Sari direct la conținut

Operatorii portuari solicita o intalnire cu reprezentantii Ministerului Transporturilor: Transferul Portului Constanta la autoritatile locale ar avea ca efect o imixtiune politica sporita in deciziile administratiei portuare

HotNews.ro

​Organizatia patronala „Operatorul Portuar” si Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare solicita ministrului Transporturilor, Ramona Manescu, si subsecretarului de stat, Constantin Matei, o intalnire pe tema deficientelor constatate in actul de administrare a Portului Constanta. Potrivit unor memorii, cele doua organizatii au transmis ministerului mai multe sesizari legate de activitatea porturilor de la Marea Neagra, insa nu au fost luate in considerare. Operatorii portuari vor sa atraga atentia si asupra unor posibile efecte negative ale transferului Portului Constanta de la minister la autoritatile locale. Vezi documentele atasate.

„O astfel de masura ar putea avea drept efect o imixtiune sporita a factorului politic in deciziile administratiei portuare, ceea ce ar putea conduce la o instabilitate economica si la o scadere a increderii investitorilor romani si/sau straini in mediul de afaceri romanesc in ansamblul sau”, se arata in memoriile Organizatiei patronale si Federatiei sindicatelor. Altfel spus, transferul la autoritati ar agrava si mai mult situatia Portului Constanta. Reamintim ca primarul Constantei, Radu Mazare, insista de circa un an asupra acestui transfer. Insistentele sale par sa aiba rezultate in conditiile in care premierul Victor Ponta a declarat, saptamana trecuta, „O parte din acţiuni vor fi listate, iar restul vor fi împărţite în mod egal între Primărie şi Guvern, dar vreau cât mai multă implicare a capitalului privat pentru a avea capacitatea de investiţii”. Ponta a precizat că in adoptarea acestei decizii este vorba „despre autoritatea locală, care este normal să aibă un cuvânt important de spus în dezvoltarea portului”. In prezent, statul prin Ministerul Transporturilor detine 60% din actiuni, Fondul Proprietatea 20%, iar primaria Constanta 20%.

„In mai multe randuri, membrii Organizatiilor noastre au aratat ca intreaga activitate a conducerii APMC s-a derulat si se deruleaza impotriva intereselor actionarului majoritar statul si a partenerilor contractuali (agentii economici privati), intreaga activitate a APMC fiind concentrata numai pe rezolvarea unor interese individuale sau de grup si crearea unor facilitati neconcurentiale in favoarea unora dintre societatile comerciale cu consecinte grave asupra economiei nationale(…)Cu toate acestea, observam ca nici pana la data inaintarii prezentului document, nu au fost adoptate masuri concrete cu privire la sanctionarea persoanelor care se fac vinovate de situatia actuala a administrarii de catre APMC a porturilor maritime cu importanta strategica pentru dezvoltarea socio-economica a Romaniei”, se arata intr-una din scrisorile transmise Ministerului Transporturilor.

In scrisoare este amintit si raportul Corpului de Control al Ministerului Transporturilor in care se arata ca au fost incheiate pe 1 februarie 2013 doua contracte paguboase pentru stat privind realizarea digului de larg. Organizatia patronala si federatia sindicala sustin ca pana in acest moment nu au fost luate masuri de sanctionare a persoanelor responsabile. In aceste conditii, solicita „adoptarea cat mai rapida a unor masuri drastice, avand in vedere importanta economica si sociala a activitatii derulate in porturile Romaniei de la Marea Neagra”. Reamintim ca directorii Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta (CNAPMC) au incheiat pe 1 februarie 2013 doua contracte paguboase pentru stat privind investitia „Prelungirea digului de larg din Portul Constanta”, potrivit unui raport realizat de Corpul de Control al Ministerului Transporturilor obtinut de HotNews.ro.

In luna iulie, mai multi operatori portuari au transmis o scrisoare presedintelui Traian Basescu si premierului Victor Ponta prin care aratau ca Portul Constanţa şi porturile satelit sunt conduse în funcţie de interesele directe ale unui grup infracţional care urmăreşte devalorizarea lor. Acest grup infracţional activează în detrimentul interesului public, prin persoane poziţionate strategic în funcţii de conducere ale principalelor autorităţi portuare, poziţii ocupate nu pe criterii profesionale, ci pe criterii de natură a servi grupurilor de interese, se mai arata in scrisoare.

Organizatia Patronala este format din circa 30 membri, din care: Socep, Comvex, Chimpex, Minmetal, North Star Shipping, TTS Operator, European Metal Services, Schenker Romtrans, Constanta South Container Terminal, Oil Terminal, Coremar, Phoenix, Decirom, Rotrac, Kronospan Zona Libera Constanta, United Shipping Agency, Octogon Gas & Logistics, Silotrans, Grup Servicii Petroliere, Niva Prodcom, Umex, Romcargo Maritme, Idu Shipping & Services, Geomar Stevedorning Co, Grup Servicii Petroliere Shipyard, Prodive Services Management, Romned Port Operator, Nord Marine, Maritime Pilot, APM Terminals Romania.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro