminarii mesajului brandului.
Evenimentul a oferit cadrul pentru lansarea mai multor produse si servicii noi: Dan Virtopeanu (Managing Partner, Breeze Mobile) a anuntat primul ghid de mobile marketing din Romania realizat prin intermediul unui grup de lucru in cadrul IAB Romania; Calin Rotarus (BCCCR) a anuntat cursul de obtinere a certificarii Digital Sales Certification, prin intermediul IAB Romania, iar Marius Ursache (Chief Creative Officer, Grapefruit) a prezentat platforma Bravatar.me, un canal de comunicare exclusivist intre branduri si consumatori.
IAB Forum 2013 a avut loc pe data de 1 octombrie. Informatiile din cadrul evenimentului vor fi puse la dispozitia membrilor IAB prin intermediului newsletter-ului si al site-ului www.iab-romania.ro. Sponsorii IAB Forum Romania din acest an au fost: Microsoft, Gemius, Piraeus Bank si McDonald’s.